Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaanNaam

Re: Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:05

goed dat je haar terug hebt genomen!
is ze al weer een beetje bij gekomen???? Ach gut

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:07

wat een rare mensen, pony heeft toch tijd nodig om te wennen, hopelijk vind je snel een andere leuk baasje.

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:47

Tsja, Ik heb de afgelopen week nogal wat paardjes proefgereden. Op marktplaats staat bij ons in de buurt een 14 jarige hannoveraan te koop. Ik ben daar heen geweest en nadat ik door het betrefende paard bijna lam geslagen was heb ik even de papieren gecontrolleerd, die klopte niet. Dier was voorgereden stond nog na te zweten op stal, had de open wonden rond de mond (knevelbit/kinketting). Net geheelde kluisterwonden aan beide achterbenen.
heb nog even een rondje door de stal gedaan Huilen Dat was met geen pen te beschrijven.
Ben weg gegaan zonder het dier te rijden en heb wel even vermeld hoe ik vond dat de dieren er bijstonden. De reaktie; ach het zijn toch slachtpaarden en wij proberen ze nog aan een goed tehuis te verkopen.

Tuurlijk en er zoveel mogelijk geld tussen uit te halen Boos! .

Dit was direct het beeld wat me voor ogen stond toen de koper belde met de mededeling dat ze de pony zouden terug brengen omdat zij haar niet als kinderpony zouden kunnen verkopen en tja waar zou ze dan terecht komen. (nee hoor geen emotionele druk gebruiken)

Ach ze staat nu al weer relatief rustig in de wei en komt alweer vriendelijk buurten dus de pony zal er wel weer boven opkomen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:17

He, gelukkig dat de pony weer wat bijtrekt en gelukkig dat de verkopers van het paard zo begripvol waren.

Ja, proefrijden kan een heel drama zijn. Wij zochten een paar jaar geleden een brave tinker voor mijn man, die toen nog maar kort reed.
We lieten hem eerst voorrijden door de eigenaar, nadat we een keer ergens zijn gaan kijken en toen ik erop stapte en net het been over zijn kruis zwaaide zei de eigenaresse: ja, rustig, want ze is al een half jaar niet bereden en een week niet uit de stal geweest...

Of dan word je door de telefoon gezegd dat hij heel braaf is; je rijdt 100 km en dan wordt er een tinker voorgereden met een liverpoolstang in de mond die het schuim tussen de benen heeft en niet te beroerd is om toch nog te steigeren. ja hoor, braaaf....

Of dat je hem eerst ter plekke laat voorrijden door een meisje en dat bij het galopje het paard haar erafbokt ('doet-ie anders noooooit hooor')
In dat laatste geval hebben we niet eens wat gezegd, we draaiden ons tegelijk om en zijn zo zonder 1 woord weggelopen. Wel komisch eigenlijk...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:23

Plaats eens een paar foto's van je pony. Ik ben nog ( heel voorzichtig) op zoek naar een leuke pony. We zijn n.l net weer een beetje bezig om kinderlesjes op te starten. Moeten ze hooguit 2 keer per week aan de bak...zielig he???
Wil je weten wie ik ben, kijk dan in mijn profiel of klik de link aan onder mijn berichten.
O...en bij mij hoeven ze niet meteen diezelfde week al te lopen hoor!! Ze mogen minimaal een weekje wennen aan hun nieuwe thuis!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 10-02-08 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:24

Denk dat zo een ponie bij aerdenhout wel op zn plekkie is........ zij heeft in iedergeval door hoe een paard nou in elkaar steekt Lachen Lachen

zou een mooi einde zijn van een treurig verhaal Lachen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:26

Dit soort mensen moet gewoon geen pony meer kopen!
Het zegt meer over die mensen dan over jou en jullie pony Ach gut
Mijn ervaring is ook dat het wel een paar maanden kan duren voor een pony gewend is aan de nieuwe stal en de andere paarden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:26

Dank je wel voor het compliment KiWiKo!!

