weer een paard aanschaffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oowie

Re: weer een paard aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 05:13

Sheffie schreef:
Ja erg moeilijk om die keuze te maken. Ik persoonlijk zou voor dichterbij gaan. Ik merk nu al hoe fijn dat is. En inderdaad kan je dan even voor de leuk erheen. Maar je moet natuurlijk ook wel kijken of je het allemaal kan betalen. Moeilijk, moeilijk.

ik heb een paardje op het oog!!!!

punt is alleen dat ze pas plek hebben op stal vanaf juni,dus dan zou ik nu heen gaan om te kijken,een aanbetaling doen en hem in juni ophalen.(was geen probleem voor die mensen) maar ik ben dan zo bang om beduveld te worden,zal dan dus wel een goed koopcontract moeten hebben waarin staat wat we doen als ie ziek zou worden etc.
heeft iemand een voorbeeld voor me?

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 08:36

ik heb al een voorbeeld gevonden op internet die ik denk ik wel kan gebruiken.

ik ben nog wezen kijken bij de gratis stal waar ze kan staan,maar ik heb daar toch geen goed gevoel bij,het is 1 grote prutzooi met geen droog plekje om te staan,er lopen een hoop etterbakkies in de kudde en iedereen loopt daar maar in en uit,de eigenaar zelf komt 1x per dag,en voor mij is het te ver om dagelijks heen te gaan.
ook is er een werkvoorziening voor mensen van de reclassering,er is daar helemaal geen toezicht op dus ik voel me daar toch niet zo prettig bij!
zoals het er nu uitziet zou ik voor stal 2 kiezen,het is niet ideaal voor een paardje van bijna 2,dus ik blijf nog verder zoeken naar een andere plek.

het punt bij stal 2 vind ik dat ze er dan maar 5 uur per dag uit zou komen,(moet zelf binnen en buiten zetten) en dat ieder paard op een eigen stukje land staat,dus niet in de kudde,misschien dat dit in overleg wel mogelijk is,maar het gaat daar al jaren zo dus ik ga er niet van uit.
voordeel vind ik wel dat ik helemaal zelf kan bepalen wat ze eet en hoeveel,en dat ik er dan iedere dag 2x kom,1x om buiten te zetten en te mesten,en savonds om binnen te zetten en te voeren en te borstelen ed.(sochtends wordt het hooi gegeven door de staleigenaar)

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 10:23

ps- mocht iemand een geschikte plek weten in de omgeving van enkhuizen-hoorn,dan hoor ik dat graag!!

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 16:05

nou ik heb mn plekkie gevonden!

op 10 minuutjes fietsafstand van huis,heel belangrijk:mijn hond is ook welkom! Haha!

er staan maar 10 paarden,er is een kleine binnenbak 15x30 schat ik ongeveer,er is vrijwel dagelijsk weidegang en anders worden ze losgegooid,er wordt gemest,de paarden staan op vlas,ze krijgen 3x per dag hooi en winterwortelen,biks is voor eigen rekening.

binnenkort wordt er ook een grote buitenbak aangelegd.

het is er superrrrr rustig want ik zelf echt heerlijk vind,geen jengelende kinderen om me heen enzo,en het is ook nog is vlak bij huis!

zomers staan ze dag en nacht buiten voor €100,- per maand,en swinters voor € 140,- heb je ook de stal.