niet kunnen rijden bij slecht weer, hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: niet kunnen rijden bij slecht weer, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:09

Zolang je paard gewoon lekker buiten kan lopen overdag, dan zie ik nooit zo'n probleem.
Ik ben ook echt een mooi-weer-ruiter, en als het slecht weer is dan gooi ik ze alsnog lekker in de molen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:46

Ik heb gisteren gereden, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat beter niet had kunnen doen (pony schoot ervandoor).

Het is op zich niet zo'n ramp om een paar dagen niet te rijden, als je paard maar genoeg beweging krijgt (buiten lopen- in de paddock, longeren, etc)

Ik vind dit weer ook echt 10x niks, pony is helemaal gek door die wind.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:55

met deze wind kan ik niet rijden omdat mijn pony daar van schrikt en flink wild is.
dus kan eigenlijk niet zo vaak rijden

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:28

Als het hard regent dan is het heel jammer voor paard, maar dan ga ik niet rijden. Ben in de winter toch al aangewezen op buitenrijden, en dat doe ik niet met te harde wind en harde regen. Maar paard staat toch de hele dag lekker buiten en 's middags op de wei, dus ik vind het ook geen probleem! Lachen

En stiekem vindt hij het helemaal niet erg om lekker niks te hoeven doen. Haha!

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:31

Ik vind het altijd grappig om in de regen in de bak door de plassen te raggen! Trek alleen niet mijn leren laarzen aan maar chaps Vingers aflikken

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:34

met veel wind of veel regen ga ik ook niet rijden.
de mijne staat de 24/7 op land, en ben hier al snel aangewezen op de weg te rijden omdat de berm snel drassig wordt.
dus dan mag die lekker zelf zn beentjes strekken Haha!
en dat doet hij ook gretig Lachen

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:03

Als hij/zei op het land staat is een paar keer rijden geen probleem hoor! Wij zetten ze dan los in de longeerbak, of longeren ze aan een halster of hoofstelletje.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:01

MIjn paard staat 10 tot 14 uur per dag buiten. Omdat ik afgelopen weekend naar mijn ouders ben geweest heeft hij 4 dagen niets gedaan. Daar wordt hij niet blij van hoor! Hij verveeld zich, zelfs al staat hij met andere paarden in de wei, en is na éen paar dagen alleen altijd extra moeilijk in de omgang; niet vangen, lastig met borstelen, hoeven en zadelen, extra uitproberen op weg naar de bak (we moeten een stukje over de weg). Maar eenmaal in de bak is hij dan super te rijden.

Ook met veel wind e.d. kunnen we nog goed rijden, enkel sneeuw krijgt hij de kriebels van. De bak is over het algemeen goed te rijden, ook bij nat weer. en anders gaan we gewoon lekker naar buiten of longeren (al is dat laatste niet echt prettig als het regent, da zit ik er liever op).

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:05

Ik baal ook altijd zo als het regent en ik niet kan rijden.
Het paard dat ik rijd komt wel iedere dag in de wei, maar eigenlijk doet hij iedere dag wel wat. 1x in de week alleen een borstelbeurt.
Door omstandigheden was hij twee dagen alleen maar in de wei geweest en had ie verder geen beweging gehad. dus ik rijden in de bak.
Wat een bagger zeg! ik kan het zand uit m'n oren halen na afloop... maar hij liep wel lekker. Een paard vind die regen dus helemaal niet zo erg. (behalve dan die flinke buien, dan wendt ie z'n koppie soms even af....)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:08

Mijn paard heeft wel een hekel aan voorwaartse tempowisselingen tegen de wind/regen in, maar dan moet hij juist extra kracht zetten, dus doen we dat veel Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:10

Wij hebben gelukkig een binnenbak op stal. Voorheen stond ik ergens waar we dat niet hadden, maar dan reed ik meestal wel. Ik had toen een enorm braaf paard, die niet op of om keek van een flinke storm. Alleen met onweer kon ik niet rijden ( niet dat ik dat zou willen overigens Knipoog ).
Mijn huidige paard geeft ook nergens om. Maandag klapperde de golfplaten zowat van het dak, meneer bleef gewoon lopen alsof er niets aan de hand was ( en dat voor een paard dat 6 wkn zadelmak is, en voor het eerst op ander terrein ). Ik tref het geloof ik wel met mijn paardjes wat dat betreft.

