Grappige trekjes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Grappige trekjes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:32

Mijn ventje,
- hinnekt als ik de stal in kom,
- Geeft met de hoeven uitkrabben altijd even een klein (liefdes) bijtje in mijn kont hihihi niet hard hoor,
- Als hij klaar is met rijden, altijd even met zijn hoofd in een handdoek doe ik dit niet, wordt ie chagrijnig en krijg ik geen kussie Dromen
- doordat hij zo groot is speelt hij met het kuilvoer, deze gooit ie uit de stal en kan dan door zijn lange nek het weer van de grond afeten.
- Met rijden altijd weer uitproberen,
- als ik hem beloon na het rijden met wat lekkers, krijg ik een lik in mijn gezicht.
- personen die ik niet zo mag, mag hij ook niet en bijt hij echt letterlijk op in Haha! Bloos
- als hij een klein wondje heeft, is het net een grote baby, want dan doet ie zo zielig.... Tong uitsteken in het begin geloofde ik hem, maar nu weet ik wel beter... tuurlijk kijk ik wel goed uit of het nep of echt is, maar dat zie ik wel aan de pretoogjes.
- met rijden, trekt ie af en toe zo'n chagrijnig hoofd dat is niet voormogelijk haha, maar hij vind het toch leuk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:00

Mijn gekke knol:
- staat heel vaak met zijn buurman buiten en als zijn buurman dan een halster omheeft, zorgt mijn paard ervoor dat binnen 5 minuten de neusband in de mond van mijn buurman zit, of het halster hangt om zijn nek. (ze staan altijd aan elkaars halsters te kloten)
- Doet altijd een beetje mompelend hinniken als hij me hoort.
- Ligt vaak als ik vroeg ben nog te slapen en kijkt me dan echt heel suf aan.
- Ik rij mijn Fries western, en als hij naast een ander westernpaard van stal loopt die zijn hoofd lekker laag heeft hangen, gaat hij ook zo lopen, alsof hij al een echte westernfries is.
- Vind het soms nodig om over het touwtje bij de longeerbak te springen ( ook om in de longeerbak te komen)
- Kan nog steeds geen dikke winterpenen goed doorbijten.
Maar ja hij is pas net 4 dus ach.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:46

altijd op je tenen willen staan Bloos
Altijd lebberen Koe
altijd lekker met de nek richting mij, hij weet dat ik zo lekker kan krabbele

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:45

* Ratino als hij eten heeft: Neem een hap, loop een rondje, neem weer een hap, til dan je linker of rechter voor been op en hou deze dan even omhoog. Jaja hij doet aan fitness Nagelbijten / Gniffelen
* Ratino en zijn hoeven uitkrabben: hij steekt zijn hoofd tussen zijn been en jou arm.
* Ratino en zijn hoeven uitkrabben: Hij bijt in zijn eigen been.
* Ratino en mensen met een capuchon: draai je maar om, dan pakt hij je capuchon vast en gaat ja-knikken. Nagelbijten / Gniffelen

w0rTeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:51

mijn vorige verzorgpaardje ging altijd op zijn knieen zitten als je er aan kwam . en al hij eten had rent hij er naar toe neemt een hap rent trug en gaat de andere halen rolt ff snel in de bak en gaat dan eten Tong uitsteken

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:21

Bianca; als ik aan het rijden ben altijd met haar onderlip van die hapjes nemen, dan hoor je ook onder het rijden *hap* *hap*.
Moon; stal open maken, brokkenkist openmaken, kraan opendraaien, kippenvoerkist openmaken en omgooien, handoek van de haak enzoovoorts Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:38

Mijn haflinger heeft ook grappige trekjes..
Zoals ik laatst zag; hij had geplast en schraapte daarna met zijn hoef stro op het stukje waar die had geplast, kan puur toeval zijn maar heb het nu al een paar keer gezien.
Als ik hem lekker aan het kriebelen ben doet ie zijn oogjes half dicht en gaat met zijn hoofd helemaal omhoog, dan staat ie echt lekker te genieten. Als hij de kans krijgt om bij de zak wortels te komen, pakt die die vast mijn zijn mond en trekt hem omhoog zodat de wortels eruit vallen.
Probeert altijd vanalles om aan eten te komen, wat dan ook.. als die maar eten krijgt! Gaat altijd heel lief met zijn hoofd tegen me aanstaan, alsof die wil knuffelen Lachen
Zichzelf elke dag erg vies maken, is die erg goed in! Als ik hem netjes heb gepoetst voordat ik wegga is die weer hartstikke vies als ik terugkom, ook al staat ie buiten of binnen. Binnen gaat ie altijd in zijn eigen poep liggen zodat hij welles van die vieze plekken op zich heeft zitten, vooral in zijn manen! Viespeuk dat die is! Nerd
Laatst bijgewerkt door Moelie op 05-03-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Fonteine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:48

Mijn paardje heft zijn voorbenen op als hij iets lekkers eet. Is wel grappig om te zien.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:53

M'n lieve kleine beeb;

Volgt me áltijd vol vertrouwen, hoe eng het ook is. Dat is ook echt iets waar ik trots op ben, onze band is nu gewoon al zo sterk.
Beetje erg lange benen, kan daar niet mee omgaan, dus knalt vaak met haar benen tegen het hoofd. (Als ze gras eet bijv.)
Geeft echt serieus kusjes als ze je ziet. *LOL* Ook op commando, maar ook uit haarzelf.

