Rijden zonder chaps/laarzen gemakzucht of mode ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Re: Rijden zonder chaps/laarzen gemakzucht of mode ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:33

vroeger reed ik met ouwe gympen en chaps erover ik paste geen rubbere laarzen (te dikke kuite)
ben ik heel blij Haha! dat ik genoeg centjes had gespaard voor de echte duren leren laarzen
mijn houding en mijn been houding had ik helemaal verkl..t met die gympen
ik ben blij dat ik er niet meer rij Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:34

Ik heb logesyndroom in m'n rechter scheenbeen en heb daar beduidend meer last van als ik met laarzen of chaps rij. Tenzij het hele losse chaps zijn, maar dan zakken ze weer af.

Enige nadeel vind ik dat m'n broek omhoog kruipt als ik zonder chaps rij (broek zonder klitteband), dus daar heb ik zo'n elastiekje aangemaakt zoals aan jodphurbroeken zit.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:37

Maar daarvoor kan je er toch sokken overheen doen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:38

Dat doe ik, maar alsnog kruipt m'n broek omhoog (gladde, zeer elastische broek, model legging)

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:41

Ik draag leren laarzen, of gewoon stalschoenen zonder chaps, want die zijn kapot.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 01:31

Ik rij/reed eigenlijk ook vaak met alleen schoenen. Eigenlijk tot voor kort altijd. Met Dr martens of met nike's idd. Waarom? Omdat ik echt snel last van mijn voeten heb, en het echt waardeloos is om uren met zere voeten op stal rond te lopen. Nagelbijten / Gniffelen Nu heb ik dus wel leren laarzen, en die zitten prima. Probleem opgelost dus. Vork Tja, ook bij mij dus gemakzucht denk ik. Want opzich zou ik natuurlijk laarzen mee kunnen nemen en ze dan voor het rijden aantrekken. Maar daar heb ik dus geen zin in. Modeverschijnsel zeker niet, want ik heb ruim 10 jaar met nike's gereden Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb er trouwens helemaal geen last van dat het anders voelt met schoenen/chaps/laarzen? Ook van de beugelriemen heb ik geen last en ook niet van onstabiliteit oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:02

Ik heb bij mijn verzorgpony's zo af en toe als ik naar het bos ga ofzo alleen mijn jodphurs aan omdat ik het gewoon lekker vind zitten Ja

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:47

Ik rij eigenlijk altijd met laarzen of me chaps met schoenen met een hakje, dit ben ik gewoon gewend...

Ik denk dat het vooral gemakszucht is...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:04

Gemakzucht.

Ik houd mijn leren laarzen liever netjes voor op concours.
Dus ik heb wel gewoon van die schoenen die onder chaps horen, en ook chaps, maar als ik even snel een buitenrit maak, of even ga trainen doe ik ze niet aan.
Voor de langere trainingen wel. Ja

Ik vind gympen trouwens heel lelijk staan.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:10

Ik rijd altijd met laarzen , tenzij ik zere hakken heb dan pak ik mijn jodphurs. Omdat ik ze alleen daarvoor heb heb ik ook geen Chaps gekocht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:11

Ik hou niet van laarzen, vind ze niet prettig zitten met het rijden. Chaps vind ik weer veelste warm en ook niet prettig.

Dan maar schoenen dus. Maar zie er verder ook geen problemen in eigenlijk.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:13

Gemakzucht. Aangezien ik geen verschil voel met of zonder chaps en het irritant is als je die dingen constant moet uit/aan-doen (lees: binnen=schoenen uit) Heb wel jodhpurs aan.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:13

Gemakzucht. Aangezien ik geen verschil voel met of zonder chaps en het irritant is als je die dingen constant moet uit/aan-doen (lees: binnen=schoenen uit) Heb wel jodhpurs aan.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:21

tjaah ik rij ook wel eens zonder chaps.. en soms wel eens met bergschoenen.. maar als ik met zadel rijd heb ik wel altijd een hak aan mn schoen.. met barebackpad of zonder zadel wil ik er ook wel eens op gaan zitten met regenlaarzen aan. Als ik chaps / laarzen in de buurt heb, doe ik ze altijd wel aan., maar soms ga ik vanuit mn werk naar de paarden en dan heb ik dat niet altijd. (ik rijd op verschillende plekken paard en woon op kamers maar rijd ook in de buurt van mn ouderlijk huis dus moet vaak dingen meeslepen of heb mn laarzen in de stalkast staan bij de ene lokatie terwijl elders naar de paardjes ga..)
én ik ben vaak heel wat uurtjes achter elkaar bezig bij de paardjes en loop dan heel veel, dus dan is t ook wel relaxed om op bergschoenen rond te wandelen

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:34

Ik rijd met Jodpuhrs zonder chaps. Vind het gewoon veel fijner. Heeft niks met mode of gemakzucht te maken, ik vind het gewoon veel lekkerder zitten. Rij dan ook nog eens met een dunne endurance rijbroek en heb nooit last van snijdende beugelriemen of zo. Mode houd ik me niet mee bezig. Ik doe gewoon m'n eigen ding.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:38

Het is gemakzucht, denk ik.
k heb er een hekel aan, chaploos rijden, tenzij ik zadelloos aan het rijden bent, dan voel ik me wel vrij.

