72 minuten tussen je proeven!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benj

Re: 72 minuten tussen je proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:21

Belachelijk vind ik het thuis doe je dat ook niet dus kunnen ze het op een wedstrijd ook niet verwachten vind ik. Bovendien wat is het nou voor moeite om het op te delen in kleinere groepjes?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:22

Ja dit kan gewoon. Ik heb ook weleens zo'n lange tijd tussen 2 proeven gehad. Knipoog

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:44

Zo'n probleem is dat toch niet, je zet hem even op de trailer en daarna pak je hem weer?! Zie er niet zo'n probleem in hoor...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:50

asjemenou schreef:
En nu maar hopen dat het nog heeeeeeel lang duurd voordat je de Z2 uit bent, want daarna zal er nog veel meer tijd tussen je proeven zitten.

Nagelbijten / Gniffelen Bij de subtop is 4 uur meer regel dan uitzondering....
Maar volgens mij gaat het hier om een pony dus dan hoef je daar nog niet "bang" voor te zijn.
Het kan dus gewoon en zo lang is het nou ook weer niet..
Waarom "pikt" je pony het niet als je hem op de trailer zet? Hij zal toch wel vaker even op de trailer moeten wachten (bv als je op je punten wacht)? Hoort imo gewoon bij de opvoeding van je pony eigenlijk... Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:50

benj schreef:
Belachelijk vind ik het thuis doe je dat ook niet dus kunnen ze het op een wedstrijd ook niet verwachten vind ik. Bovendien wat is het nou voor moeite om het op te delen in kleinere groepjes?

thuis start je dan ook niet samen met nog 30 anderen Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:58

Ik begrijp wel dat je het vervelend vind, maar ik zou dan gewoon mn pony even afzadelen Lachen.
Hier word er meestal in groepjes van 3/4 gestart dus dat er nooit zoveel tijd tussen zit dat vind ik wel erg fijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:19

Ja het mag en het is ook mega irritant. Ik zou ook niet starten.

Overigs snap ik niet waarom deze organisaties niet in groepjes van 4 laat starten. 4 combinaties en daarna weer de eerste van deze 4. Volgende 4 enz. enz. Dat maakt niks uit of je maar 1 binnen/buitenbak heb.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 08:46

Miriam schreef:
asjemenou schreef:
En nu maar hopen dat het nog heeeeeeel lang duurd voordat je de Z2 uit bent, want daarna zal er nog veel meer tijd tussen je proeven zitten.

Nagelbijten / Gniffelen Bij de subtop is 4 uur meer regel dan uitzondering....
Maar volgens mij gaat het hier om een pony dus dan hoef je daar nog niet "bang" voor te zijn.
Het kan dus gewoon en zo lang is het nou ook weer niet..
Waarom "pikt" je pony het niet als je hem op de trailer zet? Hij zal toch wel vaker even op de trailer moeten wachten (bv als je op je punten wacht)? Hoort imo gewoon bij de opvoeding van je pony eigenlijk... Bloos

Mijn pony pikt dit niet om 2 redenen:
1. Klaar is klaar en dat vind ik ook. Trailer is klaar, dat is beloning, dat is afsluiting. Zo heeft zij dit geleerd
2. Zij is niet zo'n doetje op de trailer, wij houden haar het liefste zo lang mogelijk eruit en zij weet dat zodra ik afgestapt ben en er niet binnen 5 minuten opzit, ze gewoon klaar is. Buiten de trailer houden is dus ook geen optie. Dat vind ik niet eerlijk

En ja, 4 uur oke! Dan heb je tijd om je paard echt met rust te laten! Hem zichzelf te laten zijn

En zoals iemand al zei: Waarom geen groepjes van 3 of 4? Wat is het probleem?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:49

Hoe doen ze dat in groepjes van 4 dan met de jury?
Om de zoveel wisselen zeker? Lijkt me ook geen doen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 10:07

nee hoor
je hebt 4 ruiters die starten, na die vier herhaal je ze weer. Dan komt het volgende groepje van 4. Gewoon zoals normaal. Je hebt dan ook gewoon 1 jury(is hier altijd het geval als er maar 1 bak is)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:11

