Mag de jury onderaan veranderen zodat je net geen winstpunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: Mag de jury onderaan veranderen zodat je net geen winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:39

Is bij mij ook gebeurd en volgens mij mag dat gewoon. Er moet volgens mij wel een handtekening van de jury bijstaan. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:31

jury schreef:
ja het mag maar.....

ik vind het niet correct. ik verander wel eens 1 pnt naar boven bij 179 als ik het toch wel winstwaardig vond.

wat stond er bij de 5 voor de gang. dit zou op zi
n minst onregelmatig moeten zijn en dan kun je nooit aan de 175+ komen.
als hier niets staat zou ik mailtje naar knhs sturen.

Ik vraag me, gezien jouw reacties wel eens af wat jij jureert. KNHS, FNRS??
Een schijver maakt wel eens fouten en ik zeg wel eens een verkeerd nummer bij een cijfer.
Maar als iemand op winst uitkomt terwijl ik dat niet had verwacht, dan verander ik dat niet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:39

wat bedoel je met deze opmerking

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:42

Ik als schrijver ook wel eens meegemaakt. "even snel tellen want ze mag niet op winst uitkomen, dat verdiend ze nog niet". "Oh, ik heb het goed gedaan, geen winstpunt." En anders was er vast wel een puntje naar beneden gezet denk ik zo.
Maar ook andersom: 179 punten? Dan maak van die 6 maar een 7, anders is het ook zo sneu.

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:47

Dat mag de jury doen.
De jury moet 30 x een cijfer geven.
Een cijfer bestaat vaak ook nog uit meerdere onderdelen.
Wanneer een proef uit komt op 1 of 2 punten meer of minder neem je de gehele proef in gedachte/bekijk je alle cijfers en aan de hand daarvan beslis je of een winstpunt terecht is of niet.
En inderdaad een jury en een schrijfster zijn ook mensen en kunnen fouten maken.
Zorg dat de volgende proef veel beter is en dat ze niet meer om je heen kunnen.
Vraag of je een keer mag schrijven, bekijk je alles van de andere kant.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:11

Ik heb het ook al eens gehad. Bij de laatste onderdelen waren er 2 punten doorgestreept en daarna lager beoordeeld waardoor ik op 179 uitkwam. Ik vond het ook niet erg netjes. Tenslotte word je beoordeeld op wat of de jury op dat moment heeft gezien. Achteraf veranderen vanwege wel/geen winst vind ik eigenlijk niet kunnen.
Maar wat doe je eraan?! Gewoon vrolijk verder gaan met de training en wedstrijden. Knipoog

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:50

Het is erg banketstaaf ja...
Maar de jury vind dat je dan geen wp verdient hebt denk ik.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:36

Het mag niet dacht ik?!
Behalve als er een handtekening of Paraafding van het Jurylid bij staat..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:42

Jahoor dat mag. Volgens mij is het mij ook weleens gebeurd. Dat ik uitkwam op net winst terwijl ik het totaal niet winstwaardig vond. Maar meestal zeg ik dan maar dat ze gewoon mazzel hebben dit keer.

Mhstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:15

als de jury al weg is kan je hun telefoonnummer altijd nazoeken in bijv. hippo vadecuum.

Ik probeer het puntenaantal 179 altijd te vermijden bij het jureren. Het blijft een vervelend totaal.
Daarnaast vul ik zelf altijd de laatste cijfers in en niet mijn schrijfster om geknoei daar te voorkomen. Ik zet ook altijd een algemene opmerking onderaan over iets wat me opviel tijdens de proef.
Zo kan de deelnemer in een oogopslag zien wat ik ervan vond en er ook iets mee (hoop ik Lachen )
Ik zit er tenslotte niet voor mijzelf maar voor de ruiters....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:44

Mhstables schreef:
als de jury al weg is kan je hun telefoonnummer altijd nazoeken in bijv. hippo vadecuum.

Ik blijf altijd wachten tot na de prijsuitreiking en zou het dan ook zeker niet waarderen als mensen me naderhand gaan opbellen met vragen!
Als mensen vragen hebben kunnen ze na de prijsuitreiking naar me toekomen.
Zoiezo is het heel lastig de combinatie's voor je te halen als je de coupon niet even kan inzien, dus bellen heeft naar mijn idee weinig nut.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:48

Mhstables schreef:
Ik probeer het puntenaantal 179 altijd te vermijden bij het jureren. Het blijft een vervelend totaal.

