Lielle schreef:ik zie hier behoorlijk wat onzin verteld worden (tandemasser, trailer altijd BE
) . Graag even kijken voordat je wat zegt, in de Wiki (en hier door bv Zap en Judje) staat het goed uitgelegd.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:ik zie hier behoorlijk wat onzin verteld worden (tandemasser, trailer altijd BE
) . Graag even kijken voordat je wat zegt, in de Wiki (en hier door bv Zap en Judje) staat het goed uitgelegd.
cindystof schreef:OKe Suuzzel weet jij wel hoe het zit dan kan je beter je mening vertellen hoe jij erover denkt
Silfre schreef:Ook de politie is niet altijd goed op de hoogte van de regels.![]()
Een vriend van me, werkzaam bij de KLPD, heeft het eens bij zijn collega's nagevraagd. Die vertelden hem dat voor een dubbelasser ALTIJD een E-bewijs nodig is --> niet juist.
Een stalgenoot van me is eens aangehouden toen ze met alleen B-bewijs een trailer trok. Bekeuring gekregen en een andere chauffeur moeten laten opdraven om verder te mogen rijden. De heren dienders waren niet te overtuigen van hun ongelijk. Bezwaar is uiteraard gegrond verklaard, maar ze heeft er een hoop gedoe mee gehad.
Het is aan te raden als je met alleen B en trailer rijdt, een uitdraai van bovengenoemde CBR brochure bij je te steken. Mocht je aangehouden worden, dan heb je 'schriftelijk bewijs' waarmee je Oom Agent hopelijk kunt overtuigen.