Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.,
En dus weer helemaal opnieuw beginnen. Pensionnetje schreef:Voor mij het klassieke beeld van een paard dat het heft in eigen handen neemt.
Met de jaren worden de problemen groter. Zoals eerder gezegd naar alle waarschijnlijkheid een opvoedkundig probleem.
Waratje schreef:Ik hoop dat je dit eerst met de eigenaar van het paard hebt besproken voor je dit verhaal zo op Bokt hebt gezet. Persoonlijk vind ik dat een beetje cru.
jolentinus schreef:en toen hadden we ruzie op stal![]()
![]()
Waratje schreef:jolentinus schreef:en toen hadden we ruzie op stal![]()
![]()
Daar was ik al bang voor
jolentinus schreef:(als eerste ik ben niet de officiele ts, maar die kon nog geen topics plaatsen (heel vreemd))
Hallo ik heb nu 2 jaar mijn paard, een 8 jarige Oldenburger.
In het begin was ze wel braaf, maar een echte merrie.
In de 2 jaar heb ik veel met haar gereden, buiten gereden, gesprongen en dressuur gedaan.
Nu wil ze van alles niks meer. Ze doet geen stap meer.
Gisteren de fysiotherapeut er bij gehad en die zag het niet helemaal zitten. Hij zei dit is een paard met karakter en ik weet niet of dit wel te doen is.Of hij heeft echt last ergens waar die fysiotherapeut niet bij kan (botten etc)
De fysiotherapeut zij dat ik het eerst maar even aan moest kijken. Maar wat moet ik doen. Eerst alles laten nachecken door de dierenarts. Als het echt niks lichamelijks is, dan weet ik het niet meer.
Moet ik het paard houden en zelf proberen weer normaal te laten doen.
Moet ik het wegbrengen naar een goede ruiter en dan kijken of hij weer normaal doet.
Moet ik het paard verkopen en het verhaal erbij vertellen.
De 2e optie zou misschien het beste zijn. Maar straks krijg die andere ruiter het eruit en dan ga ik er weer op. Straks weet hij dat ik het ben en dan? Dan ben ik een hele bak geld kwijt en heb ik nog een vervelend paard.
Het geld is het probleem op zich niet, maar je wilt niet heel veel geld er aan uitgeven en niks terug krijgen. Als ik er geld tegen aan gooi, dan wil ik ook graag een paard waar ik weer jaren plezier aan kan beleven.
Mijn vraag dus. Wat zouden jullie doen?
Jammer dat je omschrijving iets eenzijdig is, want in die bewoordingen zou ik denken het ligt aan het paard. Maar dit klopt mijns-inziens van geen kant want een paard wil geleidt worden en zeker een merrie met karakter
cowboyberend schreef:vanmiddag ben ik 5 minuten met dit paard bezig geweest met een join up, even een hele korte , maar het paard is zo braaf ,ze luistert naar alle hulpen die ik geef. binnen 5 minuten stond ze braaf naast me. aan de hand terug naar stal was ze ook braaf ,eerst een paar keer door me heen willen lopen ,even op haar plek gezet en daarna deed ze het super.