Perfecte jodhpur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Perfecte jodhpur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:51

Jaime1 schreef:
Ik vind ze zo op de foto wel mooi overkomen Ja
Klopt het dat de voorkant meer uitloopt naar een ovale punt dan dat de voorkant meer rond is?
Als je snapt wat ik bedoel Schijnheilig
Ja, ze hebben niet zo'n lompe stompe neus zeg maar.
Maar echt mooi van vorm zijn ze. Haha!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 00:01

Ik denk dan dat ze dat worden (van ooteman) Haha! (Ff offtopic vraagje, had jij vroeger altijd zo'n website rentadabo Schijnheilig ?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:05

Blinnii schreef:
Ik heb ze van Harry's Horse.. even op internet kijken voor een fotootje, wacht even. Lachen
Ik vind ze in ieder geval heerlijk zitten, met rijden én met lopen.

Afbeelding

Deze vind ik echt waardeloos. Clown zaten me niet goed, en de zool binnenin zat heel snel los.
Ik heb er nu wel geweldige, maar merk weet ik zo vanbuiten niet, en ze waren ook wel bijna het dubbele van je budget vrees ik. Lachen Gok op tredstep..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:07

Ik volg dit even mee want ik ben op zoek naar een Ariat achtig iets.
Ik heb lastige voeten Knipoog maar ik wil dat soort model terug, anders ga ik weer om Ariats denk ik...
De mijne zijn nu zo goed als op dus ben volop op zoek Schijnheilig

Durven jullie dit trouwens via internet bestellen?
Ik eigenlijk niet en de ruitershop hier in de buurt heeft enkel de duurdere staan natuurlijk Rolleyes

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 00:42

Ja ik weetniet of ik het via een webshop durf te bestellen, twijfel toch stiekem wel een beetje. Maar ik heb maat 39 en ergens denk ik dat het wel gewoon moet passen! Al heb ik aan de voorkant erg brede voeten waardoor het weleens wil knellen, maar dat heb ik meestal en dit loop je gelukkig vaak wel uit Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 01:09

De mondoni zoals vermeld van Divoza, zijn dezelfde als die ze bij welkoop/ boerenbond verkopen, dus als je die in het echt niets vond, dan hoef je die in elk geval niet bij Divoza te bestellen.
(even ter info Bloos )

Ik heb de goedkoopste jodhpur van ariat, ze zijn niet goedkoop, maar ze zitten héérlijk, na een dag erop lopen heb ik nergens last van.
Je krijgt er in de winter wel koude voeten in

Aischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:34

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 13:39

Die zijn inderdaad ook niet verkeerd! Ik ga er even over nadenken Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:21

Ik heb eergister die van ooteman besteld. Heb ze net binnen en bevalle erg goed.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:59

Ik heb die van ariat, ze zitten erg fijn en krijg er geen koude voeten in alleen
is een duurder prijskaartje

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:09

Ik ben ook opzoek naar nieuwe jodhpurs!
Die van ooteman lijken me ook wat, maar bieden ze veel stevigheid bij de enkels?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:16

N_ina schreef:
Ik ben ook opzoek naar nieuwe jodhpurs!
Die van ooteman lijken me ook wat, maar bieden ze veel stevigheid bij de enkels?

Ik vind van wel, heb snel in enkellaarsjes/jodpuhrs dat mijn enkels een eigen leven gaan leiden maar in die van Ooteman heb ik hier geen last van, scheelt ook dat je zelf met de veters kan aansnoeren.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:06

Ik was vorige week vrijdag bij Divoza, omdat ik nogsteeds opzoek ben naar DE perfecte jodphur. Voorheen reed ik met van die rubberen jopdhurs, zonder veters, gewoon de standaard jodphurs. Maar tijdens het lopen waren die dingen een drama omdat mijn hiel steeds omhoog kwam. Heb ook niet zo'n hoge wreef, dus die schoenen zijn veel te groot en breed voor mij. Nu zijn ze versleten (draag nu mijn dr. martens) en wil dus zeker schoenen met een veter of rits.

Eerst die van mondoni (de york) geprobeerd. Die had een vriendin van mij en toen ik ze van haar aanhad zaten ze ok. Maar toen ik de nieuwe bij divoza aantrok wist ik niet wat me overkwam. In bijna alle schoenen zat de zool in de schoen niet goed gelijmd. Met als gevolg dat je dus met je voet ergens op een rand zat. Echt verschrikkelijk. Bovendien moet je ze volgensmij jaren inlopen en invetten, willen ze een beetje worden zoals de ingelopen schoenen die ik toen van mijn vriendin aan had. Waardeloos dus.

