Wat vinden jullie van chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irene_

Re: Wat vinden jullie van chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:43

marlies85 schreef:
Ik heb vandaag mijn Harry's Horse synthetic leather gaithers binnen gekregen, en natuurlijk meteen even gepast.Ik vindt ze erg mooi en ze zitten erg lekker moet ik zeggen, maar heb er nog niet mee gereden

Zou je willen zeggen hoe ze zitten met rijden, als je ermee gereden hebt??
Ik ga dalijk bij een ruitershop kijken voor de chaps.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:45

ik heb de leren van cavallo. zitten erg fijn en soepel vind ze er ook mooi uitzien en ze blijven er lang heeeel goed en als nieuw uitzien. je gaat ook gelijkt wat mooier langer zitten. een echte aanrader

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:48

Ik heb stoffen chaps van HH, maar ik ben van plan binnenkort echt lederen aan te schaffen. Die ik nu hem zijn opzich wel goed maar ik krijg er ontzettende zweetkuiten van en volgens mij is leer gewoon veel fijner. Op laarzen heb ik het helemaal niet, doe mij maar chaps! Lachen

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:57

loveginger schreef:
ik heb de leren van cavallo. zitten erg fijn en soepel vind ze er ook mooi uitzien en ze blijven er lang heeeel goed en als nieuw uitzien. je gaat ook gelijkt wat mooier langer zitten. een echte aanrader

Oke, dan zal ik ook eens naar deze gaan kijken!!

XH0rses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:14

Ik draag altijd laarzen heb er dus geen ervaring mee

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:21

Ik heb nu ook al een paar maanden de synthetic leather chaps van HH. En vind ze heerlijk zitten. Het verschil tussen echt leder en deze is maar heel klein en bijna niet te zien. Ik heb namelijk nogal 'bijzonder' benen, waar ze bij de andere merken geen rekening mee houden. Als ze in de hoogste goed zijn zaten ze om mijn been weer te strak, en als ze om mijn been goed zaten waren ze weer te hoog.

Gewone stoffen(suede) of de lederen chaps van mondoni heb ik ook gehad of gepast. Maar die waren altijd net iets te hoog en zakte tijdens het rijden steeds af.

1 klein nadeel is wel dat ze piepen bij het rijden met een wintec zadel. Maar dat is verder nog wel voor lief te nemen. Knipoog

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:27

Ik heb er ook van HH en ben er wel tevreden van...

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:49

Lous schreef:
Ik heb nu ook al een paar maanden de synthetic leather chaps van HH. En vind ze heerlijk zitten. Het verschil tussen echt leder en deze is maar heel klein en bijna niet te zien. Ik heb namelijk nogal 'bijzonder' benen, waar ze bij de andere merken geen rekening mee houden. Als ze in de hoogste goed zijn zaten ze om mijn been weer te strak, en als ze om mijn been goed zaten waren ze weer te hoog.

Gewone stoffen(suede) of de lederen chaps van mondoni heb ik ook gehad of gepast. Maar die waren altijd net iets te hoog en zakte tijdens het rijden steeds af.

1 klein nadeel is wel dat ze piepen bij het rijden met een wintec zadel. Maar dat is verder nog wel voor lief te nemen. Knipoog

Fijn dat je er zo over te spreken bent!
Het piepen is niet erg tijdens het rijden...
Ik vind ze ook erg lekker zitten(heb ze gepast in de winkel).

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:17

Ik rij met chaps omdat ik vrij brede kuiten heb en ik niet zo fan ben van laarzen. Dat laatste komt vooral doordat ik er zo op "klos" als ik rondloop.
Ik heb de combi van leren jodphurs en synthetic chaps. Ik vind het heerlijk zitten en de jodphurs geven mij ook de steun die ik nodig heb rond mijn enkels. Daarnaast vind ik zelf dat ik ook wat flexibeler ben in mijn benen met chaps.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:12

Lous schreef:

Juist, en dat is heul irritant Haha!

Maar als je lederen chaps koopt, waarom dan niet meteen leren laarzen? Nagelbijten / Gniffelen

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:31

ik vind t heerlijk zitten, ik heb nu zwarte leren chaps van.. global volgens mij.
door mijn kuiten kom ik nauwelijks in laarzen , dus chaps zijn perfect voor mij.

