Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CleovG schreef:Waarom zou je een zweep als aanwijzing moeten hebben? Een paard hoort genoeg te hebben aan je been.

Virginia123 schreef:Ik ben zelf niet zo als jij , maar dit leer ik dus in een les dat je fel moet zijn enzo..
Virginia123 schreef:Ik ben zelf niet zo als jij , maar dit leer ik dus in een les dat je fel moet zijn enzo..
Benfan schreef:Nou is Anky niet zo heilig als dat iedereen denkt (ze doet aan Rollkur) en een zweep is inderdaad handig als je zelf gewoon niet sterk genoeg bent die hulpen te geven. Je hoeft dan niet als een agressieve idioot op je paard te zitten. Elk paard moet zonder zweep of spoor gereden kunnen worden ongeacht hoe sloom ze zijn, maar kom.. wees eerlijk.. hoeveel ruiters kunnen dan nou echt
NicoleNiky schreef:Ik rijd ongeveer 10 jaar paard, maar nu zijn dus een hoop mensen niet met mij rijstijl eens (als een paard niet luistert is het in mij ogen heel logisch dat je hem straft door je been extra stevig aan te leggen en als dat niet werkt, de zweep...) nu was er pas dus iemand die helemaal uit stond te flippen in me les en vond dat ik totaal geen respect voor me paard had (was een heel langzaam, lief paard en hij liep lekker voorwaarts, maar opeens stopt ie midden in de galop, en dan begint bij mij me bloed toch wel te stollen, dus ik een flinke tik met de zweep, maar die zweep maakte dus geluid... ja en daar werd madam dus antigelijk boos om...want ze vond dat ik totaal niet kon rijden en dat een paard me niet waard was etc... ja sorry hoor; hij moet luisteren en niet zomaar stoppen zonder reden, dus ik ben toen afgestapt en gevraagt of ze zelf even verder wou rijden als ze het allemaal zo goed weet, maar nee; ik kon 'm beter af gaan zadelen want ik hoorde hier niet thuis... niet dat de instructrice dr iets van zegt, nee; ze gaat vrolijk verder, net of er niets gebeurt is...
hier ergerde ik me zo aan; dat ik besloot om naar huis te gaan, eerst paardje afgezadelt en toen nog 45 minuten in z'n stal geweest... Is het zo fout dan datk 'm is flink op z'n dak geef omdat ie niet luistert??
daNiielle_ schreef:Er zijn uitzonderingen, sommige paarden moeten concequent -ofzo- aangepakt worden, maar jonge paarden vind ik niet.

NicoleNiky schreef:me bloed begon eigenlijk van die mensen te stollen... maar hij stopte eigenlijk omdat als je niet hard genoeg je benen aanlegt dan stopt ie, maar aangezien datk behoorlijke spierpijn had was ik niet echt duidelijk voor het paard... daar niet van maar hij liep ook naar andere paarden te trappen en te bijten, en daar kreeg ie eerst voor op zn kop en toen stopte die in galop en toen kreeg allerlei komentaar naar me hoofd toegesmeten waar IK het niet zo mee eens...
het is natuurlijk wel zo, dat een paard iets probeert aan te geven met bodylanguage vind ik persoonlijk niet erg,, juist fijn![]()
met stem kan helaas niet, instructeur word dan woedend, die wil absolute stilte in de les... wat ik persoonlijk pure onzin vind...
daNiielle_ schreef:Benfan schreef:Nou is Anky niet zo heilig als dat iedereen denkt (ze doet aan Rollkur) en een zweep is inderdaad handig als je zelf gewoon niet sterk genoeg bent die hulpen te geven. Je hoeft dan niet als een agressieve idioot op je paard te zitten. Elk paard moet zonder zweep of spoor gereden kunnen worden ongeacht hoe sloom ze zijn, maar kom.. wees eerlijk.. hoeveel ruiters kunnen dan nou echt
Alleen de échte ruiters, helaas zie je ze niet veel.
maar mijn paard is gewoon ERG voorwaarts van zichzelf, het zegt meer over het paard dan over mij

Alicia2u schreef:Dat ben ik niet met je eens Cassidy; Als je je been in rare posities moet brengen dan raak je uit balans waardoor je geen correcte hulp meer kan geven en het paard het vervolgens helemaal niet meer snapt.