Oh dat lijkt me dan helemaal niks, 2 keer bij dezelfde jury. haha
Maarja is net wat je gewend bent, hier in de buurt zit er vaak ook veel tijd tussen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 10:12

nou ja, ik denk dat ik hem gewoon afzeg. Ik hoopte dat het tege de regels was, maar als ik er niks aan kan doen, kan ik alleen zorgen dat ik mijn pony er nit aan blootstel

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:16

Ik zou gewoon 1 proefje starten? Ik zie het nut er niet van om zo lang te wachten, paard denkt dat hij klaar is, en dan moet hij weer werken!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:27

pharagirlke schreef:
Annekeee schreef:
Nou ik vind dat niet kunnen 72 min. Sorry! Toen ik laats wedstrijd had zat er maar 5 min tussen. en dat was best fijn... Nou succes met je proef.

dat vind ik nou net niet leuk. Vind het aangenaam als er een tijdje tussen twee proeven zit, kan zowel mijn paard als ik even bekomen Lachen en als het slecht ging kunnen we met goede (frisse) moed weer aan die tweede proef beginnen. Snap niet waar je moeilijk om doet eerlijk gezegd. Heb ooit 5 a 6 uur tussen mijn proeven gehad. (was wel een kampioenschap). Stalletje gehuurd op die manege en pony lekker op stal gezet! Ja vlecht uit en hup. rusten met wat hooi er bij.

Hier hetzelfde, ik rijd dikwijls met meer dan vijf uur tussen de proef, dat is veel makkelijker, paard kan intussen bekomen en wat eten, daar huur je een stal en niks aan de hand, mijn paard is dan ook weer vlotter, ik zie alleen maar voordelen met veel tussentijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:48

knabbelgirl schreef:
1. Klaar is klaar en dat vind ik ook. Trailer is klaar, dat is beloning, dat is afsluiting. Zo heeft zij dit geleerd
2. Zij is niet zo'n doetje op de trailer, wij houden haar het liefste zo lang mogelijk eruit en zij weet dat zodra ik afgestapt ben en er niet binnen 5 minuten opzit, ze gewoon klaar is. Buiten de trailer houden is dus ook geen optie. Dat vind ik niet eerlijk

En ja, 4 uur oke! Dan heb je tijd om je paard echt met rust te laten! Hem zichzelf te laten zijn

das dus je eigen schuld dan, verkeerd aangeleerd. Snap ook niet waarom je het dier dat zou aanleren maar goed.
Dat dat moeilijker is voor de organisatie en de jury. Jury's mogen volgens mij maar een aantal combinaties jureren en dan moeten ze pauze krijgen. Dus als jij 40 combinaties hebt, en je mag er maar 40 jureren (even voor het gemak.) en je doet groepjes van 4. dan kan hij dus maar 5 groepjes jureren van de 10! En die andere 5 dan? Andere jury? niet helemaal fair voor die andere 5 groepjes he

of wil je de proeven ook nog eens allemaal opdelen dat je maar met 4 in een proef zit?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:27

Ik ben ook niet anders gewend dan dat er bij 2 proeven groepjes gemaakt worden van 4 a 5 personen. En bij grote aantallen doen ze vaak maar 1 proef.

Heb nooit langer dan 20 min hoeven wachten Nagelbijten / Gniffelen
72 min zou ik ook niet doen, dan rijd ik 1 proef, of helemaal niet.

Maarja, voordeel van de buurt hier, daar zijn lang niet zulke lange startlijsten Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:17

Bij ons word het ook opgedeeld in groepjes van 4/5. Je hebt dan wel dezelfde jury voor 2 proeven maar ja, dat lijkt mij niet zo erg. Ik zou zelf ook niet heel veel tijd tussen de proeven willen hebben. Bovendien is groepjes handiger met het parkeren van de trailers gezien niet alle combinaties tegelijkertijd hoeven te parkeren en er dus doorstroom is. Als je tussen de proeven 2 uur moet wachten word je partner/vader/vriendin etc. het ook weleens zat denk ik Bloos Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:22

Bacannie schreef:
Bij ons word het ook opgedeeld in groepjes van 4/5. Je hebt dan wel dezelfde jury voor 2 proeven maar ja, dat lijkt mij niet zo erg. Ik zou zelf ook niet heel veel tijd tussen de proeven willen hebben. Bovendien is groepjes handiger met het parkeren van de trailers gezien niet alle combinaties tegelijkertijd hoeven te parkeren en er dus doorstroom is. Als je tussen de proeven 2 uur moet wachten word je partner/vader/vriendin etc. het ook weleens zat denk ik Bloos Haha!

