bodyprotector/airbagvest: welke in grotere maten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: bodyprotector/airbagvest: welke in grotere maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:33

Als jij staat op de manege waar ik denk dat jij staat met je paard dan kun je misschien op de woensdag, begin van de avond, eens gaan kijken.

Dan zijn er altijd lessen voor geestelijk/lichamelijk gehandicapten en ik weet dat een aantal lessers ook altijd een bodyprotector aan heeft. Dan zie je in elk geval hoe het in praktijk er uit ziet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 10:40

klopt,op woensdagavond zijn idd gehandicaptenlessen bij ons.
ik ga morgenavond even kijken,goed idee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:43

een goed passende BP merk je niet eens met rijden, het gebeurt me vaak genoeg dat ik die pas weer af doe als ik al heb afgezadeld en zo.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:23

Zoals de anderen al zeiden, bestaat een bodyprotector uit memoryfoam. Als je valt verdeelt het de druk over je lichaam en komt de klap dus minder hard aan.
Er zit ook verschil in de kwaliteit van de memoryfoam. Hoe duurder, hoe soepeler de foam in het algemeen Haha! en hoe beter ze zich naar je lichaam vormen.

Een bodyprotector is wat materiaal betreft niet te vergelijken met een cap, die je na een flinke val moet vervangen. Dus je kunt gerust heel wat jaren doen met een bp! (10 jaar is geen uitzondering).

En ik ben het wel met de rest eens, als je valt, kun je gewoon weer opstaan en verder rijden. Dus dat is wel prettig als je er vaker af ligt Clown .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:50

tot zover heb ik er al een hele poos niet afgelegen Tong uitsteken
maar ik ben niet van plan het af te wachten.

ik zoek door