Daar begin ik echt niet aan. Dan moet je 195 en 209 ook gaan vermijden want dat is ook vervelend.
179 betekent net niet winstpuntwaardig en daar moet een ruiter tegen kunnen.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:05

jury schreef:
ja het mag maar.....

ik vind het niet correct. ik verander wel eens 1 pnt naar boven bij 179 als ik het toch wel winstwaardig vond.

Een 5 is voldoende, dus een paard hoeft echt niet onregelmatig te draven om een 5 te scoren. Als ie echt onregelmatig draaft en/of veel tactfouten maakt, dan geef je een 4 of nog lager (duidelijk onvoldoende).
Het krassen in cijfers mag inderdaad. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van en doe het alleen als de schrijfster onduidelijk heeft geschreven of als de schrijfster per ongeluk een verkeerd cijfer heeft opgeschreven.
Als een ruiter uitkomt op 179, dan was z'n proef blijkbaar niet winstpuntwaardig en ga ik geen cijfers omhoog halen om toch op 180 of hoger te komen. Andersom geldt dit ook, als iemand 180 of hoger rijdt en ik vond het niet winstpuntwaardig, dan ga ik geen cijfers veranderen om onder de 180 te komen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:13

Het mag en het gebeurt... maarrrrr...

Wat ik eigenlijk mis in dit verhaal:

WAAROM??!! Zou je punten gaan veranderen? Je jureert PER ONDERDEEL, geeft punten voor het gereden onderdeel, als dat op dat moment een 9 waard is, geef die 9. Als het een 2 waard is, geef een 2, simpel toch?
Als je dan op het einde van het riedeltje op een wp waardige proef uitkomt, dan vind ik het flauw om te gaan veranderen, want klaarblijkelijk zijn de onderdelen bij elkaar tóch wp waardig geweest, ook al zijn er fouten gemaakt Knipoog

Ik bedoel te zeggen - breng je gereden zijn in het algemeen tot uiting in de puntenaantallen bij deze onderdelen, maar ga niet punten in mindering brengen enkel en alleen omdat je het de ruiter niet gunt een wp te scoren Lachen

Ik heb zelf ook weleens een wp waardige proef gereden, ondanks twee keer een 2 op mijn protocol. Flinke fouten dus, enorm slecht gereden. Maar klaarblijkelijk waren de andere onderdelen weer méér dan voldoende om mij toch een wp te geven. Als de jury mij extra had afgestraft vanwege die twee keer een 2, had ik dat enorm flauw gevonden Knipoog

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:00

Ben het met je eens Barmat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:08

Mies7 schreef:
Een 5 is voldoende, dus een paard hoeft echt niet onregelmatig te draven om een 5 te scoren. Als ie echt onregelmatig draaft en/of veel tactfouten maakt, dan geef je een 4 of nog lager (duidelijk onvoldoende).

Ik heb altijd geleerd dat wil je de 5 voor een gang geven, het paard echt uit de takt- tegen onregelmatig aan moet gaan. Anders de 6.
Dus het paard moet in stap bijv. echt lateraal gaan wil je naar de 5 gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 17:36

Ja en dat was in dit geval dus ook echt onzin,draf heb ik altijd 7ens voor,soms een taktfout in de middendraf,maar dat is mijn eigen schuld.Galop is de minste gang,dus die zou ik nog kunnen begrijpen.
Verder denk ik net zo als Barmat,vandaar dat ik ook dit topic startte.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:27

KarinvdM schreef:
jury schreef:
ja het mag maar.....

Ik vraag me, gezien jouw reacties wel eens af wat jij jureert. KNHS, FNRS??
Een schijver maakt wel eens fouten en ik zeg wel eens een verkeerd nummer bij een cijfer.
Maar als iemand op winst uitkomt terwijl ik dat niet had verwacht, dan verander ik dat niet.

KarinvdM, Waarom vraag je nu af wat ik jureer gezien mijn reacties?
Ik vind het niet correct en opmerking te plaatsen en die dan verder niet meer te onderbouwen.
Vind je mijn reacties nu zo goed of juist slecht, en is goed of slecht afhankelijk van wat je jureert?