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:17

ik ben niet zo'n held met foto's, maar zal je even een link naar onze website mailen.
stomme is dat deze pony alles al een keer heeft mee gemaakt. ponykampen, manegelessen, stamboekkeuringen.
nooit geen probleem Clown

Mijn dochter van 3 "rijdt" aan de longe met haar rond

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:23

arm beestje, zeker het eerste paardje van die mensen?
heel goe ddat je hebt teruggenomen, jij kent de pony en weet hoe die is en kan beste geschikt ander baasje vinden
Hoop dat die snel is bijgekomen van alles, en weer beter gaat en nieuw baasje gevondne kan worden die pony de tijd geeft om te wennen

paarden worden al snel als gevaarlijk bestempeld!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:09

jeanet01 schreef:
Tsja, Ik heb de afgelopen week nogal wat paardjes proefgereden. Op marktplaats staat bij ons in de buurt een 14 jarige hannoveraan te koop. Ik ben daar heen geweest en nadat ik door het betrefende paard bijna lam geslagen was heb ik even de papieren gecontrolleerd, die klopte niet. Dier was voorgereden stond nog na te zweten op stal, had de open wonden rond de mond (knevelbit/kinketting). Net geheelde kluisterwonden aan beide achterbenen.
heb nog even een rondje door de stal gedaan Huilen Dat was met geen pen te beschrijven.
Ben weg gegaan zonder het dier te rijden en heb wel even vermeld hoe ik vond dat de dieren er bijstonden. De reaktie; ach het zijn toch slachtpaarden en wij proberen ze nog aan een goed tehuis te verkopen.

Tuurlijk en er zoveel mogelijk geld tussen uit te halen Boos! .

Ik zou hiervoor de dieren bescherming bellen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:20

Goed dat je haar terug hebt! Wat een vreselijke mensen, zo'n paardje moet toch even bijkomen? Sommige mensen kunnen en willen zich gewoon niet even aanpassen aan het paard zelf. Bah! Wat zal je pony blij zijn dat ze weer terug is Lachen

Ik denk dat als ze uit haar dak is gegaan tijdens het 'leiderschap duidelijk maken' dat ze waarschijnlijk een join up hebben uitgevoerd op haar die verkeerd is gegaan. Weer een groot teken dat het effect van een join up door mensen word onderschat en ook onder geen beding mag worden uitgevoerd door mensen die er geen verstand van hebben.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:30

Erg vervelend zoiets.. ik zou hem wel terugnemen, anders weet je ook niet wat hun ermee gaan doen of waar die anders terecht komt. Dus het beste voor de pony dit. Klote van die andere pony, maar moet je die perse afzeggen dan? Zou toch zonde zijn!? Kan der niet eentje van de twee eventueel in de wei kunnen staan en de ander op stal ofzo? Dat is dan maar voor de oplossing, totdat je die pony weer hebt verkocht. Zou die andere iig niet afzeggen, zou echt zonde zijn!

misz_tashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:04

arme pony,,
echt heel goed van je dat je haar terug hebt genomen!!

sterkte met haar!

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:29

Heb je verhaal met kippenvel zitten lezen.

Sorry hoor maar zulke mensen verdienen helemaal geen dieren.

Hou mijn hart vast, onze pony staat ook te koop en moet er niet aan denken dat ze zo terecht komt.

Zij heeft namelijk ook wel even tijd nodig om aan haar nieuwe omgeving en andere baasjes te wennen. Maar als ze gelijk binnen 24 uur al aan het werk gezet word en dan ook nog in een plaats in een nieuwe kudde moet veroveren kun je er donder op zeggen dat het compleet mis gaat.

Veel succes verder met je pony en er komt een geschikt baasje voor haar hoor.

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:43

Ik vind dat je juist heb gehandeld ! Arm dier , geen tijd om even bij te komen . Mijn paard had goed een jaar nodig om aan haar nieuwe thuis te wennen !
Ik hoop dat je snel een goed tehuis voor je dier vind , en misschien wel bij aerdenhout ??

Succes ! En je heb TOP gehandeld , alle respect voor je

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:59

Ja, wat lopen er toch rare mensen rond.. sommige dingen kan je ook gewoon met boerenverstand begrijpen! Je hebt het goed gedaan.. super! Hoop dat alles goed gaat en dat ie naar een goed huisje mag! Succes met alles!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:22

KiWiKo schreef:
Wat een triest verhaal!!

Wees blij dat je haar terug hebt gehaald......... wat een drama!