hebben mijn eh....bondgenoten geen last van die vinden het fijn dat ze even kunnen opwarmen in de kantine tussendoor Ja

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:28

pharagirlke schreef:
Dat dat moeilijker is voor de organisatie en de jury. Jury's mogen volgens mij maar een aantal combinaties jureren en dan moeten ze pauze krijgen. Dus als jij 40 combinaties hebt, en je mag er maar 40 jureren (even voor het gemak.) en je doet groepjes van 4. dan kan hij dus maar 5 groepjes jureren van de 10! En die andere 5 dan? Andere jury? niet helemaal fair voor die andere 5 groepjes he

of wil je de proeven ook nog eens allemaal opdelen dat je maar met 4 in een proef zit?

Als je 40 combinaties mag jureren en je doet 2 proeven kun je maar 20 deelnemers hebben... Knipoog Als de jury maar 1 proef doet kan hij er wel 40 doen maar wie doet dan de andere proef jureren... juist, een andere jury. En een pauze verplicht krijgen... nee hoor, het is maar net hoeveel pauzes een vereniging inlast. En als je eens plassen moet, dan moet je het soms toch echt even ophouden. Clown

En wat betreft de bondgenoten... Mijn man moet mij brengen want ik heb geen E, en ik denk niet dat hij elke keer uuuuuren wil wachten voor hij naar huis mag Tong uitsteken Cool maar gelukkig hoeft dat ook niet want hier in de buurt hoeft dat ook nagenoeg nooit.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:44

Ah joh, wat een gezeur. De organiserende vereniging doet ook maar zijn best! Wees blij dat je de mogelijkheid hebt om 2 proeven te starten! Dat is hier wel anders..
Een uur en 10 min vind ik overigens helemaal niet zo verschrikkelijk lang. Komt hier bij outdoors ook regelmatig voor.
Ik vind het behoorlijk verwend en aanstellerig over komen, eerlijk gezegd.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:55

Ik vind het ook wel een klein beetje gezeur hoor. Hier heb je eigenlijk in de winter niet eens twee proeven dus wees blij dat jij wel die mogelijkheid krijgt.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:00

Het is maar hoe je het bekijkt. Hier in de regio heb ik nog niet meegemaakt dat je uren moet wachten op de volgende proef. Dus ik zou zeer verbaasd zijn als ik zolang moet wachten. En als de organisatie het niet toelaat 2 proeven te rijden, nou dan maar 1. Zou ik ook niet erg vinden zolang je dit van te voren weet.

@ Nina88, het is overigens ook niet echt aardig om te zeggen dat mensen zich aanstellen en verwend zijn. Het is maar net hoe je het gewend bent. En blijkbaar is dat overal anders.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:44

ik zou 72 minuten tussen de proeven ook erg lang vinden, nou ben ik nog niet zo vaak op wedstrijd geweest dus ik heb daar ook niet alle ervaring mee maar hier delen ze het idd ook in groepjes van 4 tot 7 in dat je er niet te lang op zit,
lijkt me zoiezo ook wat praktischer ivm losrijden anders zijn er veel meer mensen aan het losrijden of tussendoor aan het stappen Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:11

Bacannie schreef:
@ Nina88, het is overigens ook niet echt aardig om te zeggen dat mensen zich aanstellen en verwend zijn. Het is maar net hoe je het gewend bent. En blijkbaar is dat overal anders.

Ik zeg nergens dat ik haar, als persoon, verwend vind en vind aanstellen. Zo bedoel ik het ook niet.
Ik vind haar verhaal zo overkomen.
In de zin van: als de vereniging zich niet aan mij aanpast dan...
In mijn beleving moet jij aanpassen aan de organiserende vereniging en niet andersom.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:25

pharagirlke schreef:
knabbelgirl schreef:

das dus je eigen schuld dan, verkeerd aangeleerd. Snap ook niet waarom je het dier dat zou aanleren maar goed.

zo doe ff niet zo verwijtent zeg! helemaal niks verkeerd aangeleerd, ik bedoel: het is een normaal paard die ik niks vreemds aanleer. Ik doe niet aan die poeha op wedstrijd