Dope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:41

Geen last mee. Ik heb het geluk te beschikken over een binnen en buitenbak en dat nog wel in onze tuin.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:03

Als het slecht weer is rijd ik gewoon bij mijn buren in de binnenbak

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:03

Ik rij gewoon altijd met slecht weer... Als de bak echt vol met plassen ligt dan doe ik gewoon rustig aan (het is vooral in de hoeken waar het water ligt) en dan ontwijk ik de plassen. Onze bak is vaak wel te berijden gelukkig Knipoog.

xKarrlynnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:16

Wanneer het echt te hard waait of regent blijf ik lekker warm binnen, me paardje vindt het ook niet fijn en laat het zeker merken. Maar als het een beetje miezerd ga ik gewoon rijden. Meestal ga ik ook de bossen in daar is het minder nat door de bomen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:34

Ik ben wel een ruiter die door weer en wind komt en vaak ook rijd. Met die hevige windstoten heb ik het geprobeerd, die dag ervoor in de zeikregen Gestoord .
Mijn vz-pony staat alleen dag stil als ik echt niet kan komen (vanwege lange schooldagen bijv.), gelukkig komt dit weinig voor. Ze is al een dagje ouder en word al snel ook stijf als ze minder beweegt. Daarom vind ik de zomer zo heeeeerlijk Haha!. Dan staat ze al heel de dag in de wei en is ze dus veel soepeler.
Maar goed, het is pas net een dag lente, en nog geen zon. Als ik niet kan rijden vanwege de nattigheid in de bak, dan ga ik met haar buiten wandelen of ik gooi haar los.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:39

als het slecht weer is zet in mijn paard in de trailer en rij naar de binnenbak.
als hij die dag vrij is doe ik hem een regen deken met hals op in de wei,dan meld hij zich vanzelf als hij het zat is buiten.
als het echt heel bevroren buiten is of ijzel,waardoor ik niet met de trailer weg kan(echt winterweer)dan blijft hij een dag op stal(maar dat is echt als het niet anders kan)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:43

Het moet gewoon een keer afgelopen zijn met die regen!
Paarden kunnen bij ons wel in een paddock, die is erg zwaar, maar wel droog. De wei en buitenbak zijn met dit weer veel te nat. Om te kunnen rijden moeten we dus uitwijken naar een binnenbak bij ons in de buurt.
Een hoop gedoe, kost veel tijd, maar we kunnen wel rijden Haha!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 23:07

heb laatst wrl gereden emt regen, al was het neit zo'n succes maarja. Nu ish et echt onmogelijk, want de bak is gewoon onmogelijk zeiknat, en neit op een paar plekken wat plassen maar echt over de hele bak verdeeld een natte bende. maarja ik mag nu toch niet rijden, want de fysio is geweest en heeft hem even behoorlijk gekraakt, dus nu even weekje wat soepelheidsoefeningen doen, en dan weer ustig beginnen....hopelijk ish et dan weer mooi weer en opgedroogd!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:59

Je paard staat lekker buiten overdag, dus ik zie er geen probleem in dat je niet rijd. Die van mij staat altijd buiten met een schuilstal en ze neemt het me ook echt niet in dank af als ik haar mee uit rijden neem in dit weer.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:35

ik ben tot de conclusie gekomen dat rijden emt regen nog wel gaat, leuk is anders maar toch. Maar met wind is het inderdaad gewoon niet fijn, reageert hij fel en gaat het rijden voor geen meter, dus dan laat ik het vaak gewoon.

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:38

Gelukkig is mijn merrie niet zo moeilijk met rot weer. Ze werkt net zo braaf als bij lekker weer. Gelukkig hebben wij een bodem die wel tegen een stootje kan dus die is bijna altijd wel te rijden. En anders hebben we nog altijd het strand op 5 minuten stappen dus dan gaan we ons daar altijd even lekker uitleven. Dat vind mijn paard ook altijd erg leuk als ze even lekker mag uitwaaien op het strand Haha!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:04

Wij willen gewoon een binnenbak hè Sjapaz!!!!!! Waardeloos dit!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:06

echt wel!! als die rotgemeente nou eens mee zou werken... ik hou van paardrijden, niet van zwemmen!

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:51

Bij ons zijn de bakken ook zo en als dat zo is dan doe ik stapen of ik ga lekker grazen of buiten rijden in de rustig omgeving