absurd gejureerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: absurd gejureerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:41

texelse schreef:
de eerste vergissing is -2, de tweede vergissing is -4, en de derde vergissing is uitsluiten.

bij hulp van derden is er i.m.o. een verschil tussen rijtechnische aanwijzingen geven en een opmerking van "rij maar gewoon door". Maar ja, niet ieder jurylid zal ook precies hetzelfde reageren in zo'n situatie. Het staat natuurlijk allemaal keurig beschreven in het regelment, maar de praktijk is toch vaak net weer iets anders.

er wordt geen specificatie gegeven wat nu wel of niet hulp van derden is, maar volgens mij hoeft er ook geen rijtechnische opmerking geplaatst te worden om toch als hulp van derden aangemerkt te worden. De woordenwisseling tussen vader en dochter geeft wel degelijk hulp! Dochter weet niet meer wat ze moet en Pa helpt haar weer op weg. Da's volgens mij toch echt ongeoorloofd en volgt uitsluiting. Had Pa niks geantwoord dan stond dochterlief zich nu nog af te vragen waar ze heen moest.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:41

o_mariska_o schreef:
nee, dat is het echt niet ik rijd in een compleet andere catogorie, maar ik vind het belangrijker dat een jury de proef beoordeeld op hoe de ruiter de proef rijd en als een andere ruiter dan op een knollepeerd heel netjes rijd vind ik dit een veel grotere prestatie en ik vind dan ook dat dit hoger gewaardeerd mag worden dan een batterij pony waarvan de ruiter de proef niet eens oefent.

Hier maak jij een foutje, een pony loopt nooit uit zichzelf. Hoe goed hij loopt ligt aan de ruiter. De ruiter had door zenuwen misschien wel een black out. (ze ging stilstaan, reed een figuur niet en kon niet zo snel bedenken hoe ze het moest oplossen klinkt in mijn oren als flinke zenuwen!)
Ik denk ook niet dat je zomaar mag zeggen dat het niet eerlijk is hoeveel punten zij nog heeft gekregen... wie weet heeft ze op andere onderdelen gewoon heel goed gescoort.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:42

als jury probeer je het beste voor te hebben met combinaties in je ring.
Als iemand (vooral een jong iemand) even de draad kwijt is en kan dat even tot spanning/frustatie leiden (jammer, maar kan gebeuren), maar ze pakt de draad goed op en van de voorlezer komt alleen woorden in de trant van: rijd maar door . Dan stuur je zo iemand echt niet meteen eruit... die laat je de proef uit rijden, je geeft strafpunten waar ze programmafouten heeft gemaakt en punt verder gewoon wat je ziet. Je kunt er dan best een opmerking over maken op de coupon: "Beter de proef voorbereiden" of de ruiter en/of voorlezer er na de proef persoonlijk even op wijzen dat het niet helmaal zo de bedoeling is..... maar eruit sturen zou ik iemand om die reden niet snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:43

rij maar door vind ik ook niet echt enorme hulp.
Ik denk dat die regel er meer is gekomen dat er anders dingen gebeuren compleet les geven tussen de onderdelen door Lachen

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:46

bovendien jureert een jury gewoon wat hij ziet.... achtergrondinformatie hoe hoog een pony of een ruiter al eens gereden hebben heeft een jury (vaak) niet en hoort ook niet mee te wegen in de beoordeling Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:48

Muffin_ schreef:
als jury probeer je het beste voor te hebben met combinaties in je ring.
Als iemand (vooral een jong iemand) even de draad kwijt is en kan dat even tot spanning/frustatie leiden (jammer, maar kan gebeuren), maar ze pakt de draad goed op en van de voorlezer komt alleen woorden in de trant van: rijd maar door . Dan stuur je zo iemand echt niet meteen eruit... die laat je de proef uit rijden, je geeft strafpunten waar ze programmafouten heeft gemaakt en punt verder gewoon wat je ziet. Je kunt er dan best een opmerking over maken op de coupon: "Beter de proef voorbereiden" of de ruiter en/of voorlezer er na de proef persoonlijk even op wijzen dat het niet helmaal zo de bedoeling is..... maar eruit sturen zou ik iemand om die reden niet snel

idd Ja

Je zult zelf maar eens een keer de weg kwijt zijn door de zenuwen en er dan direct uit gegooid worden...hoe zou je je dan voelen?
Denk heel erg telleurgesteld. Lachen

