Derby soft jumper, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: Derby soft jumper, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:09

das nogal een verschil, of zullen ze in 3 jaar tijd 50 euro duurder geworden zijn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:40

Emilia schreef:
chance schreef:
Ik kan je ze echt aanraden. Ze zitten super, ik heb ze nu in het zwart en ik laat ze ook in het bruin maken. Haha! Bloos

Ik heb er weinig last van met inlopen, ze geven voldoende stevigheid, leer blijft mooi. Knipoog

Ik vind dus dat het leer juist niet zo mooi blijft.Krijg er van die kreukels in terwijl ik ze prima onderhoudt. Het zijn verder prima laarzen maar je kan wel zien dat ze tot de wat goedkopere laarzen behoren.

Goedkopere? Ik vind ze duur genoeg.
Maar ook bij mij wordt het leer lelijk. De binnenlaag en de buitenlaag laten van elkaar los. Verder zijn ze te slap. Voor het springen vind ik ze ongeschikt, ik heb totaal geen steun. Dressuur gaat wel. Doordat ze zo slap zijn zakken ze ook enorm in. Ik heb ze nu al een half jaar ongebruikt met spanners terug in de doos gestopt. Alleen met erg warm weer draag ik ze nog.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:42

Ik heb ze, met vetertje en hoge dressuurboog, helemaal op laat laten maken (heb lange benen) erg tevreden Ja

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:44

ik heb ze ook sinds een half jaar, vind ze heel fijn maar gebruik ze alleen op wedstrijd. die van mij zien er nog bijn als nieuw uit!

De rijlaarzen zijn trouwens idd sinds dit jaar duurder geworden (€30,- geloof ik, werk in een ruitersportzaak)
En het scheelt idd ook in model en je hebt ook nog ander leer dan worden ze ook duurder.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:17

De laarzen zijn inderdaad de afgelopen jaren duurder geworden. Ook dit jaar weer.

Het leer is gewijzigd. Dus niet meer het hele slappe leer, maar iets steviger waardoor je minder snel rimpels krijgt.

Het is natuurlijk wel de Softjumper. Dus veel stevigheid heb je niet. De zool is flexibel. Iemand die meer steun wil hebben, zou het model Marrigje kunnen doen (steviger rundleer).

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:21

ik heb ze ook Lachen
heel tevreden over Ja ik heb ze op zaterdag gekocht, en gelijk zondag een wedstrijd mee gesprongen, nergens last van gehad Lachen

inderdaad niet veel stevigheid, maar dat vind ik juist fijn, het is wat je zelf het lekkerst vind zitten Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:07

ik vind de prijs/kwaliteit verhouding echt bagger, voor mij absoluut geen derby meer. en vind de derby soft jumper echt heel lelijk worden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:32

Ik heb ze ook, vers van de pers, vandaag opgehaald! Hebben me 380,- gekost, incl. maatwerk en bruin leer, dus zeker niet goedkoop nee. Het bruine leer voelt veel steviger aan dan het zwarte in de winkel zelf! Echt raar, maar wel fijn, ze passen en zitten perfect. Ik hou niet van die harde laarzen en deze zijn precies goed. De kleur verschilt wat, ze zijn in het echt meer chocobruin:

Afbeelding

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:30

Ik had ze een aantal jaren ook besteld en op laten meten door de ruiterzaak. Kwamen ze binnen... pastten ze echt HE-LE-MAAL niet Ze gingen niet eens dicht!!!

Bleek dat de softjumpers niet echt geschikt zijn voor mensen met een erg ronde kuit.... Ik heb voor dezelfde prijs van de fabriek van Derby andere laarzen aangemeten gekregen die wél bij mijn kuit-figuur pastten, dus dat is wel goed opgelost.

Ik vind de laarzen nog steeds mooi, maar zou ze niet meer kopen.