lekker ff kunnen laten gaan! tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Re: lekker ff kunnen laten gaan! tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:13

Strand lijkt mij de beste optie Lachen Ik heb ook al een aantal strandritten achter de rug, maar nooit veel kuilen meegemaakt hoor. Als je een beetje in de buurt van de branding blijft kun je je paard heerlijk en vrijwel eindeloos laten gaan (op het Noordzee strand dan Knipoog )
Loonse en Drunense duinen is ook aan te raden, daar kun je heerlijk galopperen. En zoals B10 al zei: kun je niet kijken of er een tankbaan bij jou in de buurt is?
Op de weilanden galopperen ben ik nooit zo'n fan van, mijn pony gaat echt knoerthard en we zijn al een keer eerder onderuit gegaan toen we een bocht moesten maken hierop. De grond hoeft maar een heel klein beetje vochtig te zijn en je licht al, zeker als je paard hoefijzers heeft!

Shellovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:33

Inderdaad helemaal los gaan op de zandvlaktes van Loonse en Drunense. Dan zie je alles wel op tijd aankomen... Bovendien is het zand vaak wat zwaarder, dus ik denk niet dat je paard eindeloos door zal gaan dan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:15

als je haar goed onder controle hebt dus dat ze niet meer uit zichzelf op die paden gaat galoperen waar ze het normaal ook altijd deed dan zie ik het probleem niet. Begin gewoon eens op een lang breed pad waarvan geen gevaarlijke kruispunten zijn. In het begin durfde ik ze ook nog niet op een smal pad met veel bochten e.d. te laten gaan maar hoe vaker je het oefend en hoe beter je op elkaar afgestemd bent, hoe beter het gaat en hoe veiliger het voelt.