Honden worden uitgelaten op ruiterpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: Honden worden uitgelaten op ruiterpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:38

das leuker als het een tijdje erg geregend heeft Vork

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:38

Pytje schreef:
Kuggur schreef:
Grappig om de heilige verontwaardiging in dit topic te vergelijken met die waarin mensen het (illegale) gebruik van fietspaden door ruiters verdedigen.

vind ik inderdaad ook niet kunnen, als iedereen gewoon netjes op zijn 'eigen' pad blijft, is er niks aan de hand.

moet er dan wel een eigen pad zijn Bloos
hier heb je 80km weg , nihil berm
en politie wil mij in die berm iig niet zien zeiden ze laatst Bloos
dan bljft de berm van fietspad over +

het punt blijft wel
dat het niet uitmaakt waar je loopt met je hond (we hebben er zelf ook 2 ..voordat
iemand denkt dat ik een honden haatster ben oid)
als die NIET luisterd gaat die niet los
mocht hij toch een "doet die anders nooit "actie uitvoeren
dan is het aan de eigenaar die hond asap
bij zich te halen , hoe dan ook ..
of die nu achter die skater aan huppeld of die wandelaar of die fietser of die loslopende kat
of ree of konijjn of paard ..al dan niet met ruiter

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:43

Pytje schreef:
Kuggur schreef:
Grappig om de heilige verontwaardiging in dit topic te vergelijken met die waarin mensen het (illegale) gebruik van fietspaden door ruiters verdedigen.

er zijn ook niet altijd ruiterpaden. om bij een bepaalt stuk bos te komen moet je soms over stoep of fietspad. verder is er áltijd een wandelpad in het bos en ben je nooit noodgedwongen om een ruiterpad te nemen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:43

ja uiteraard, als het niet anders kan, dan ga je er wel over (doe ik ook). Maar als het een meeeeeeeega bos is, met heel veel paden vind ik het niet nodig om die van elkaar te gebruiken.

Er lopen inderdaad veel te veel niet luisterende honden los. Mensen kijken niet verder dan hun eigen neus lang (of kort) is en denken niet na over de eventuele gevolgen die een wegrennende/bange/blaffende hond kan hebben.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:51

Ah, wat vervelend joh!
Ik heb dat ook een keer gehad, we riepen nog; lijnt u hem even aan? Maar die man zei; "Nee, hij luisterd wel.' Had ik een happende hond achter me aan. Paard natuurlijk ook helemaal in de stress.. Man hond roepen, maar de hond was natuurlijk oost-indisch doof geworden..
Gelukkig hebben we tegenwoordig in het bos altijd mensen die hun hond aanlijnen (bij twijfel roep ik dat altijd!) en onderweg ernaar toe ook! Ze gaan keurig voor ons in de berm, en proberen hond ook nog stil te houden. Dandy vind honden helemaal niet eng, en zou ze het liefste gaan knuffelen, maar vind het hartstikke aardig van die mensen! Wandelaars kan ik me niet zo aan ergeren, we komen ze vaak genoeg tegen, maar ik rijd altijd gewoon door. Zij gaan maar aan de kant hoor! Tenzij er natuurlijk kleine kindjes bij zijn ofzo.. maar ik kan me er niet erg druk over maken.
Straks wordt het weer drukker van de zomer, vorige zomer ook, lagen er zomaar mensen midden op het ruiterpad te zonnen! Ja, hallo, ga eventjes gauw weg! Dat vind ik dus écht niet kunnen, ga ergens tussen de bomen liggen ofzo!
Paardlief vind 't ook nog supereng, al die mensen zomaar op 't ruiterpad. En gelijk heeft hij, het is toch zeker geen strand!
Geeft je paard nu geen rare reacties op honden? Want het kan behoorlijk traumatisch zijn..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:52

Het mooiste zou zijn als je er vandoor kunt gaan, heeeeeel veeeerrr met die hond achter je aan. Eens zien hoe de eigenaar hem dan nog terugkrijgt. Maarja: das niet jouw zorg!

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:56

d0nnaa_dan schreef:
Geeft je paard nu geen rare reacties op honden? Want het kan behoorlijk traumatisch zijn..

Nee paard is er echt heel kalm onder gebleven, op stal hebben we ook 2 honden die overal tussendoor lopen, dus ze had gelukkig al geen angst, net toen we buiten reden reed ik langs een tuin met een kleine cocker spaniel die begon opeens te blaffen, toen schrok ze even, maar dat was gauw over. van t weekend weer even kijken hoe ze is t bos doet..

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:57

Maanling schreef:
Het mooiste zou zijn als je er vandoor kunt gaan, heeeeeel veeeerrr met die hond achter je aan. Eens zien hoe de eigenaar hem dan nog terugkrijgt. Maarja: das niet jouw zorg!

wilde ik inderdaad nog doen, maar was bang dat ik die hond niet eruit kon rijden, die hond zou dan nog gekker worden vrees ik Bloos

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:16

Ik heb ooit de rollen omgedraaid, kreeg 2 vervelende kefstralen achter mij aan, luisterden totaal niet naar de baas, ik heb mijn paard gekeerd en ben in volle galop achter die k*thonden aan gegaan, die 2 jankend de zandverstuiving op. Die man was woest, ik zei dus dat hij zijn honden dan maar beter moest africhten.