Tessa;

Kan als een enorme ezel kijken.
Kan niet stilstaan, en doet áltijd een soort van mini jambette.

Farouche had ook iets apparts.
Zag eruit als een enorme chagerijn, maar ging echt voor je door het vuur.
Appart paard was het..

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:55

- ze murmelt altijd als je er aan komt, zeker met eten Clown
- altijd poepen zodra we op de poetsplaats staan na het rijden
- bij het manentrekken even dr hoofd en hals goed buigen, heel handig zie je meteen hoe het valt Haha!
- zodra het hoofdstel af gaat(en het liefst nog ervoor) even heel hard jeuken aan dr been of de paal
- als je hoeven uitkrabt aan je kont snuffelen Bloos

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:57

mijn paard word altijd helemaal gek als zij blote huid ziet..
gaat dan met haar neus bewegen en is niet meer te stoppen Tong uitsteken

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:10

mijn paard heeft ook een paar rare grappige trekjes.

-hij eet heel raar neemt een hap brok of muslie gaat met ze hoofd omhoog en kauwt het dan en slikt t door(tandarts dierenarts enz hebben er naar gekeken heeft nergens een afwijking aan hij is gewoon raar.
-hij schooit dmv tikken op de grond met ze hoef ipv schrapen
-stokken ed moet ie altijd vastpakken en er mee lopen is net een hond.
-touwtjes moet hij vastpakken haar elastiekjes petjes pakt ie af
-hij maakt bergen van stro in ze stal.
-hooi en stro in ze voerbak doen en op eten.
-moet overal aan en in zitten met ze neus zelfs in een kliko.
-pakt gerust een plastick zeil vast en gaat er mee rommelen en klooien pakt t vast in ze mond.
-verder is hij volgends mij nergens bang voor.
-altijd hinneken als ik kom maar dat is meer omdat ik altijd iets lekkers voor hem heb Bloos maar het is toch wel leuk om zo begroet te worden Knipoog

zo kan ik wel ff door gaan hij is gewoon raar.
en tja het blijft een ruin en die pakken alles vast

liltjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:21

Mijn verzorgpaard:

- met zijn voet tikken op de grond tijdens het borstelen (geen idee waarom Tong uitsteken )
- tijdens het rijden doen alsof hij moet plassen om even stil te kunnen staan ( zit je daar een halfuur naar voren terwijl er niks uit komt Tong uitsteken )
- buik uitzetten bij het aansingelen, maar zodra je iets anders gaat doen vergeet hij dat hij bezig was met zijn buik uitzetten en kun je alsnog snel aansingelen.
- alvast gaan lopen als ik op wil stappen.
- bij het uitstappen loopt hij steeds naar het hek omdat hij denkt dat hij klaar is en eruit mag Bloos
- als hij eenmaal lange teugel heeft, is het moeilijk om hem terug te krijgen.
- hij loopt me everal achterna, ook door smalle poortjes waar hij nauwelijks doorheen past, maar hij denkt als jij erdoorheen gaat, kan ik dat ook Tong uitsteken

groetjes lil

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:26

Mijn pony doet altijd als ze wil gaan briezen onder het rijden. Eerst heel erg kreunen ( ik ben niet te zwaar voor dr hoor Clown), en dan komt de Bries er voorzichtig uit.
Is heel raar en leuk om te horen.. Clown

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:27

Mijn vzpaard Bo:
- Met schooien gaat ze beenheffen. Nek buigen naar het been en maar heffen! Deed ze op buitenrit ook toen we even wat gingen drinken, een kwartier lang. Mensen bleven maar kijken Bloos
- Als ze eten krijgt eerst een hap richting de buurvrouw geven(zit tralies voor en ze doet het ook wanneer de buurvrouw er niet is) en dan weer beenheffen.
- Wanneer het hoofdstel af is tegen vanalles gaan schuren.
- Schuren wanneer je schone(het liefst nog witte) kleren aan hebt. Want als ze vies zijn is het niet leuk No Cheer
- Iedere man die langer dan 3 minuten blijft verdient haar aandacht. Maakt niet uit of het een hengst/ruin of gewoon een jongen is.
- De ruiter vind alles eng, zij niet hoor. Als ik haar even stilstaat om te kijken draait ze zich om en kijkt echt alsof ze denkt:"Ach is het zo eng meisje, kijk maar goed ernaar het doet je niks hoor" Vork

