Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

merrieveulen schreef:wat ik vooral tamelijk verontrustend vind, is dat er blijkbaar een hoop mensen zijn die hun paard eerst een afstraffing moeten geven, voor de opvoeding verder kan gaan. bij een gedegen opvoeding voorkom je zulke problemen, dan is straffen dus helemaal niet aan de orde, en zeker niet in de vorm van een tik of schop. wanneer je je jonge dier zelf opvoedt heb je dat zelf in de hand, jij bent degene die dan bepaalt of je paard een tik of schop nodig heeft om er weer prettig mee om te kunnen gaan.
.

love_nadesh schreef:Nja ik lig niet graag in het ziekenhuis aangzien mijn paard wel erg hard kan schoppen.
Als jij graag met een hoef afdruk op je lichaam wilt lopen plus een blauwe pijnlijke plek is dat niet mijn zaak

Anna_Dani schreef:merrieveulen, ik zie dat jij vaker zegt dat jij je paarden zonder geweld op kan voeden, maar er staat niet bij hoe je dat dan doet.

Citaat:een leuk vraagstuk is overigens waaróm een paard trapt. een paard trapt nl niet zomaar... uiting van dominantie? dan heeft de eigenaar eerst de ruimte gegeven voor het dier om het zover te laten komen. aan een trap gaat in paardenland nl wel het één en ander vooraf.
Citaat:zal geen reden zien om je te trappen, en dus is deze handeling zoals op de foto volkomen veilig, de kans dat je per ongeluk geraakt wordt is nihil, een normaal ontwikkeld paard is prima in staat om te richten.

) 
. Heb je de indruk dat de reden echt een soort arrogantie is ('ik heb nou geen zin in je baas') dan zou ik toch streng optreden. 
kirstenh94 schreef:noujaa.
wij hebben dan op stal hier ook een paar jaarlingen
en de hengst die mepte eerst als je der achter langs liep,
toen heeft tie iemand getrapt en die heeft hem zo hard terug getrapt.
hij heeft nooit iemand weer getrapt.
Hij weet nu wie de baas is.