Niet rijden op de dag voor wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Niet rijden op de dag voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:34

Hangt er vanaf. Heb ik zaterdag wedstrijd heeft ze meestal de dag van te voren vrij (werk vrijdag de hele dag), heb ik zondag wedstrijd loopt ze meestal zaterdag beginners lesje.

Dit weekeind heeft ze het 'zwaar', zaterdag ochtend beginners lesje, 's middags oefen IBOP proef (ong L nivo dressuur en B nivo springen) en zondags M dresuur voor de wagen.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:26

Ik rij mijn paard ook nooit de dag voor concour.
Alleen de pony wel soms.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:17

Meestal alleen even een half uurtje los rijden verder niet te veel! Als je een dag van te voren nog hard moet trainen heb je iets niet goed gedaan volgens mij!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:48

Ik rijd de dag voor de wedstrijd 'zoals het me uitkomt.' Dus dat kan vanalles zijn; springen, dressuur, buitenrijden of gewoon een dagje wei. Net wat uitkomt of op het programma staat. Clown

Sun_day1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:04

Ik rijd de dag voor de wedstrijd eigelijk altyd!
Dan niet een hele zware training! Maar wel dat ze gewoon ff lekker loopt, al even het gevoel heeft!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 07:52

Eerst reed ik hem helemaal niet voor ik op wedstrijd ging, alleen in de wei. Ik had met losrijden dan altijd wel moeite om hem weer lekker los te krijgen. Nu rijd ik hem de dag voor een wedstrijd wel, maar alleen om de gymnastieken en hij voelt een stuk fijner met losrijden!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:10

Soms les ik de dag voor een wedstrijd nog wel eens, omdat ze de dag na de les meestal nog lekker los en voorwaarts is Lachen

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:26

ik rij altijd de dag voor de wedstrijd is ze namelijk een stuk losser de volgende dag, maar ga nooit heel lang rijden, gewoon een paar dingen herhalen enzo

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:06

Ik rijd de dag voor de wedstrijd wel.
Ik ga gewoon rustig een half uurtje/3 kwartier aan het werk om de puntjes op de i te zetten. Voornamelijk stappen.

knooopjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:10

hoi hoi.
ik rij een dag voor de tijd eigenlijk nooit.
van mij mogen ze wel wat extra fris zijn,maar ik spring dan ook geen dressuur.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:02

De afgelopen weken kon ik de dag tevoren niet rijden en dat heb ik geweten ook! Twee keer 169 punten terwijl ik normaal altijd winst reed, hoe debiel mijn proef verder ook verliep. Nu ga ik hem maar weer gewoon aan zijn broek zitten... Haha!
Idealiter zou ik ook les willen de dag tevoren. Niet om 'er nieuwe dingen op te zetten' (daarvoor les ik niet, dat kan ik zelf ook wel zonder begeleiding...) maar omdat ikzelf gewoon tien keer beter rijd dan. Ik merk eerder de probleempuntjes op en kan er sneller en correcter op inspringen. Mijn paard loopt de dag na de les meestal het beste want dan rij IK het beste. Helaas kan ik op zaterdag niet terecht Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:04

ik rijd ook nooit de dag voor concours. stap haar dan altijd en daarna was ik haar helemaal. heb het idee dat dit fijner voor mij en voor mijn paard is, gaan we beide met een frisse moed naar concours Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:31

Ik rijdt wel de dag voor de wedstrijd, ze is al een hittepetit dan extra.
en als ik 1 dag niet rijdt is niet bevordelijk voor haar.
meestal doe ik rustig aan en rijdt ik laag diep en rond...gewoon lekker ontspannen Lachen

in het verleden deed ik dat wel, toen reed ik voor iemand, ging ik altijd het bos in crossen.
deed ik te vaak, trainde eigenlijk niet voor de wedstrijden

annikaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:10

ik doe de dag voor wedstrijd niks anders als normaal soms rijd ik soms niet zie wel of ik tijd heb enzo.. merk echt geen verschil of ik nu wel rijd of niet rijd,..,