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 10:24

Keesje schreef:
Lous schreef:

Juist, en dat is heul irritant Haha!

Maar als je lederen chaps koopt, waarom dan niet meteen leren laarzen? Nagelbijten / Gniffelen

Dus die stoffen(suede) zakken af?? Of is dat alleen bij die van Mondoni??
En leren laarzen is voor mij nog niet zo'n optie, mijn voeten groeien nog.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:30

Suede chaps in het algemeen.. Hoe strak je ze ook koopt, ze zakken altijd een beetje af en dat is echt niet fijn!

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 10:33

Oké, ik was toch al niet van plan om die te kopen.
Mn moeder vind die chaps wel mooi, maar ik niet:P.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:35

Omdat laarzen over het algemeen dubbel zo duur zijn, en uiteindelij hoef je zo af en toe bij chaps en jophurs maar de helft nieuw te kopen, of de schoen of de schagt...

Ik heb arriat schoenen van echt leer, en petrie schagten.. Zit heerlijk, en zeer goede kwaliteit.. je mag ermee op wedstrijd starten zolang als zowel de schoen als de schagt maar van glad leder is..

Mijn laarzen heb ik ook nog, leer, die zitten me net te strak, dan zitten chaps wel echt heel fijn hoor!! Als je kiest voor leren chaps, met elastiek, koop ze dan iets strak, het elastiek rekt nog iets, en dan zitten ze na een tijdje ideaal!!

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 10:44

__PSM__ schreef:
Omdat laarzen over het algemeen dubbel zo duur zijn, en uiteindelij hoef je zo af en toe bij chaps en jophurs maar de helft nieuw te kopen, of de schoen of de schagt...

Ik heb arriat schoenen van echt leer, en petrie schagten.. Zit heerlijk, en zeer goede kwaliteit.. je mag ermee op wedstrijd starten zolang als zowel de schoen als de schagt maar van glad leder is..

Mijn laarzen heb ik ook nog, leer, die zitten me net te strak, dan zitten chaps wel echt heel fijn hoor!! Als je kiest voor leren chaps, met elastiek, koop ze dan iets strak, het elastiek rekt nog iets, en dan zitten ze na een tijdje ideaal!!

En als je van die nepleren chaps met elastiek koopt, dan rekt het elastiek toch zeker ook wel uit?
Lijkt mij wel.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:48

Ja lijkt mij ook, maar daar heb ik geen verstand van, want die heb ik nog nooit gebruikt, maar al het elastiek rekt iets uit.. Dus gewoon iets wat strak kopen, dan zitten ze na een tijdje heerlijk... Maar niet zo strak dat ze je benen afknellen heh Knipoog

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 10:51

Oké! Ja als ze te strak zitten dat je benen afknellen, rijd ook niet lekker...

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:52

ik rij ook met chaps! vind het persoonlijk veel fijner dan laarzen.

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 11:01

Wat voor chaps heb jij??

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:05

Ik zit wel nog te twijfelen of ik ritsen in mijn laarzen ga laten zetten!!!

Nickysplace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:08

Chaps zijn gewoon fijn. Geen koude voeten en gedoe om die laarzen weer uit te krijgen. Nee, ik wil nooit meer anders. Hoewel ik wel heel mooi vind als iemand laarzen draagt, maar ik wil het niet meer.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:09

Ja ritsen in je laarzen is wel erg handig!
Ik heb petrie's zonder ritsen maar dat is echt stukken minder fijn dan mn laarzen met veter en rits Haha!

En dat elastiek rekt bij alle chaps uit, je moet ze dus idd wat strakker kopen Ja

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 11:11

Ik heb een laarzentrekker, dat is wel handig:p
Met die chaps hoef ik ook niet meer met plastic zakjes te rijden in mn laarzen. Je gaat zo zweten van die zakjes(anders kom ik bijna niet in mn laarzen, en dr ook niet meer uit).

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:12

Irene_ schreef:
Wat voor chaps heb jij??

van harry's horse geloof ik, maar binnekort gaan we voor leren kijken Haha!