vanaf welke leeftijd grondwerk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kingsley2

Re: vanaf welke leeftijd grondwerk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:23

als je dit blijft doen gaat ze op ten duur wel bedelen. Beloon liever met je stem of met een klopje. Je geeft pas een snoepje of wat anders als je helemaal met je paard klaar bent. op ten duur gaat ze denken als ik dit braaf heb gedaan wil ik een snoepje, als je aan leert dat ze pas de beloning krijgt wanneer ze weer op stal staat krijg je nooit een paard die gaat bedelen. Een paard heeft meer baad bij een stem geluid of een streling of een klopje dat geeft ook vertrouwen en een waarborg gevoel bij je paard. Knipoog

superrizzo schreef:
ze krijgt alleen een brokje als ze stil staat dat was is het begin en aan het eind.

ze heeft niet gebeldeld en dat is ook absoluut verboden dat weet ze !

Paardloos27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:40

Rond 2,5 denk ik dat je inderdaad een paar keer per week kan beginnen en dan denken aan een half uurtje per dag of zo. Laat ze voor de rest nog lekker "peuter" zijn..

Lauraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:32

Hier kan je niet echt een leeftijd op plakken, als je ziet wanneer je paard er klaar voor is .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:40

het hangt er ook vanaf wat voor grondwerk je bedoelt. aan het halster kan je al een hoop doen op jonge leeftijd...

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:56

iedere dag gewoon veel mee bezig zijn aan de hand en mee wandelen enzo ik zou niet te veel longeren want op die jonge leeftijd is het slecht voor de benen om veel rondes te draaien