Ik hoop dat je een geschikte nieuwe eigenaar vind! Succes

ja ma geef de pony een kand de mijne was ook zo en zien nu
zo mak als een lam na een mand liep ie al overal achter me aan
( behalve bij de voertom toen bleef ze daar hangen )

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:47

Veel pony's reageren heftig, ik heb een pony van 4 jaar gehad die ik aantal jaren geleden moest beleren. Die je niet eens aan kon raken, hij stond na 2 weken keurig aan de muur, ik kon er alles mee. Hij vertrouwde me volledig, zat er na een week al op. Zonder protest.. Niks Deze pony is waarsschijnlijk geschrokken van zijn nieuwe omgeving, dan ga je er toch niet gelijk op Top van je dat je het ponytje terug genomen hebt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:54

ik ben érg benieuwd hoe het met deze pony gaat aflopen....
even optellen wat je aan kosten maakt ivm het veranderen van de pony (DA kosten etc als je die laat komen..) als dat de spuigaten uit gaat lopen zou ik die mensen toch nog eens bellen... wat ze dachten daaraan te doen....
het feit dat zij niet weten hoe ze met een pony om moeten gaan (als dat het geval blijkt te zijn) hoeft nog geen reden te zijn dat jij er straks financieel bij in gaat....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 01:04

Ik ben toch wel erg benieuwd wie die mensen met ijslanders zijn Bloos

jumping_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:16

Het is erg onverstandig om een pony te kopen en gelijk al te gaan rijden, laat een pony altijd eventjes lekker neuzen in zijn stal, zet em eventjes lekker in de wei/paddok.

Deze mensen hebben dat hoogstwaarschijnlijk niet gedaan.
Ze hebben de pony blijkbaar niet de kans gegeven om rustig te wennen, ze zal wel wat frisjes zijn geweest..

De fout ligt zeker niet bij jou, maar bij die mensen. Ze zullen ook nog niet heel veel verstand van paarden hebben denk ik? Anders snapte ze dit en hadden ze dit geaccepteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:47

Tsjee wat een verhaal. Gelukkig dat je pony weer wat bijgetrokken is. En ongelooflijk dat ze na minder dan een dag al naar les wilden met dat beestje. Het is verdorie toch geen auto!
Ik heb mijn vorige arabiertje op een dag verkocht en niet verkocht. Paard was betaald, alles was geregeld. Werd geladen in de trailer, maar te los vast gezet. Gevolg was dat ze in opstand over de voorboom sprong. Tsja en dat was dus het niet verkocht. Na intensief overleg met de eigenaar van de amsterdamse bos manege werd de koop ontbonden. Het paard had nu een trailertrauma. Ik stond nu met een volledig geschrokken paardje. Helemaal van slag. Ik helemaal over de toeren. En vriendlief van kakmeisje melde nog dat vriendin nu toch echt overstuur was. Ze huilde zelfs Koe Koe

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:02

Onze welsh werd na een week ook teruggebracht onder het mom 'zijn eczeem is veel erger dan ik had verteld en de pony was onhandelbaar'.
Zogenaamd steigerde hij met opzadelen en beet enorm naar de nieuwe mensen. Hij was niet te hanteren en de meisjes durfden hem niet meer uit de wei te halen.
Bleek dat zij er ook meteen de 1e dag een bosrit mee hadden gemaakt, pony schrok en jonge ruiter viel eraf (reed meteen los met de pony, paar maandjes onder het zadel...gek he?!) en was meteen bang geworden.
Ach ja mensen doen de domste dingen en verzinnen vervolgens van alles om er vanaf te komen.
Pony helemaal angstig en ongelukkig thuisgekregen en dat na een week tijd!
Meteen besloten de pony te houden, dit mocht hij niet nogeens meemaken...

De TS heeft super gehandeld.
Geef je pony inderdaad even de tijd weer te herstellen en licht eventuele nieuwe kopers goed door qua plannen en ervaring en vertel duidelijk hoe je een paard laat wennen aan de nieuwe situatie. Veel succes en hopelijk staat je nieuwe paardje er straks nog!

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:53

tjongejonge wat een ellendig verhaal zeg, zulke mensen Boos!
Ik vind echt dat je dit erg goed hebt aangepakt! Ik hoop dat je pony weer helemaal de oude wordt en geen nare dingen heeft overgehouden aan dit verhaal!
Zulke mensen verdienen geen pony! Het is net wat de rest ook al zegt, het is geen auto. Een dier heeft tijd nodig om zijn plekje weer te vinden en de nieuwe mensen te leren kennen. Je vind straks vast wel nieuwe mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn en dan hopen dat je andere paardje er nog is.