Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CharleyT schreef:Ik zou echt willen dat ik alleen maar Bokkers in mijn ring krijg. Die schijnen allemaal voorbeeldig te rijden, stille hand, nooit spoorgebruik, pietepeuterig klein tikje met de zweep, en ga zo maar door. Niet alleen hier maar ook bij andere topics zie ik alleen maar brave, gevoelige rijdende mensen. Heerlijk moet dat zijn om daar een startlijst vol mee te krijgen. Ja ja, was het maar waar.

WinBinChes schreef:CharleyT schreef:Ik zou echt willen dat ik alleen maar Bokkers in mijn ring krijg. Die schijnen allemaal voorbeeldig te rijden, stille hand, nooit spoorgebruik, pietepeuterig klein tikje met de zweep, en ga zo maar door. Niet alleen hier maar ook bij andere topics zie ik alleen maar brave, gevoelige rijdende mensen. Heerlijk moet dat zijn om daar een startlijst vol mee te krijgen. Ja ja, was het maar waar.
Daarom kan je er wel naar streven! Niet gelijk met vingers gaan wijzen! Dat er goed bedoeld wat verteld wordt, betekent niet dat wij allemaal het perfecte voorbeeld zijn, maar als er niet streeft zal dat inderdaad niet gebeuren.
Ik ga niet met oogkleppen op zitten ik zie wat er gebeurt. Vaak juist omdat ik hetzelf doe of gedaan heb, maar ik probeer er voor te waken, maar er zijn ook ruiters dat ze denken dat ze goed bezig zijn, omdat zezo les krijgen. Dat ligt niet aan de ruiter, maar aan de instructie. Zulke ruiters mag je best proberen, helemaal als jury, om de ogen te openen.

_10_ schreef:Vind je het een compliment waard als je iets doet zoals het hoort??
Dus verwacht je ook een compliment als je óp je paard kan blijven zitten of hoort dat gewoon?
Wat ik dus probeer te zeggen is dat je gewoon níet hoort te zagen, diegene die dat wel doen horen bestraft te worden.
Maar één en één is twee, jij zaagt niet, paard is rustiger en stiller in de aanleuning en geeft daardoor een prettiger beeld wat dus weer een betere beoordeling zal opleveren!
Probeer gewoon stil te zitten op haar en lekker ontspannen de proef te rijden. 

X_orville_X schreef:ik ben geen jury, maar ik vind wel dat dit gestraft moet worden ofzo. Punten aftrek en commentaar erbij. Maar soms vind ik wel dat jurys fout zitten, in mijn geval, mijn paard zat in middendraf toen we dat moesten doen, en bijna galop, maar net niet, dus geen galop, alleen middendraf, dus geén galop, en stond ero p de protocol dat ik in galop zat. Vet oneerlijk, maarja, dat doet er eigenlijk niet toe bij dit topic, maar dat moest er even uit.