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:11

nouja, ik weet nu hoe jullie erover denken. hij mag op slot.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:19

het klinkt voor mij ook een beetje als jaloezie, 'meisje met dure pony, gaat nog eens de mist in en TOCH een 2e prijs). zoals hierboven gezegd is misschien had ze gewoon een black out. ik ben ook wel eens de verkeerde kant op gereden en dat ik niet meer wist war ik heen moest. een pony kan super goed zijn. alle oefeningen kennen, maar een automaat is het nooit! Knipoog

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:44

tuurlijk is een pony nooit een automaat, het blijft een levend wezen, maar ik wou het verschil even aangeven. als je een black out hebt en de verkeerde kant op rijd prima, geen probleem rijd een volte en doe het nog een keer. maar je gaat niet schreeuwen tegen je voorlezer. ook prima als jij het als jaloezie vind klinken, daar kan ik niet mee zitten. ik zou wel willen weten waar ik volgens jou jaloers op ben.

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:47

nogmaals, ik weet nu hoe jullie erover denken, hij mag op slot.
dit zal een meningsverschil blijven en ik heb weinig zin om er meer van te maken dan een meningsverschil.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:53

Ik heb even getemd dat je hem op slot wil hebben.

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:05

bedankt Knipoog

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:10

Zo werkt dat niet, slotje komt niet op verzoek, behalve bij EA.

En wat ik dacht: tjee, wat een fijne sfeer weer op wedstrijd. Wat heerlijk toch dat iedereen elkaar zoveel succes en goed toegewenst Clown

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 18:13

ow, wanneer gaat hij dan op slot? Tong uitsteken

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:33

mijn zusje reed zondag 2 keer de verkeerde kant op. ze had 185 punten. dus het gebeurd vaker hoor

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:38

Het topic gaat niet op slot. Als jij zelf een topic start zul je ook moeten accepteren dat er antwoorden staan die jij niet leuk vindt.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:21

o_mariska_o schreef:
het meisje kan zelf het proefje niet rijden, maar door die bloedmooie pony van dr die waarschijnlijk al dubbel z is geweest wint ze..

Sorry hoor, maar dit slaat werkelijk nergens op. Rolleyes
Als die pony gewoon geweldig loopt (en het meisje zal wel een béétje moeten kunnen rijden om die pony de ring door te sturen) en daarmee hoge punten haalt, kan je met 2 vergissingen ook nog 194 punten scoren.

Het zinnetje dat ik gequote heb, komt een beetje jaloers/respectloos over op mij. Bloos

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 00:56

Heb aantal weken geleden ipv bij A af te wenden om vervolgens te gaan wijken tot 2x toe in diezelfde proef 5 meter voorbij A afgewend doordat ik mijn proef niet vantevoren gelezen had en niet goed geluisterd had naar de voorlezer ook daarvoor 2x aftrek gehad op mijn onderdelen maar alsnog was ik 3de met 196pt,dus als je daarentegen 8en en 7ens rijdt kun je toch nog 2 winstpunten rijden in 1 proef,had niet nog een vergissing moeten maken want dan had ik er wel uitgevlogen denk ik Clown
By the way mijn paard is niet dubbel Z en bij volwassenen komt het ook voor,heb me toch maar weer voorgenomen om de proeven eerst weer eens een paar keer doortenemen en thuis te rijden voor de wedstrijd zodat ik niet "watte" hoef te roepen hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 01:14

Ik denk dat TS zelf met een abominabel aantal punten is thuisgekomen en uit jaloezie het topic heeft geopend. Verder maakt het niet uit of je een mooi of minder mooi paard onder de kont hebt, het gaat erom dat de onderdelen correct worden uitgevoerd.
verder is het zo dat een ruiter die niks kan met een Z2 paard nog wel tot een zeer magere score kan komen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 06:00

