Hinniken: wat wil dat zeggen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Hinniken: wat wil dat zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:51

Moelie schreef:
Dat wel, maar er word meteen vanalles bij gezegt wat ontopic is.. Zoals paarden mogen niet alleen staan dit en dat, en dat is zielig. Dat bedoel ik daarmee. Ik bedoel, daar is al een topic over, reageer er over op dat topic dan.

Nee want zij vraagt waarom haar paard hinnikt, als het alleen zijn dus 1 van de optie's is gaan we dat ook zeggen, en ja daan hoort uitleg dat het niet zo hoort ook bij Knipoog
Ben jij het er niet mee eens dat wij dit zeggen, en je reageert erop, dat is pas OFFtopic Knipoog

Ik denk namelijk ook dat het eenzaamheid kan zijn, ik zou een weidemaatje voor je pony zoeken, en nee dat hoeft niet nog een 2e pony voor jou te zijn Knipoog

Dit hoeft het natuurlijk niet te zijn, 1 van de 2 pony's van de kinderboerderij waar ik stage loop hinnikt ook altijd als ik er met eten aankom.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:57

Moelie schreef:
Somebitch schreef:
Nou dat geeft een paard wel aan hoor ook doormiddel van hinnenken..

Mijn pony staat ook weleens alleen omdat de ander dan even is gaan buitenrijden. Dat laat hij dan echt merken hoor.. Ook als ik dan binnenkom hinnikt hij harder dan normaal. Ja

edit: Als ik lang in mijn eentje met hem buitenrij gaat hij ook hinniken.. Heel de weg door tot we thuis zijn..

edit 2: Als je geen geld hebt oid om er 2 te kopen zet hem dan op een pensionstalling of ergens waar ze wel met zijn 2en of meerderen kunnen staan.. Het e paard hoeft niet persee van jezelf te zijn. Bloos

Een paard hinnikt ook wel omdat die alleen staat, maar dat is meestal omdat dan de andere paard(en) (even) wegzijn ofzo. Maar als een paard het gewent is altijd alleen te staan, hinnikt die niet uit eenzaamheid. Lijkt mij iig niet.
De mijne staat op een pensioenstal, met 3 andere pony's.. maar door wat redenen kan die er niet mee samen staan, er staat overigens wel een veulen naast hem in de wei waar die altijd meespeelt (over het hek heen) en in de stal naast hem staan die andere pony's, en er zitten tralies tussen de stallen in. Dus sociaal contact heeft ie wel.
En trouwens het is ook niet haalbaar voor iedereen om zijn/haar paard op een pensioenstalling neer te zetten, stel je hebt thuis een stal.. dan is het dus ook een ander verhaal. Ik ben het er ook mee eens dat paarden beter met meerdere kunnen staan, tuurlijk! Maar het is voor sommige gewoon niet haalbaar. Daarom vind ik het ook zo irritant dat sommige er zo snel hun oordeel over klaarhebben, ze zeggen meteen; Aaah staat die alleen, dat kan toch niet, das toch zielig. En dat vind ik vervelend..

dan heb je geen idee van hoe een paard leefd. Als hij hinikt en staat alleen ben je het lichtpuntje in zijn leven, iets anders heeft hij niet dus verveelt hij zich.

Verder vind ik dat een paard NOOIT ALLEEN MAG STAAN al is het met een geit of iets dergelijks. Kan je niet een vriendje erbij hebben kom je het paard tekort.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:00

Mijnes hinnekt af en toe als ik aankom.
Het is gewoon zo'n 'binnen'hinnikje, dat ze een beetje borrelt.
Die van mij heeft zegmaar zo'n stal en een buitenplaatsje aan elkaar.
Soms blijft ze in dr stal staan en kijkt ze door dat raampje 'in spiegelbeeld Nagelbijten / Gniffelen'
naar mij toe, en hinnikt ze en blijft ze staan kijken.
Maar soms komt ze ook echt naar buiten, omdat ze dan echt wat lekkers wil.
Bij haar draait , maar soms hoop ik stiekem dat ze het wel voor mij doet..

Als hij zo kort staat, denk ik gewoon dat hij het leuk vind dat jij komt, ook mede door het eten.
Even over dat hij zich eenzaam zou voelen, stond hij hiervoor ook alleen?

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:08

splash1999 schreef:
dan heb je geen idee van hoe een paard leefd. Als hij hinikt en staat alleen ben je het lichtpuntje in zijn leven, iets anders heeft hij niet dus verveelt hij zich.

Verder vind ik dat een paard NOOIT ALLEEN MAG STAAN al is het met een geit of iets dergelijks. Kan je niet een vriendje erbij hebben kom je het paard tekort.

