Gekocht paard blijkt lucht te zuigen, wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Gekocht paard blijkt lucht te zuigen, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:10

KiWiKo schreef:
feitenlijk heb je een m2 paard van 14 gekocht voor een kleine 500 euries.......... zou niet teveel te klagen hebben

idd en aangezien je niet hebt laten keuren zou ik hopen dat het hierbij blijft
op een luchtzuiger kan je rijden op een paard met een beengebrek oid niet

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:10

kun je dan geen stal zoeken waar ze in de winter ook veel buiten komen?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:11

bij ons op stal heeft ook een tijdje een luchtzuiger gestaan. Geen een paard heeft het overgenomen. En dit wat er wel een die het zelfs met band omdeed. Hij doet dit al vanaf zijn derde en hij is nu 16 of 17. Het is niet leuk natuurlijk dat ze niets verteld heeft maar aan de andere kant denk ik dat er wel een lichtje had moeten gaan branden. Zeg nou zelf voor 2500 met al die spullen en dan m1 of m2. Tegenwoordig betaal je dat bedrag al voor een "gewoon" recreatie paardje. Denk n iet dat je veel kans maakt om geld terug te krijgen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:12

KiWiKo schreef:
feitenlijk heb je een m2 paard van 14 gekocht voor een kleine 500 euries.......... zou niet teveel te klagen hebben

Pardon?!?
Het paard heeft een verborgen gebrek. Al had ze er € 1,00 voor betaald, het moet gewoon gemeld worden.
En daarbij, wanneer een zadel nieuw € 1900,00 gekost heeft, wil niet zeggen dat hij dat bij overname nog steeds waard is Knipoog

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:15

Ik hoef ook geen geld terug oid want de prijs is zowiezo te laag geweest. Ook vind ik de prijs in verhouding te laag om haar te laten keuren en ze is verzekerd.

Het enige wat ik me afvraag is of een DA het had kunnen aantonen?

Verder ga ik het er maar eens over hebben of ze misschien wat meer naar buiten zou mogen overdag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:17

ik heb even in je profiel gekeken ,het is een prachtig paard!!
Normaal moet je het aan haar tanden kunnen zien,die horen flink afgesleten te zijn(de snijtanden boven en onder.)
Ik zou mijn plezier niet laten bederven hoor!!ze ziet er mooi uit dus haar conditie gaat er niet van achteruit zo te zien.
Afstraffen heeft ook geen zin als ze het doet,daar begrijpt ze niets van,buiten is de enige therapie die werkt..

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:18

Ylana schreef:
KiWiKo schreef:

Pardon?!?
Het paard heeft een verborgen gebrek. Al had ze er € 1,00 voor betaald, het moet gewoon gemeld worden.
En daarbij, wanneer een zadel nieuw € 1900,00 gekost heeft, wil niet zeggen dat hij dat bij overname nog steeds waard is Knipoog

Maar daarin tegen heb ik niet te veel voor een luchtzuiger betaald. 2000,= is niet erg veel voor een paard dat lucht zuigt & M loopt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:19

een goede dierenarts kijkt ook naar de tanden,
ik heb ooit een paard laten staan,omdat de dierenarts dacht dat ie lucht deed zuigen,want zijn tanden waren scheef afgesleten,
toen kwam de aap uit de mouw en werd er toegegeven dat ie lucht deed zuigen..

enne, geen enkele prijs is te laag om niet te laten keuren, juist als een paard goedkoper is , zou ik laten keuren, omdat veel verkopers de prijs omlaag doen als ze erachter komen dat ie op de foto's wat mankeerd Knipoog

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:21

Maar zou ik haar dan nu nog laten keuren want ik hoorde dat je 6 maanden de tijd hebt, en of ze nou leuk is of niet of hoe leuk ik haar ook vind, als het dus blijkt dat ze afgekeurd is dan zit ik alsnog met een probleem.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:22

Ylana schreef:
KiWiKo schreef:

Pardon?!?

iedereen bij zijn volle verstand begrijpt dat je niet een M2 paard koopt voor 500 euries Lachen Lachen mag ik toch hopen, dan weet je dat er iets niet goed mee is...

deze zuigt slecht lucht, ik zou in mijn handen wrijven

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:23

idd nooit een paard al meenemen voordat ie gekeurt is, als er straks wat is is het vaak ineens heel moeilijk om met de vorige eigenaren nog te kunnen praten, laat staan tot een oplossing komen, stallen schikken vaak nogwel,maar particulieren echt niet

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:23

Paard dat ik rij is ook een luchtzuiger..
Toen de eigenaar ging kijken is er ook een paar keer gevraagd, heeft ie stalgebreken? Zuigt ie lucht?
Het antwoord was elke keer nee, eenmaal thuis bleek dus dat het wel een luchtzuiger was..
Toen heeft hij er geld voor teruggekregen..

