trailer kopen ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: trailer kopen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:42

wat hebben jullie voor auto dan? want ik vind het wel vreemd dat een auto die zelf bijna 1100 kg weegt 'maar' 900 kg erachter mag heben, meestal is het nl iets meer dan de auto weegt (of ik ben blond)

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:01

Kia Rio (lekker gekoop lpg 2 jaar oud!)
5 deurs lijkt iets op een station

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:03

Volgens mij blijft dit altijd een lastig verhaal...

Daarom ga ik gewoon mijn E halen.. heb ik ook geen gezeur meer.

Lees wel even mee, altijd leerzaam!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:25

claud1 schreef:
Kia Rio (lekker gekoop lpg 2 jaar oud!)
5 deurs lijkt iets op een station

Aan de hand van merk en type (en het vermogen dat je al eerder noemde), heb ik even op Autotrader gekeken welke motor er dan in zit en wat voor koppel (trekkracht) die heeft. Ik ben uitgekomen op het 1.3 liter blok met een maximaal koppel van 116 Nm bij 3.000 tpm.

Dit wetende heb ik geen andere keuze meer dan mij aan te sluiten bij wat ikke al geadviseerd heeft: met deze auto kun je überhaupt niet op een veilige manier een trailer trekken, ook al is het "maar" een ponytrailertje met een b-pony erin. Tuurlijk krijg je zo'n combinatie wel van zijn plek en op het vlakke misschien nog wel vrij vlot ook, maar meer positiefs valt er helaas niet te melden.

Zolang er niets onverwachts gebeurt gaat het goed, maar zodra je in de problemen komt, door zij- of tegenwind, een helling, het weggedrag van medeweggebruikers waardoor je onverwachts schielijk moet remmen, worden dat, door het gebrek aan motorvermogen en de ongunstige gewichtsverhouding tussen auto en trailer, meteen ook grote problemen. Take your pick:
  • van de weg geduwd worden door een plotselinge zijdelingse windvlaag,
  • scharen van je combinatie helling-af doordat de trailer de auto gaat opduwen,
  • terug moeten schakelen naar 40 km/u in z'n twee tegen een helling op en daardoor overige weggebruikers tot last zijn die wel gewoon 80 tot 100 rijden,
  • achterop een voorligger botsen wegens gebrek aan remkracht bij plotseling moeten remmen.

Mijn definitieve advies is dan ook: Niet doen.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 00:44

Bedankt EricPrast voor je info, weet je we zijn bij 2 dealers geweest (1 waar ik zelf vraagtekens bij zijn info zet en een ander die rdw gekeurd is....) en niets maar dan ook niets informeren ze hierover zelfs niet als je er naar vraagt. Die ene keek mij aan of ik russisch sprak en die andere zei ach dat kan die wel. Einde discussie dus met hen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat zelfs mensen die hier van leven niet een echt duidelijk beeld van dit alles kan geven. Vind je het gek dat een 'gewone'leek zoals veel hier in de mist gaan . Ikke niet (bedoel mezelf hoor IKKE ha ha) Haha! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:35

claud1 schreef:
Bedankt EricPrast voor je info, weet je we zijn bij 2 dealers geweest (1 waar ik zelf vraagtekens bij zijn info zet en een ander die rdw gekeurd is....) en niets maar dan ook niets informeren ze hierover zelfs niet als je er naar vraagt. Die ene keek mij aan of ik russisch sprak en die andere zei ach dat kan die wel. Einde discussie dus met hen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat zelfs mensen die hier van leven niet een echt duidelijk beeld van dit alles kan geven. Vind je het gek dat een 'gewone'leek zoals veel hier in de mist gaan . Ikke niet (bedoel mezelf hoor IKKE ha ha) Haha! Haha!

Er zijn bosjes bedrijven die verkopen spullen. Het zal ze worst wezen of de klant datgene ermee kan wat die ermee wil doen. Beetje in dezelfde lijn zijn die kleine paardenvrachtautootjes, die nieuw 35.000 tot 45.000 euri's kosten. Als ze die iets zwaarder uitvoeren, waardoor ze een vrachtwagen worden, zijn ze opeens 12.000 tot 15.000 euro goedkoper!!! Enkel omdat er dan geen BPM meer betaald hoeft te worden. Vraag daar eens naar op een beurs of zo, ze zullen het je niet vertellen!