Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:ja het mag maar.....
ik vind het niet correct. ik verander wel eens 1 pnt naar boven bij 179 als ik het toch wel winstwaardig vond.
wat stond er bij de 5 voor de gang. dit zou op zi
n minst onregelmatig moeten zijn en dan kun je nooit aan de 175+ komen.
als hier niets staat zou ik mailtje naar knhs sturen.
)Mhstables schreef:als de jury al weg is kan je hun telefoonnummer altijd nazoeken in bijv. hippo vadecuum.
Mhstables schreef:Ik probeer het puntenaantal 179 altijd te vermijden bij het jureren. Het blijft een vervelend totaal.
jury schreef:ja het mag maar.....
ik vind het niet correct. ik verander wel eens 1 pnt naar boven bij 179 als ik het toch wel winstwaardig vond.

Mies7 schreef:Een 5 is voldoende, dus een paard hoeft echt niet onregelmatig te draven om een 5 te scoren. Als ie echt onregelmatig draaft en/of veel tactfouten maakt, dan geef je een 4 of nog lager (duidelijk onvoldoende).
KarinvdM schreef:jury schreef:ja het mag maar.....
Ik vraag me, gezien jouw reacties wel eens af wat jij jureert. KNHS, FNRS??
Een schijver maakt wel eens fouten en ik zeg wel eens een verkeerd nummer bij een cijfer.
Maar als iemand op winst uitkomt terwijl ik dat niet had verwacht, dan verander ik dat niet.
Suzanne F. schreef:Mies7 schreef:Een 5 is voldoende, dus een paard hoeft echt niet onregelmatig te draven om een 5 te scoren. Als ie echt onregelmatig draaft en/of veel tactfouten maakt, dan geef je een 4 of nog lager (duidelijk onvoldoende).
Ik heb altijd geleerd dat wil je de 5 voor een gang geven, het paard echt uit de takt- tegen onregelmatig aan moet gaan. Anders de 6.
Dus het paard moet in stap bijv. echt lateraal gaan wil je naar de 5 gaan.
KarinvdM schreef:Omdat je hier iemand adviseert om een mailtje naar de KNHS te sturen.
Als je jurylid bent bij de KNHS zou je toch moeten weten dat het helemaal geen zin heeft om een mailtje te sturen, er is immers geen protest mogelijk tegen het oordeel van de jury. Maar misschien is dat bij de FNRS anders? (Dat kan ik me overigens niet voorstellen.)
Fitzroy schreef:Ik denk alleen niet dat de KNHS hier wat mee doet.
Het is toch het verhaal van de deelnemer tegenover het jurylid. De deelnemer zegt dat er lager gepunt is omdat er geen wp behaald mocht worden, het jurylid zal zeggen dat de onderste punten echt niet meer waard waren en dat de schrijver zich verschreven heeft.
Een mail naar de KNHS heeft dus imo totaal geen zin en idd kan ik me goed voorstellen dat Karin dacht dat jij geen jurylid zou zijn.
Dan weet je toch hoe het werkt