Toen heb ik de Ariats Heritage zip (van rond de 110 euro), maar die rits zat bij alle schoenen van mijn maat vast Gestoord Dus die vielen direct af, want dan weet ik al hoe dat gaat in de toekomst. De Ariat Heritage paddock geprobeerd, zelfde als de zip alleen dan met veters. De eerste schoen die fijn zat, maar behoorlijk veel steun geeft. Daar moest ik erg aan wennen. Voelde inderdaad een beetje als een 'omaschoen waar je steunzolen in draagt' Haha! Ik weet natuurlijk niet of die schoenen wat losser en soepeler worden in het dragen, maar daar ga ik wel vanuit.

Die van Ooteman zien er ook ergggggg goed uit! En dat voor een zeer leuk prijsje!

OHJA, wat ik overigens wel jammer vond van die ariats met veters, was dat er geen rits achter zat. Dus altijd aansnoeren die hap. Aan de andere kant, hoe voelt zo'n rits op je hak tijdens het rijden?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:46

ShadowFaw: Ik heb dus de Ariats, en ik was er heel tevreden over Ja de rits voel je niet (en het is erg handig want iedere keer weer die veters open doen enzo... Knipoog
Nu pas beginnen ze te verslijten en ik heb ze toch zo'n drie jaar.
Het enige dat eigenlijk versleten is is de binnenkant en dat is eigenlijk waarschijnlijk door mn voeten (ik heb erg moeilijke voeten die veel schoenen kappot maakt Knipoog )
In de Jodphurs die ik hiervoor had, had ik enkele weken inlooptijd en blaren nodig Knipoog maar met de Ariats niet (dus ook niet door de rits)

Ik heb gisteren dus dezelfde ariats gaan bestellen hier in de ruitershop(van rond de 160 euro?)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:38

@ShadowFax: bij mij heeft het wel een tijdje pijnlijke voeten gekost voor ik hele dagen op de ariats kon lopen, maar nu zitten ze echt héérlijk, ze lopen zeker nog een beetje uit.
Ik heb de jodhpur zonder rits, voor mij heeft de rits geen meerwaarde, ik kan veters strikken Tong uitsteken
Ik vond het zonde geld om alleen voor de rits zoveel meer geld te moeten betalen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:41

Ik vind het belangrijk dat ze meteen lekker zitten, heb 2 paarden en heb die schoenen dan ook minimaal 4 uur per dag aan, ik wil echt geen blaren, die van ooteman zitten meteen lekker, ook geen last van de rits
Het is dat mijn Petrie laarzen zo duur waren anders had ik allang nieuwe gekocht, ze zitten nog steeds niet fijn.
Ariat schoenen heb ik ook gehad, kosten een fortuin 180 euro maar waren na 3 maanden elke dag op stal aan, in de longeercirkel enz, helemaal kapot en zagen er niet meer uit, dat vind ik zonde dan koop ik liever ieder jaar een paar bij de Ooteman van 59.50

riri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:48

ariat, heeeeel fijn. weet alleen niet of het de goede prijsklasse is.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:22

En wat zijn jullie ervaringen met deze jodhpur?
Afbeelding

Is de mountain horse 'Windsor'

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:47

Jammer dat het binnen de 60,- is.
Anders had ik je zeker ariats aangeraden zitten heerlijk, ik heb ze met veters en een wat hogere jophur.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:22

De lederen jophurs van Harry's Horse zijn erg goed,
heb ze nu al 2 jaar en loop er bijna elke dag op!
En zijn nog steeds niet kapot. Er goede kwaliteit als je het aan mij vraagt! Cool

Sasse_fras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:05

Ik heb jodphurs van Harry´s Horse en die bevallen prima!!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 13:25

Ik zit te twijfelen tussen de mountain horse windsor en de harry's horse show!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 01:12

Ik zou persoonlijk denk ik niet zo snel voor een ritssluiting kiezen, dat lijkt me kwetsbaarder dan een schoen met vetersluiting.
Maar ik heb er geen ervaing mee, het is meer mijn eigen gevoel Bloos

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:26

Dabo schreef:
Ik heb deze van ooteman:
Afbeelding
Heerlijke schoenen, en kosten 59,50 dus net binnen jouw budget Haha! Haha!

Ik heb deze ook!
Echt heerlijke jophurs.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:28

Jaime1 schreef:
En wat zijn jullie ervaringen met deze jodhpur?
Afbeelding

Is de mountain horse 'Windsor'

Ik heb ze net binnen! Als ik iets meer weet, dan laat ik het je weten!