Mijn pony loopt weg met opstijgen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Re: Mijn pony loopt weg met opstijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:18

Onze fries deed het ook, met of zonder krukje, het maakte niet uit. Soms ook als iemand hem vast hield.
Wat wij hebben gedaan is als hij wegdraaide, gewoon een keer een flinke tik om zijn reet geven *LOL* Dat helpt echt, hij heeft het nooit weer gedaan. (en het is niet zielig)

crispy4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:51

Tanja schreef:
RUI-->OPG

wat bedoel je hiermee?

crispy4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:12

Kimm_TopperP schreef:
Ik heb er ook last van, mijn pony loopt ook weg. Maar dat komt omdat, als ik teugels strak hou, hij gewoon gaat hangen als het ware en dan door mijn hand loopt. Hier nog tips voor?

Uhm.. niet egt misschien eens een keer heel hard een ruk geven als hij op je teugels gaat hangen. dat is eigenlijk ook een beetje hetzelfde probleem als bij mij

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:28

Ga aan de hand oefenen met het commando ; HO.
Als hij daar netjes naar leert luisteren blijft hij netjes staan.
Het kost wel een tijd om het aan te leren maar je hebt er daarna veel plezier van.
Mijn paarden luisteren allemaal naar HO.
Ook handig in andere situaties.bv. wannneer ze aan de ren gaan Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:59

crispy4ever schreef:
Kimm_TopperP schreef:
Ik heb er ook last van, mijn pony loopt ook weg. Maar dat komt omdat, als ik teugels strak hou, hij gewoon gaat hangen als het ware en dan door mijn hand loopt. Hier nog tips voor?

Uhm.. niet egt misschien eens een keer heel hard een ruk geven als hij op je teugels gaat hangen. dat is eigenlijk ook een beetje hetzelfde probleem als bij mij

Hmm, bedenk wel dat het paard een bit in zijn mond heeft en mondhoeken heeft. Snap niet zo goed dat je zo iets als advies kan geven

crispy4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:47

Hmm, bedenk wel dat het paard een bit in zijn mond heeft en mondhoeken heeft. Snap niet zo goed dat je zo iets als advies kan geven [/quote]

Je moet het niet te letterlijk opvatten.
ik bedoel gewoon een keer een goede ophouding laten geven. Nors opkijken

crispy4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:48

Aukelizzy schreef:
Ga aan de hand oefenen met het commando ; HO.
Als hij daar netjes naar leert luisteren blijft hij netjes staan.
Het kost wel een tijd om het aan te leren maar je hebt er daarna veel plezier van.
Mijn paarden luisteren allemaal naar HO.
Ook handig in andere situaties.bv. wannneer ze aan de ren gaan Haha!

Ook bedankt. dat lijkt me oko wle een goed idee.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:34

crispy4ever schreef:
Hmm, bedenk wel dat het paard een bit in zijn mond heeft en mondhoeken heeft. Snap niet zo goed dat je zo iets als advies kan geven

Je moet het niet te letterlijk opvatten.
ik bedoel gewoon een keer een goede ophouding laten geven. Nors opkijken[/quote]

Ja, oké, maar als je het er zo neer zet, bedenk ik daarbij dat je hem flink een ruk geeft. Je begrijpt toch wel dat dat zo overkomt als je het zo neerzet? Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:42

consequent zijn. Eerst zorgen dat hij altijd stil staat als jij Ho (of liever nog 'Halt') hebt gezegd, dus ook met poetsen, meelopen etc. En dan moet hij ook blijven staan zonder dat je hem vast hebt. Loopt hij weg, achterwaarts zetten tot hij weer op de plaats sotnd waar je begon, en opnieuw je commando geven. Hier moet je heel erg consequent in zijn, Halt is volledig stil staan en geen pas verzetten. Met opstijgen hetzelfde, zodra je merkt dat hij begint te bewegen (door zijn gewicht naar voren te brengen) stop je met opstappen en zet je hem weer een paar passen achteruit. En dit houd je volt totdat hij dus echt stil staat als je opstapt en dan pas ga je zitten. Belonen, en nog even stil blijven staan totdat jij een duidelijke hulp geeft om aan te stappen. Als je dit echt consequent doet, is het in een paar dagen over. Ik stap met een los teugeltje op, vanaf een krukje, en dat hebben ze allemaal zo geleerd.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:56

Hoi, hier herken ik wel iets in, een paard dat ik rij heeft er soms ook een handje van om achteruit te lopen, de eerste keer doe ik niks en probeer ik op te stijgen, maar als ze het niet doet, dat ze achter uit gaat dan pak ik een teugel kort zodat ze opzijn/naar achter moet kijken, ik heb de lengte dan precies zo, zodat ik kan opstijgen. Dan kan ze haast niet meer weglopen en het is absoluut niet onvriendelijk!

Als er er op zit mag ze natuurlijk ook niet weglopen he! Als ze gaat stappen moet je d'r weer stilzetten, staat ze stil, wacht je een tel zonder iets te zeggen en dan beloon je d'r zowel met je hand als met je stem!

Suc6 ermee! Haha!