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:11

ladylay schreef:
Ik rijdt wel de dag voor de wedstrijd, ze is al een hittepetit dan extra.
en als ik 1 dag niet rijdt is niet bevordelijk voor haar.
meestal doe ik rustig aan en rijdt ik laag diep en rond...gewoon lekker ontspannen Lachen

Bij mij is dat precies hetzelfde Ja

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:17

Vorig weekend heeft ze de dag voor de wedstrijd een half uurtje ontspannen gelopen met mijn zusje erop (ik zat met mijn nek die nog niet helemaal in orde was, dus had al 2 dagen niet kunnen rijden, dus liever even laten lopen, zodat ik haar zondag zou kunnen houden op wedstrijd met mijn nek)

Dit weekend zal ze vrijdag enkel op de paddock staan, en zaterdag overdag ook, en savonds heb ik concours.
Het weekend daarna weer concours, mr dan zondag. Wrs rijdt ik vrijdag niet (school en werken) me zaterdag dan een half uurtje wat ontspannen rijden ofwel helemaal niet. Zal er een beetje vanaf hangen Lachen Mr intensief rijden de dag ervoor zal ik nooit doen..

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:20

Meestal doe ik de dag voor wedstrijd even rustig rijden.. Wel onderdelen van de proef nog even meepakken maar niet de druk verhogen.. Gewoon lekker ontspannen zodat ze geen spierpijn hebben en ontspannen mee gaan!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:10

Ik rij wel altijd de dag voor de wedstrijd. Doe dit tot nu altijd al dus blijf ik ook doen. Heb altijd alleen nog maar winst gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:13

wil ik fijn kunnen rijden en erop blijven zitten, dan zal ie de dag ervoor wat gereden moeten zijn.

Geen vol uur vol aan de bak, maar een half uurtje wat fijn werk. Hij hoeft ook niet in het zweet als ie maar ff onder de man is geweest.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:56

ik rijd ook altijd de dag voor de wedstrijd, maar geen zware training ofzo. gewoon een beetje loswerken, ontspannen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:00

Per paard verschillend hoe ze erop reageren denk ik Lachen

Maar ik heb vaak wel gereden de dag ervoor.
Ik had namelijk op zaterdag les. Nam dan vaak elke week een ander in de les, maar merkte dat nooit als negatief de dag erop...eerder zelfs positief.

Ook in de tijd dat ik alleen Kawa reed. En kon ook net zo goed de dag er voor springen als ik de dag erop dressuur moest rijden.
Hoor namelijk ook mensen die dan niet doen.

Maakt me dus algemeen niet zo veel uit.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:48

ik rij nooit een dag voor een wedstrijd, meestal gooi ik hem wel even los maar daarna even lekker borstelen en wassen maar verder niks en dat gaat nog altijd goed. maar ik denk dat dat inderdaad ook verschilt van paard.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:52

Ik rijd wel, maar licht dressuur werk of het liefst een kort buitenritje! Wel lekker beweging maar niet teveel vragen.

Mijn oude paard moest je niet teveel van te voren aan z'n hoofd zitten met oefeningen, als je dat te fanatiek deed dacht hij altijd : 'bekijk het maar!' en op wedstrijd was hij er altijd 200%.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:34

ik doe meestal de week voor de wedstrijd:
Maandag t/m woensdag dressuur
Donderdag springen (eerst uiteraard dressuurmatig loswerken)
Vrijdag buitenrijden
Zaterdag longeren
Zondag wedstrijd

Dit omdat hij fijner loopt op de wedstrijd als hij een paar dagen andere dingen heeft gedaan

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:30

Ik probeer altijd wel de dag voor concour te rijden. En dan de puntjes op de ie zetten bv de oefening nog eens goed oefenen. Want als ik mijn paard niet train dan gaat hij klieren :S