Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:En dan nog iets: Je kunt alleen aangeven dat je WEL een ruiterbewijs zou willen halen via de vereniging. Nou nee, dus, ik heb 'm al.
. Esther schreef:Wat voor hulp wil je beginnende paardeneigenaren bieden? Die hebben meer aan iemand die naast ze staat en met ze mee gaat. Niet iemand achter een computerschermpje die de theorie nog maar een keer herhaald. Dat kun je in allerlei boekjes lezen of op verschillende internetsites.
Ook in de dagelijkse omgang van het paard heb je iemand naast je nodig die jou bezig ziet met je eerste paard en je kan ondersteunen met de dingen waar je tegenaan loopt.

Judje schreef:Ik heb al een tijdje dit niet gevolgd, maar wat is er veel gezegd zeg.
Dan het hebben van 1 paard: ik zou niet eens willen dat al die boeren met 1 paard zich verenigen. Straks gaan ze een wetsvoorstel om minimaal 2 paarden te houden tegen houden!
Zelf ben ik HEEL hard hier in: OF min. 2 paarden houden OF geen paarden houden! 1 paard alleen vind ik dierenmishandeling.
.
anneve schreef:Judje schreef:Ik heb al een tijdje dit niet gevolgd, maar wat is er veel gezegd zeg.
Dan het hebben van 1 paard: ik zou niet eens willen dat al die boeren met 1 paard zich verenigen. Straks gaan ze een wetsvoorstel om minimaal 2 paarden te houden tegen houden!
Zelf ben ik HEEL hard hier in: OF min. 2 paarden houden OF geen paarden houden! 1 paard alleen vind ik dierenmishandeling.
.
Ik heb 2 paarden, maar ze staan op verschillende locaties: beide hebben ze gezelschap van de paarden van de buren. Binnenkort heb ik er hopelijk 3: voordat de pootes eruit steken ben ik in overtreding en daarna niet? Hoe gaat de minister dit controleren?
Ik zie dus niks in een wetvoorstel om 2 paarden te moeten houden.
bostel schreef:En dat is dus ook wat de vereniging wil doen, als je wilt kan er iemand van de vereniging zelfs met je meegaan om te kijken bij het paard dat je wilt kopen. En ook als je iets wilt over verzorging kan er iemand bij je langs komen om je daarbij te helpen.
En bij de shop kun je zelf aangeven wat je zou willen dat ze te koop aanbieden, dus dan kunnen het ook dingen zijn waar je zelf wat aan hebt.
En spullen koop ik wel in de ruitersportzaak of bij de welkoop.. 
maureen_85 schreef:Hoezo is de site niet af?
En het gaat niet alleen om informatie over paarden maar ook over jouw stem binnen de paardensector bijvoorbeeld naar de overheid toe. De paardenhouders moeten zich meer verenigen, daardoor kunnen we veel meer bereiken.
Daarnaast kunnen ze veel voor je betekenen op juridisch gebied en ze bieden kortingen op diverse producten en diensten.
en toen bleef het weer stil in dit leuke topic! Zouden er nog leden te vinden zijn? Zou leuk zijn als ze zich hier melden en vertellen welke hulp e.d. ze dan gehad hebben. Ben toch ook wel nieuwsgierig naar ervaringen en of we terecht zo kritisch zijn!! Agnes75 schreef:Nou precies, dat had ik dus ook...Ik denk dat zij voor een heel klein clubje mensen interessant zijn, nl. de niet-paardenmensen die een eigen paard willen of een pony voor zoon- of dochterlief. De meesten van ons hebben al genoeg mensen om hen heen om advies aan te vragen en ik neem toch aan dat je eerst even bij de plaatselijke manege langs gaat voordat je een paard of pony aanschaft.Bij de erkende maneges kunnen ze ook heel veel informatie geven over het houden van paarden en dat is voor veel mensen veel tastbaarder en dichterbij.