Toen zijn hoefsmid kwam (ook handelaar) keek hij eerst naar de tanden en zei: Dat is een luchtzuiger.
En de eigenaar had nog niks verteld.. Zijn tanden zijn idd echt afgesleten in een boogje/scheefachtig.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:26

KiWiKo schreef:
iedereen bij zijn volle verstand begrijpt dat je niet een M2 paard koopt voor 500 euries mag ik toch hopen, dan weet je dat er iets niet goed mee is...

ze heeft er 2000 voor betaald... en 500 voor de toebehoren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:28

ik vind het altijd zo zielig voor die paarden,van de een naar de ander,niemand wil ze...terwijl het komt door een fout van ons ,mensen.......

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:29

voor 2000 euro heb je een fokmerrie/gezelschapspaard die niet meer bereden kan worden van die leeftijd, ik ben bang dat er nogwel meer niet zal kloppen voor je.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:30

Rianneke schreef:
KiWiKo schreef:
iedereen bij zijn volle verstand begrijpt dat je niet een M2 paard koopt voor 500 euries mag ik toch hopen, dan weet je dat er iets niet goed mee is...

ze heeft er 2000 voor betaald... en 500 voor de toebehoren

het zadel alleen was al 1900 volgens ts Lachen Lachen en ze heeft in totaal 2500 betaald Lachen Lachen

en dan alsnog, heeft ze (luchtzuiger of niet) al een ontzettend koopje, al zou ze 2000 zonder toebehoren hebben betaald Lachen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:32

Caroowtje schreef:
Maar zou ik haar dan nu nog laten keuren want ik hoorde dat je 6 maanden de tijd hebt, en of ze nou leuk is of niet of hoe leuk ik haar ook vind, als het dus blijkt dat ze afgekeurd is dan zit ik alsnog met een probleem.

ze word echt niet kinisch afgekeurd omdat ze luchtzuigt.....!!!

waarom zit je met probleem als paard afgekeurd zou worden???

ik snap eigenlijk niet wat je nu wilt.....

waarom begin je nu over klinisch keuren...maand na aankoop....

lijkt mij als je zoiets wilt doen je dat dan bij aankoop doet...

ook al zou paard nu klinisch niet goed zijn, dan moet je maar aantonen dat ze dit bij verkoop ook niet was....
Laatst bijgewerkt door amen op 07-02-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:32

Probeer het probleem te verlichten door het beestje maagcompositum te geven.
Luchtzuigers hebben vaak maagzweren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:33

Ylana schreef:
KiWiKo schreef:

Pardon?!?

Wou het net zeggen. Ze heeft 2500 betaald, en daar heeft ze een zadel twv 1900 euro bij gekregen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dus maar 600 euro voor het paard betaald heeft.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:34

sigrid1182 schreef:
Caroowtje schreef:

ze word echt niet kinisch afgekeurd omdat ze luchtzuigt.....!!!

waarom zit je met probleem als paard afgekeurd zou worden???

Nou omdat ik daar later wel problemen mee zou kunnen krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:36

Diablo schreef:
Ylana schreef:
Pardon?!?

Wou het net zeggen. Ze heeft 2500 betaald, en daar heeft ze een zadel twv 1900 euro bij gekregen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dus maar 600 euro voor het paard betaald heeft.

kwestie van optellen en aftrekken Lachen Lachen 2500 minus 1900 betekend 600 Lachen en dus is het zadel meer waard dan het paard Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:37

een goedgekeurd paard kun je ook problemen mee krijgen....niets in het leven is zeker,behalve dat we allemaal een keer dood gaan.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:41

Ik zou een paard niet laten staan omdat het een zuiger was, zeker niet een die zo mooi in conditie is als deze merrie Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:41

maar een goedgekeurd paard geeft wel veel meer zekerheid, ook WB verborgen gebreken die later pas aan het licht komen.

dus mensen, altijd keuren !! er loopt zoveel rommel rond, echt , zoveel paarden met meerdere OC's of OCd's of slechte straalbenen etc etc

staan allemaal te koop voor onder de 3000 euro
en waarom?
omdat veel (sorry,)domme mensen paarden in die prijsklasse niet laten keuren.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:42

Caroowtje schreef:
Nou omdat ik daar later wel problemen mee zou kunnen krijgen.

Nou daar kom je dan ook laat achter....

niet echt goed overnagedacht toen je paard kocht....

elk paard kan ziek worden, blessure's krijgen.....

als dit paard bv 20 ocd in de hak heeft en wel door de buigproeven komt en wel klinisch word ggk, kan je daar over 2 jaar ook wel problemen mee krijgen....

Het belangrijkste is, hoe is het klinische beeld van het paard nu....

Is het droog op de benen, stapt en draaf hij zuiver op harde ondergrond in rechte lijn,

loopt hij op volte van 10 meter in stap en draf zuiver.....

zier zij er gezond uit!!!

hart/longen en ogen kan je ook checken door DA.