imker de NIWO vergunning is wel degelijk vereist met een B-E combinatie nu op dit moment geld nog dat wanneer je betaald vervoer voor derden doet en je hebt een laadvermogen boven de 500kg ben je vergunningplichtig en je paardentrailer mag immers meer dan 500 kg laden en de planning is dat eind dit jaar de wet word aangepast dan ben je vergunningplichtig wanneer de maximum toegestane massa boven de 3500kg is. dus ook B-E komt daar boven. Bovendien heb je ook nog een speciale vergunning nodig voor het veetransport. Ik ben zelf ook al lang genoeg aan het zoeken geweest om onder de vergunning uit te kunnen komen maar helaas zonder resultaat. Het is nu eenmaal niet anders. want ook al spreken ze over vrachtwagens. een vrachtwagen is een heel ruim begrip ook je B-E combinatie is op dat moment al vrachtwagen. Ik heb zelf ook al de nodige telefoongesprekken gevoerd met verschillende instanties. zoals Niwo, transport&logistiek nederland het SEB. en noem maar op en allemaal moesten ze me teleurstellen.
Goh, dan is het toch raar dat ik persoonlijk van NIWO uitsluitsel in dergelijke heb gekregen in de vorm van wetsartikelen... sorry, maar daaruit is duidelijk naar voren gekomen dat het dus niet hoeft. Maar goed, je moet doen wat je goeddunkt. Ik ben hier ook niet om mensen te gaan vertellen wat ze wél of juist níet moeten doen, het is jouw bedrijf, dus jouw feestje. Ik wil je iig veel succes wensen met het opstarten van je bedrijfje.
dan zou ik het op prijs stellen als je me wil vertellen wie en waar je contact hebt gehad met het NIWO. want tot op heden werd er mij naar de wgw verwezen en de huidige geldende eisen. het kwam er kortom op neer dat ik een vergunning moet hebben. Als je zegt dat het ook zonder kan zou ik graag willen weten welke weg er bewandeld is. want tot dusver is er niks zinnigs uit voortgekomen.