Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(dan bedoel ik niet met weinig grip..) ook snel scheuren heeft, en de osteopaat heeft het geadviceerd. JollyJumper schreef:De titel zegt het al. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dressuur wedstrijden starten, en dan met name M of hoger (maar wil graag alle ervaringen horen...). Mijn paarden lopen allebei zonder ijzers, ook omdat ze allebei doodsbang voor hoefsmid zijn, maar ook omdat ze echt geen ijzers nodig hebben, hebben prima hoeven zonder. Nu ga ik ze aankomend jaar waarschijnlijk allebei starten, de een in de B en de ander in de M1, en ik wil dat zonder ijzers gaan doen. Nou word ik her en der nogal vreemd aangekeken daarvoor, vooral over het paard dat ik M ga starten. Dus wat is jullie ervaring hiermee? Ik wil ze geen ijzers onder zetten als het niet nodig is... (Vooral niet voor Tigo, die in het verleden bij de vorige eigenaar hier hele vervelende ervaringen mee heeft gehad).
. Ze is dat gewoon ook he. We doen er ook verre wandelingen mee over straat.
want ja M1 rijden zonder ijzers kan natuurlijk niet
....
Maar gewoon op wedstrijd heeft hij tot voorkort altijd op blote voeten gelopen
) hadden we we eens een uiglijder......
. Ik kan ook hier op het gras oefenen hoe het gaat dus dat scheelt. Ik wil er echt geen ijzers onder tenzij het absoluut noodzakelijk is (ik ben niet tegen ijzers hoor, mijn vorige paard stond vierkant erop omdat het niet anders kon, maar als het niet hoeft, liever niet!)
Verder glijdt ze niet vaak weg. Wel opletten met middengalop (bv op een volte).