Dit ben ik niet met je eens.
Mijn verzorgpony heeft geen leuk verleden en staat met nog 2 paarden samen bij een huis.
Als deze 2 paarden weg gaan op vakantie, vind ze het de eerste dag moeilijk.
Hierna wordt ze een stuk liever en rustiger in de omgang.
Ze zit dan een stuk lekkerder in der vel.
Als ze terugkomen is ze blij ze te zien, natuurlijk.
Ze hinnikt heel de boel bij elkaar.
Maar als ik op een buitenrit langs een wei kom met paarden, hinniken die ook naar der.
Dat wil nog niet gelijk zeggen dat ze tekort komen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:54

Nog maals een paard is een kudde dier dat hoort als het normaal gesocialaliceerd is minimaal met een soortgenoot te staan. Als het niet sociaal is is dat een tekort op het paard wezen zijn

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:01

Dit kan zijn, maar ik denk niet dat het bij haar van toepassing is.

Want als dat zo zou zijn, zou mijn pony ook daarvoor hinniken, maar ze staat met 2 andere pony's Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:07

Die van mij hinnikt heel zachtjes als ik hem ophaal uit de paddock of wei (waar hij overigens altijd met een maatje staat).

Na het rijden of wandelen zet ik hem nog even op de poetsplaats en krijgt hij iets lekkers. Dit weet hij nu zo goed dat hij heel lief gaat hinniken zodra ik ook maar de hoek om kom! Tja heb het zelf in de hand gewerkt...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:45

x_Marr schreef:
Moelie schreef:
Dat wel, maar er word meteen vanalles bij gezegt wat ontopic is.. Zoals paarden mogen niet alleen staan dit en dat, en dat is zielig. Dat bedoel ik daarmee. Ik bedoel, daar is al een topic over, reageer er over op dat topic dan.

Nee want zij vraagt waarom haar paard hinnikt, als het alleen zijn dus 1 van de optie's is gaan we dat ook zeggen, en ja daan hoort uitleg dat het niet zo hoort ook bij Knipoog
Ben jij het er niet mee eens dat wij dit zeggen, en je reageert erop, dat is pas OFFtopic Knipoog

Ik denk namelijk ook dat het eenzaamheid kan zijn, ik zou een weidemaatje voor je pony zoeken, en nee dat hoeft niet nog een 2e pony voor jou te zijn Knipoog

Dit hoeft het natuurlijk niet te zijn, 1 van de 2 pony's van de kinderboerderij waar ik stage loop hinnikt ook altijd als ik er met eten aankom.

Hoho, ik wil niet zeggen dat hij hierdoor niet kan hinniken. En dat wil ik hier ook niet mee zeggen, het kan zo zijn ja dat die daarom hinnikt. Maar ik zeg niet dat het daar niks mee te maken kan hebben..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:48

Verder vind ik dat een paard NOOIT ALLEEN MAG STAAN al is het met een geit of iets dergelijks. Kan je niet een vriendje erbij hebben kom je het paard tekort.[/quote]

Ga jij nou zeggen dat ik er geen idee van heb hoe een paard leeft, nou sorry hoor maar dat vind ik dan wel erg raar. Jij kent mij ten eerste niet, en als ik zoiets zeg wil het nog niet meteen zeggen dat ik het niet weet. Nogmaals, ik heb gezegt; het hoeft er NIET ALTIJD mee te maken hebben! Het kan wel zo zijn, maar het hoeft niet altijd. Eerst een beter lezen voordat je zo reageert.
Ohja; als jij zegt/vind dat een paard hinnikt omdat jij het lichtpuntje in zijn leven bent, en hij zich dus verveelt als jij er niet bent, denk ik eerder dat jij niet weet hoe een paard leeft. Als een paard op wei staat, alleen zoals we het er nu overhebben, verveelt die zich echt niet altijd. Ze gaan dan grazen, of weet ik veel wat. Maar als jij dan al meteen vind dat een paard zich verveelt ;s

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:55

De mijne hinnikken al als ze me auto horen[niet zichtbaar] als ik de oprit op rijd,maar ik ben dan ook de gene die dagelijks hun eten brengt. En bijna altijd wel even aai als ik de tuin in ga....

Wat het alleen staan betrefd,onze welsh heeft vaak alleen gestaan en heeft ook veel pony "vriendjes" gekent in haar leven maar bij sommige zag je haar helemaal opbeuren als ze vertrokken en ze weer alleen mocht staan.
Toen ik onze tinker erbij zetten was het liefde op het eerste gezicht en als ik met hem naar buiten ga staat echt ze een uur te schreeuwen.....Wat ik hier mee wil zeggen.....sommige paarden verkiezen het alleen staan boven een door ons uitgezocht "vriendje".