Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beantsje schreef:het gaat me vooral ook om het koopcontract.
Vooral bij een handelsstal is dat essentieel omdat je bij geschillen toch moet bewijzen hoe het paard aan je is verkocht, wat wel en niet is gezegd.
Klara16 schreef:Voor mij is al dan niet foto's maken niet zozeer afhankelijk van het aankoopbedrag, maar van wat je met het beest van plan bent.
Als je op zoek bent naar een gezellig boscrossbeest hoeven foto's niet. Maar als je kijkt naar iets om de sport mee in te gaan juist wel. Ongeacht de prijs.
Klara16 schreef:Voor mij is al dan niet foto's maken niet zozeer afhankelijk van het aankoopbedrag, maar van wat je met het beest van plan bent.
Als je op zoek bent naar een gezellig boscrossbeest hoeven foto's niet. Maar als je kijkt naar iets om de sport mee in te gaan juist wel. Ongeacht de prijs.
ikke schreef:beantsje schreef:<knip>
Ik snap het niet...
Nee?
Ik wel. Het is in één woord te vangen en dat weet jij ook wel: EMOTIE
ikke schreef:Klara16 schreef:Voor mij is al dan niet foto's maken niet zozeer afhankelijk van het aankoopbedrag, maar van wat je met het beest van plan bent.
Dus endurance klasse II is minder zwaar voor de selectie dan pak 'm beet M-dressuur?
Dan kom je nog eens van een kouwe kermis thuis...........
mariettek schreef:Hier ben ik het mee eens. Ik wil er alleen nog een stukje aan toevoegen: VERTROUWEN
Vals vertrouwen (kan later blijken, zoals bij mij), maar van nature zullen veel mensen de verkoper vertrouwen. Waarom zou iemand liegen? Ik zou het zelf immers nooit doen als ik een paard zou verkopen. Op deze wijze ben ik ook de koop van een paard ingegaan.
Helaas ben ik op dit moment mijn paard en mijn geld kwijt. Tja, is dat onwetendheid? Mijn vertrouwen in de medemens heeft in ieder geval een enorme deuk opgelopen. Reken maar dat mijn volgende paard compleet gekeurd en met contract pas de stal binnen komt lopen.
Maar ondertussen zit ik met de gebakken peren... en met heel veel verdriet.
Klara16 schreef:@ikke: ik bedoel inderdaad een recreatiepaard. Endurance valt ook onder sport he!