Ander vzpaardje(bijna 2 jaar):
- ook beenheffen, maar dat komt omdat ze het afkijkt van Bo Clown
- Brayz heeft het geweldige vermogen om zich vanalles toe te eigenen. Loop ik naar haar wei, komt ze aanracen en geeft haar vriendinnetje een hap omdat ik 'haar' meisje ben.
Voor de rest is het gewoon een pubertje Vork

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:28

Die van mij geeft altijd kopstoten,3 jaar terug toen ik hem net ging verzorgen waren het van die kopstoten van wat kom jij hier doen?? En zijn het meer lieve kopstoten Tong uitsteken

SuperMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:22

de fries :

als een ander paard er vandoor gaat of er is iets eng gaat hij stil staan en een soort onverschillige blik trekken so van wat is dat nou weer??

De Kwpn : als ze onspannen is gata se klappen met haar lip

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:19

Als ik na het rijden wat ging drinken wil ze altijd ook een slokje, het liefst wicky appel smaak!

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:07

mijn verzorg pony wesco,
-gaat standaard, als ik hem na het rijden terug zet in de wei, even met zijn neus door het water roeren haha soo schatig.
-als ik af stap na het rijden moet hij eerste altijd even een keer diep zuchten.
-en als ik alleen buiten rij dan hinnekt hij naar alles wat onverwachts komt bijv. als er een hond de hoek om komt lopen, Hhiiihhii
-als ik hem afspoel wil hij altijd dat ik de slang in zijn mond doe.. dus meestal als ik klaar ben doe ik dat wel even.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:27

-bij de brok water gooien en slobberen maar(haar voerbak ziet er dan ook niet uit)
-bij halthouden met haar mond mn linkerlaars een kus geven Lovers
-kreunen als ze iets moeilijk vind
-echt niet meer vooruit willen als ze moet poepen
-lekker stilstaan onder een flapperende parasol (ban dat ze bruin wordt)

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:15

Een paard 2 stallen verder op bij mij gooit steeds zijn hoofd omhoog gaan dan scheef heen en weer met zijn tong naar buiten echt grappig..Maar nu gaan steeds meer paarden het ook doen...

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:20

leuk topic! Clown

Dandy laat altijd scheten als je z'n achterhoeven gat uitkrabben haha,, en nicky gaat altijd pootje geven om maar koekjes te krijgen,, maar aan de andere kant wil ik haar dat afleren maar aan de andere kant ik vind het erg grappig om te doen maar ze doet het dan de hele tijd. en ik beloon haar ervoor terwijl andere haar daar op afstraffen iemand een idee om het haar duidelijk te maken '' alleen voor een koekje'' of het toch maar niet meer doen.

( ik ga dan voor haar staan zeg poot en dan tikt ze me hand aan en dan zeg je wissel en dan doet ze de andere omhoog.... )

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:28

Als ik na het rijden het hoofdstel wil omwisselen voor een halster om tommie te laten rollen.
Moet hij echt even tegen mij aan schuren..
Als hij klaar is met rollen blijft hij meestal even liggen.
En als ik hem uitstap aan halstertouw, en voor hem loop drukt hij mij met zijn neus naar voren..
Niet 1 keer maar hij drukt mij de hele bak door.

edit: ik weet er nog 1
die heeft hij sinds kort en is heel irritant
hij bijt de heletijd in mijn linker laars tijdens het rijden.
vooral als ik linkerstelling vraag bijt hij.

o zo, irritant maar o, zo grappig Tong uitsteken

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:35

- elastiekje uit je haren trekken.
- na het rijden of tijdens halthouden met haar hoofd aan het been schuren.
- als er een plas in de wei ligt, lekker schrapen.
- op de poetsplaats tegen de vuilniston hangen/schuren.
- als het hoofdstel af gaat, eerst schuren voordat het halster om gaat.

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:36

darkmoona schreef:
Als ik na het rijden het hoofdstel wil omwisselen voor een halster om tommie te laten rollen.
Moet hij echt even tegen mij aan schuren..
Als hij klaar is met rollen blijft hij meestal even liggen.
En als ik hem uitstap aan halstertouw, en voor hem loop drukt hij mij met zijn neus naar voren..
Niet 1 keer maar hij drukt mij de hele bak door.

edit: ik weet er nog 1
die heeft hij sinds kort en is heel irritant
hij bijt de heletijd in mijn linker laars tijdens het rijden.
vooral als ik linkerstelling vraag bijt hij.

o zo, irritant maar o, zo grappig Tong uitsteken

haha jaah doet nicky ook!! hahaa sta je rustig te kletsen hap! ook dat ben ik maar aan het afstraffen Cool maar toch is het erg leuk die streekjes maarja als je alles maar gewoon toelaat???