Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Revanches schreef:Grand vitara komt uit 1999/2000.
Bestaat er ook trouwens een opel frontera 3drs?
Revanches schreef:Grand vitara komt uit 1999/2000.
Bestaat er ook trouwens een opel frontera 3drs?

Revanches schreef:Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Mij trekt een Opel Frontera meer dan een discovery.
Volgens mij is een 3drs Frontera(genoeg voor mij) goedkoper qua verzekering,belasting,vermogen en zuipkosten dan een discovery.
Daar kan ik ook het een en ander in kwijt. 
Mausie schreef:Al eens gedacht aan een Toyota Landcruiser of een Nissan Patrol in tweedehands (driedeurs dan). Ik ken de prijzen er niet van in Nederland maar hier in België zijn die schappelijk. Mogen tussen de 2500 en 3500 kg trekken en als je ze hebt in lichte vracht uitvoering kosten ze bijna niets aan wegentaks (weet trouwens niet wat de regelgeving hieromtrent is in Nederland - België lichte vrachtauto = 125 euro taks per jaar - los van de motorinhoud).
Mausie schreef:Al eens gedacht aan een Toyota Landcruiser of een Nissan Patrol in tweedehands (driedeurs dan). Ik ken de prijzen er niet van in Nederland maar hier in België zijn die schappelijk. Mogen tussen de 2500 en 3500 kg trekken en als je ze hebt in lichte vracht uitvoering kosten ze bijna niets aan wegentaks (weet trouwens niet wat de regelgeving hieromtrent is in Nederland - België lichte vrachtauto = 125 euro taks per jaar - los van de motorinhoud).
Wij rijden zelf met een Volkswagen camionette - mag 1500 kg trekken. Doet het goed met één paard erop. Als deze aan vervanging toe is wordt het denk ik een grotere camionette die op z'n minst 2000 kg mag trekken. Heb je lekker veel plaats in en zo goed als geen wegentaks.

ik zou eerder voor de grand vitara gaan, de rest is echt te weinig auto voor zo'n last!
Revanches schreef:We gaan morgen rustig verder kijken naar diverse auto's.
yousra schreef:Een feroza is bijna hetzelfde als de vitara en de frontera. Maar zoals je zegt, voor korte afstanden wel geschikt, maar lange afstanden minder.
En de vitara zuipt helaas heel erg veel.
Miss_Montana schreef:De Toyota Rav4 zal het beter aankunnen. De Grand Vitara ook wel, maar de oude Vitara ben ik twijfelachtig over. Een vriendin van mij heeft er een en zij heeft een 1,5 paards trailer. Dat gaat maar net aan.
Rianneke schreef:die 1 op 12 waar is dat op gebaseert? gemiddelt verbruik? (dus ook met trailerritjes?)

ikke schreef:Op waarneming? Volgens autotrader Zou je 1:11 mogen verwachten, dus zo vreemd is het niet, hooguit iets optimistisch.