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:10

Suzanne F. schreef:
Mies7 schreef:

Ik heb altijd geleerd dat wil je de 5 voor een gang geven, het paard echt uit de takt- tegen onregelmatig aan moet gaan. Anders de 6.
Dus het paard moet in stap bijv. echt lateraal gaan wil je naar de 5 gaan.

Wij leerden juist op de cursus dat lateraal stappen maximaal een 4 oplevert en alles wat onregelmatig gaat of tactfouten maakt met een 4 of minder beoordeeld moet worden.
Onze cursusleidster ging echter altijd vrij snel naar lage cijfers, ook op andere onderdelen. Dit zal ook wel per cursusleider verschillen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:11

Omdat je hier iemand adviseert om een mailtje naar de KNHS te sturen.
Als je jurylid bent bij de KNHS zou je toch moeten weten dat het helemaal geen zin heeft om een mailtje te sturen, er is immers geen protest mogelijk tegen het oordeel van de jury. Maar misschien is dat bij de FNRS anders? (Dat kan ik me overigens niet voorstellen.)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:12

Blijkbaar vond de jury jouw proef niet winstwaardig, maar bewijs maar eens dat ze het veranderd hebben ivm winstpunt.

Misschien was het een schrijffout of had de schrijver het verkeerd gehoord.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:29

Bij FNRS-wedstrijden kun je inderdaad ook niet in protest gaan tegen het jury-oordeel.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 05:34

KarinvdM schreef:
Omdat je hier iemand adviseert om een mailtje naar de KNHS te sturen.
Als je jurylid bent bij de KNHS zou je toch moeten weten dat het helemaal geen zin heeft om een mailtje te sturen, er is immers geen protest mogelijk tegen het oordeel van de jury. Maar misschien is dat bij de FNRS anders? (Dat kan ik me overigens niet voorstellen.)

Ik vind dit veel te zwaar om hier off protest voor aan te tekenen. Door misverstanden aan te kaarten, en als men dat dan meer tegekomt zou men bv eea kunnen publiceren of op de bijscholing mee te nemen.
Het gaat er niet om om de jury op zijn of haar kop te geven maar om kennis te verstrekken dat eea wellicht niet zo handig is.
Mijn inziens heeft het dus wel degelijk zin.
Alleen maar "mopperen" op dit soort sites en niet bij knhs lijkt mij niet correct.
Het gaat er tenslotte om om ons "vak" zo professioneel en transparant mogelijk te houden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 06:36

Ik denk alleen niet dat de KNHS hier wat mee doet.
Het is toch het verhaal van de deelnemer tegenover het jurylid. De deelnemer zegt dat er lager gepunt is omdat er geen wp behaald mocht worden, het jurylid zal zeggen dat de onderste punten echt niet meer waard waren en dat de schrijver zich verschreven heeft.
Een mail naar de KNHS heeft dus imo totaal geen zin en idd kan ik me goed voorstellen dat Karin dacht dat jij geen jurylid zou zijn.
Dan weet je toch hoe het werkt Verward

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 07:02

Fitzroy schreef:
Ik denk alleen niet dat de KNHS hier wat mee doet.
Het is toch het verhaal van de deelnemer tegenover het jurylid. De deelnemer zegt dat er lager gepunt is omdat er geen wp behaald mocht worden, het jurylid zal zeggen dat de onderste punten echt niet meer waard waren en dat de schrijver zich verschreven heeft.
Een mail naar de KNHS heeft dus imo totaal geen zin en idd kan ik me goed voorstellen dat Karin dacht dat jij geen jurylid zou zijn.
Dan weet je toch hoe het werkt Verward

Ik ga helemaal mee met Karin en Fitzroy, mailtje sturen naar de KNHS? Weet je hoeveel mailtjes er dan op maandag binnen komen van vooral (al dan niet terechte) gefrustreerde mensen?! Dat advies wordt dan ook NOOIT door de KNHS voorgeschreven, wel de regel dat je een half uur tot na de prijsuitreiking moet blijven zodat dat je eventuele vragen van mensen kan beantwoorden. Mocht daar een conflict uit komen bestaat de mogelijkheid tot officieel protest ( NOOIT tegen de beoordeling van de jury, dus al wordt er gedacht dat er onterecht gepunt is, zal je het er gewoon mee moeten doen)
Maar mailtje sturen naar de KNHS, jury na afloop prive bellen?? Brrr absoluut Not Done!!