Verkoper/Kopen versus verzekering/garantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Re: Verkoper/Kopen versus verzekering/garantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:13

ROFL

Maar goed. Wat is nu de garantieperiode minimaal op paardensportartikelen ? Is dat ergens na te gaan of is dit het grijze gebied?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 15:20

Ik denk dat 'paardensportartikelen' dan een te veel omvattend woord is. Voor een zadel mag je een langere termijn verwachten als voor een hoofdstel of een rijbroek.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:53

DubbelDun schreef:
Ik denk dat 'paardensportartikelen' dan een te veel omvattend woord is. Voor een zadel mag je een langere termijn verwachten als voor een hoofdstel of een rijbroek.

Nu je daarover begint...
Dat is duidelijk kleding waarvan je mag verwachten dat dát aan slijtage onderhevig is.
Mar hier had ooit een rijbroek gekocht, merk Horka. Ooit was 20 !!! jaar terug, maar droeg de broek toch wel 1 x in de week. Toen de broek echt niet meer kon, (lees dun op de kont, band op 2 stikseltjes na los ala overjarige slingers om mijn enkels) heb ik Horka een e-mail gestuurd wb de kwaliteit van de rijbroek. Eerder uit lof omdat ik zo lang heb kunnen doen met die broek en ook vermeld hoe oud de broek was (laat dat duidelijk zijn!).
Krijg ik een e-mail terug: stuur maar op, we kijken wel wat we kunnen doen... Tja, ik opsturen. Enkele dagen later een e-mail, welke kleur en welke maat ik wilde en ja hoor! Binnen 1 week een nieuwe rijbroek! Cool
Die heb ik echter maar 2 x aangehad, toen lag de rits eruit, omdat de maat toch niet helemaal hetzelfde was als mijn ouwe uitgelubberde broek... ROFL

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:57

Wat mij dan veel intressanter lijkt is de garatie mbt een paard.

Als ik een paard koop en hij voldoet niet aan mijn verwachtigen mag ik hem dan terug doen? En binnen welke termijn?
En wat als blijkt dan een merrie bv niet drachtig kan worden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:08

Volgens mij kun je daar beter een apart topic over openen. Die materie ligt nl wel heel anders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:37

Het valt iig wel onder de topictitel. Verkoper/koper versus verzekering/garantie is erg breed, als ik een nieuw topic ga openen wordt ik waarschijnlijk hierheen gestuurd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 20:45

Tja ik denk dat de Nederlandse wet al heel duidelijk is waar het de aankoop/verkoop van een paard betreft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:50

waar kun je dat vinden dan?