Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
asjemenou schreef:Jee!
Dan heb je wel een goedkope rv.
Ik ben alleen al elk jaar 125 euro contributie kwijt. Komt 40 euro startkaart bij, en 16 euro voor een setje coupons. Dus dan zit ik al bijna op 200 euro om op te starten.
Jasje en witte broek erbij, en dan zit je er al overheen.
dayenxbyoux schreef:is er dan echt NIEMAND waar je mee naar concoursen zou kunnen rijden?
iemand van je ponyclub bijv?
X_orville_X schreef:Ik snap wel dat je baalt, en aan de teugel lopen hoeft niet in de B, toch?
en dan deel je de kosten van de benzine

Fitzroy schreef:Toch is het jammer voor een heleboel kinderen dat de 'oude' ponyclubstructuur niet meer bestaat, waarin je met de hele club met de veewagen op concours ging.
Dan had je dus geen vervoersproblemen en was je een stuk minder afhankelijk van je ouders.
Ik denk dat als dit niet bestaan had, ik vroegah ook geen wedstrijden gereden zou hebben.
Bestaan er nog ponyclubs die wel dit systeem hebben?
Mijn dochter rijdt bij De Bosrakkers in Nederwetten en daar is een veewagen voor gezamelijk vervoer. Wel zijn er relatief veel ouders die een trailer hebben maar er zijn ook een aantal leden die geen eigen vervoer hebben en soms ook geen eigen pony (wij leasen onze pony ook). Wij zouden anders ook niet kunnen starten. Wel is het vaak onderwerp van gesprek dat je dan de hele dag op de wedstrijd moet blijven terwijl je alleen in de ochtend of middag moet rijden en vaak halverwege de dag al uitslag hebt van de ochtendrubrieken. Aan de andere kant is het ook leuk om de hele dag met elkaar op te trekken en bij elkaar te kijken als andere clubleden starten. Vroeger had je ook vaak meer te doen op een dag, er was dan de mogelijkheid voor dressuur én springen, vaak ook vier-en achttalproeven, ponyspelen en soms halverwege de dag ook nog een parade van alle deelnemers. Dat mis ik nu wel, het wordt steeds individueler.LoveOlga schreef:Mijn ouders hebben het eigelijk helemaal niet over geld gehad. Ze hebben geen idee wat het allemaal kost en ik geloof dat ze niet eens weten dat je een startkaart moet aanvragen. Op ponyclub zijn er wel mensen die idd gaan, (3 ofzo) maar die hebben een 1 paards trailer.
loulou schreef:gewoon lopend naar wedstrijden.
heb ik ook altijd gedaan.
nadeel is dat je niet zoveel kunt starten, omdat je alleen wedstrijden in de buurt mee kunt doen. maar goed, je kunt niet alles hebben.

LoveOlga schreef:Het slechte aan die manege is, vind ik , dat je veel verschillende instructrices krijgt, ik hoor ook veel mensen over geldproblemen en dat de eigenaresse niet aardig is. Ik vind de sfeer daar niet goed voelen en dat vind ik toch wel belangrijk.
)..en van horen zeggen hoef jij niet zo te ervaren..je komt om te rijden en gaat daarna naar huis..simpel toch?