Ik heb mijzelf verpicht tot altijd compleet rijden, dus met cap, chaps en jodphurs.. En natuurlijk de rijbroek Knipoog

Ik ken er echter velen die dat teveel geld (en moeite..) vinden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:40

Ik rij ook regelmatig met mn spijkerbroek, mn skinny past perfect in mn rijlaarzen en heb dan dus nergens last van Haha!

We hebben geen kantine oid op stal (kleinschalige stal met 4 paarden Tong uitsteken ) en het is buiten vaak errug koud om me om te kleden.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:52

Ik rijd tegenwoordig ook zonder laarzen/chaps, maar dat komt omdat mijn laarzen een stukkie terug uit mn kast gepakt zijn.
Dus ik heb nu geen laarzen meer en ben nog aan het sparen voor nieuwe.
Wil ze binnenkort weer aan laten meten, want voel me soms net een sloeber zonder die dingen Bloos

Maar zonder laarzen is ook weleens goed. Eerst kon ik zonder laarzen mn benen niet stil houden, toen bungelde ze alle kanten op, en nu kan ik ze netjes stil houden zonder ondersteuning van de laars.
Het is dus toch wel ergens goed voor...

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:44

Ik heb m'n eigen pony, en dan ga ik "Snel even" rijden, zonder chaps, maar met Chaps-schoenen, dus geén gympen, bij mij is het gemakzucht, Lachen Want bij les draag ik wel altijd chaps x)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:50

Ik rij al jaren alleen met schoenen op mijn pony van bijna 30.
Vooral omdat ik ooit eens lederen laarzen heb aangeschaft maar er nu met geen mogelijkheid meer in kom.
Bij les op het paard van een vriendin rij ik uiteraard wel met chaps of laarzen want heb ze inmiddels laten oprekken.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:44

Ik heb niet eens laarzen Bloos
Ik rijd op mijn kisten (maar vind dit niet zo, omdat je er weinig door voelt) of op mijn gympen, maar ik heb wel korfjes aan mijn beugels!

Ik rijd ook wel eens in een spijkerbroek, ik heb ook nooit ergens last van gehad, sterker nog ik vind een rijbroek minder lekker zitten dan een spijkerbroek.

Bij mij is het een financiële kwestie (ben overigens wel op zoek naar laarzen, zie onderschrift Haha! )

Liefs, Broekie

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:04

Ik hoor de meeste mensen altijd zeggen, dat het luchtiger rijd, vooral bij warm weer, dat het dan lekkerder zit.

Klinkt voor mij wel redelijk. Ik heb het zelf niet, wil ze wel aanschaffen. Niet omdat het misschien wel 'mode' is of omdat je er dan 'bij hoort', maar het is niet te duur, maar zitten toch lekker en je kan er goed mee rijden.

Puur wat diegene erover denkt.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:13

Ik denk niet dat het een modeverschijnsel is, want 10 jaar geleden zag je ook al mensen met gympjes rijden.

Ik rijd zelf al jaren met stalschoenen in combinatie met chaps. Vind rubber laarzen echt voor geen meter zitten en bovendien superkoud. Leren laarzen hoef ik niet, erg duur en ik rijd toch geen wedstrijden. Met stalschoenen mest het ook makkelijker uit en ze mogen vies worden.

Vind van die smalle gympjes overigens wel gevaarlijk, al heb ik mij vroeger in de zomer er ook weleens schuldig aan gemaakt.

Deze zomer ben ik van plan om jodphurs te kopen omdat dat iets minder warm is dan de stalschoenen die ik nu draag.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:25

Ik zie heel veel mensen lopen die sportschoentjes dragen en gewoon paardrijsokken. Ik rij gewoon met laarzen/chaps.
Alleen in de zomer vind ik het wel wat warm dus doe ik meestal sportschoenen met sokken.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:31

Ik heb 1x met gewone schoenen gereden ofzo omdat mijn laarzen te klein waren, en ik eventjes niks anders had. Maar vond het doodeng, had hele tijd het gevoel dat ik met m'n voet door de beugel zou schieten. En de beugelriemen dedennog eens pijn ook. Dus geef mij maar gewoon jodphurs met chaps, of gewone laarzen!