We horen het verhaal maar van 1 kant, en dat blijft altijd lastig.Zeker omdat in de beginpost een zeker vorm van jaloezie doorklonkt. Maar iedere hulp van derden is dus verboden, ook als paps je de goede weg wijst.De voorlezer moet zich namelijk letterlijk aan de tekst van het proevenboekje houden. In het voorbeeld zoals de TS beschrijft zou ik na de proef een waarschuwing hebben gegeven.De meeste mensen doen dit in hun spanning en weten op het moment zelf niet eens dat ze staan te helpen. Het wordt natuurlijk anders als er wordt geroepen " Hier moet je de grote volte maken" of iets dergelijks.
Daarnaast zit de jury regelmatig in een hok waar de ramen niet van open kunnen, en tja, dan is het lastig te horen of iemand aanwijzigingen geeft.
Los daarvan is het best mogelijk dat ze verder een superproef heeft gereden, en de rest van het deelnemersveld vér onder het niveau van een WP zat. Dan gaat er welliswaar een -2/-4 af ( het is nooit -2/-2) maar dan heeft ze op de rest van de onderdelen wél geweldig reden. TS, niet meer zo moeilijk doen hoor, dit komt zo raar over ten aanzien van de jury en het meisje wat eerste is geworden, terwijl die geen ruimte hebben zich te verdedigen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:30

PERENBOOMPIE schreef:
Heb aantal weken geleden ipv bij A af te wenden om vervolgens te gaan wijken tot 2x toe in diezelfde proef 5 meter voorbij A afgewend doordat ik mijn proef niet vantevoren gelezen had en niet goed geluisterd had naar de voorlezer ook daarvoor 2x aftrek gehad op mijn onderdelen maar alsnog was ik 3de met 196pt,dus als je daarentegen 8en en 7ens rijdt kun je toch nog 2 winstpunten rijden in 1 proef,had niet nog een vergissing moeten maken want dan had ik er wel uitgevlogen denk ik Clown
By the way mijn paard is niet dubbel Z en bij volwassenen komt het ook voor,heb me toch maar weer voorgenomen om de proeven eerst weer eens een paar keer doortenemen en thuis te rijden voor de wedstrijd zodat ik niet "watte" hoef te roepen hahaha.

Haha, ik heb het zelf ook al eens gehad. Bij mij kwam het omdat de 2 proeven op het eind veel op elkaar leken. Ik dacht dus dat ik klaar was. Nou ik moest nog een stukje Haha!
Ook kreeg hulp van de kant in de vorm: 'waar ben je mee bezig, je bent nog niet klaar'! Ik snapte er geen barst van en vergissing 2 reed ik dan ook snel. Ik was volledig de draad kwijt.
Na 2 vergissingen was ik 1e met 193 punten (in het M1, zo zie je maar ook daar gebeurt het nog wel eens). Daar zullen ook best mensen ? bij hebben gezet en uiteraard had ik deze punten ook zeker niet verwacht. (Toch toen ik later de opname terug zag, was het een prima proef, waarin ik gewoon niet het laatste stuk had moeten verpoeren!)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:49

Jury's zijn echt de beroerste niet, en als je gewoon een verdere nette proef rijd, is er toch niets aan de hand.

Mijn moeder wilde ook wel eens kwijt raken waar we waren. Dus ik kende mijn proeven altijd uit mijn hoofd en riep dan waar ze verder moest met voorlezen *LOL* . Nooit aftrek voor gehad Lachen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:57

Mijn idee..

wat overigens frappant is.. ik vind het acheraf ook wel boeiend om te weten hoe de rest heeft gereden .. maar mijn iegen resultaten boeien me al niet langer dan een dag .. Ik weet als het goed is waar ik aan moet werken als er fijn commentaar bij staat. Maar dat de resultaten van anderen zo belangrijk zijn is helemaal wat.

Meid gebruik je energie lekker voor je eigen rijden en niet voor dat van een ander.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:07

Tsja ik vind het ook geen uitsluiting waard hoor... als de ruiter de rest wel goed reed en enkel dit fout ging vind ik -2 zat. Lachen

En heb je wel eens geprobeert met een Z paard of pony een simpel b proefje te rijden als je zelf de kunde niet hebt?
Juist de hoog opgeleide paarden straffen je vaak vreselijk af wanneer je iets fout doet... De door de wol geverfde knollen zijn vaak heel slim en hebben de power en de lenigheid om het je erg moeilijk te maken wanneer je ze niet consequent de ring door stuurt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 02:06

Bovendien heb je toch wel een paard met enig karakter nodig om het ver te schoppen en dat zijn meestal niet de gemakkelijksten. Als je een Z2-paard hebt en er een ruiter opzet die niet kan rijden leidt dit echt tot niets.