Animo voor een weekje "ruitervakantie"? / Bokkers gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Animo voor een weekje "ruitervakantie"? / Bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:50

Jibbel schreef:
Ierland lijkt me ook echt super! Wat me alleen erg opviel, is dat de prijzen daar veel hoger liggen!

Wat dacht je van de verschillen in BTW? Daarnaast is de wetgeving voor het hebben van een paardentoko fors strenger, daar kunnen we in NL nog een puntje aan zuigen..........
Wil je een kwaliteitsvacantie met paarden, dan ben je gewoon 600 - 800 euro kwijt, ex de reis.
Ik heb deze zomer Wales weer op de planning staan; hier om precies te zijn: www.fivesaints.com

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:43

ShadowFax schreef:
Koop de Ros van de maand januari/februari. Ik heb al kwijlend het artikel over de trektocht in Frankrijk in les landes gelezen. Van Time-out. Lijkt me zo super dat ik net alle info van de site naar een vriendin heb gemaild met het voorstel om ons in te schrijven voor die reis.

Dus hier even dezelfde informatie:
http://timeout-reizen.nl/content/reis.php?rid=132
Als je op meer lezen klikt... krijg je verschillende reizen binnen deze reis. Ik heb het dan over de "Trektocht langs de Côte d’Argent".
Even gekopieerd zodat we over de juiste vakantie praten:
Trektocht langs de Côte d’Argent:

"Heftige galoppades over het lange zandstrand Côte d’Argent. Landinwaarts ligt een uniek natuurpark met het grootste dennenbos van Europa. U rijdt langs de kust, door zandduinen en lagunes, over velden, langs rivieren en kanalen, door bossen, langs wilde moerassen en meren met vele bijzondere vogels. In deze regio leven herten, eekhoorns, hazen en reigers. De velden worden in de verschillende jaargetijden steeds anders gekleurd door de verschillende bloemen die hier groeien. Tijdens de tocht maakt u kennis met de historie, traditie en gastronomie van deze regio. De eerste (dag 2) en laatste rijdag (dag 7) rijdt u twee halfdaagse tochten, zodat u ook kunt genieten van het strand. De trektocht start op dag 3. U verblijft 4 nachten in het 2* hotel en 3 nachten in gîtes. In juli en augustus worden de 3 nachten in een gîte omgeruild voor tenten. Voor deze tocht dient u in een goede conditie te zijn.
Incl.: 8 dagen / 7 nachten op basis van halfpension en 6 dagen paardrijden (4 dagen trektocht, 30-35 km per dag), 4x lunch en bagagetransfers.
Min./max. aantal deelnemers: 3-12

Startdata 2008: 09/03, 23/03, 06/04, 13/04.20/04, 27/04, 04/05, 18/05, 25/05, 08/06, 22/06, 29/07, 06/07, 13/07, 20/07, 27/07, 17/08, 24/08, 07/09, 21/09, 28/10, 12/10, 26/10, 02/11 en 09/11.
Code: FR/MA7 Prijs: € 880,00"

Ook staat er onder 'reisverhalen', het zelfde verhaal wat ook in de Ros staat, alleen ontbreken de plaatjes. Echt even lezen, je bent meteen overstag Haha!

Ik ga ook mee hoor als jullie gaan Haha!

Je kunt de brochure downloaden en ook het specifieke stuk over les landes via pdf binnenhalen.

Jaaa echt super!!!
Ik heb dat in de Ros ook gelezen en ik had ook gelijk zoiets van: dit wil ik gewoon gaan doen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 22:33

die is zeker ontzettend mooi!

Wel flink duurder ( reis er ook nog mee ).
Postcodeloterij moet maar even langskomen hier.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:14

Ik ga regelmatig op vakantie naar zuid-frankrijk want mijn vader heeft daar een huis, dat trouwens ook te huur is. Dan gaan we meestal ook wel paard rijden ter plekke. Je hebt daar heel veel stallen in de buurt waar dat kan. Erg mooie omgeving met bos, bergen en meertjes. Altijd wel mooi weer vanaf het voorjaar. Je kan een uur rijden maar ook een halve of hele dag. Er was ook en stal die een hele trektocht organiseerde.
Wij gaan met de auto of met het vliegtuig en dan daar een auto huren. Meestal kost een uur paard rijden 16 euro, nadeel is dat ze daar vaak alleen maar frans spreken maar je komt er vaak wel uit hoor.
Is natuurlijk geen georganiseerde reis, maar je kan het wel indelen zoals je zelf wilt en gewoon zelf eten koken ed.
ik weet niet of die stallen ook websites hebben, mss als je goed frans kan kan je het op google opzoeken.
Wij regelden dat paard rijden altijd gewoon ter plekke door bij een stal langs te gaan, en dan was in principe van alles mogelijk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:03

Hannanas schreef:
die is zeker ontzettend mooi!

Wel flink duurder ( reis er ook nog mee ).
Postcodeloterij moet maar even langskomen hier.

Ja, hier mag ie ook wel langskomen Haha!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:44

heej,
heel toevallig dat ik dit topic tegen kom.
ik zou deze zomer met een vriendin naar zuid spanje gaan, helaas heb ik het 4 weken geleden moeten anuleren omdat mijn vriendin wegens medice redenen niet mag paardrijden.
nu ben ik een beetje aan het kijken of er iets is om alleen (of met een groepje te doen)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 07:14

Oooh, wat zou ik graag mee willen!
Maar ja, ik zit inderdaad ook met het geld probleem. Het zou wel gaaf zijn als we uiteindelijk met een groep Bokkers gaan, dan heb je gewoon een soort ponykamp Haha!

Stal Hoursinne is vrij goedkoop, dit zit in de Ardennen (België).
Full midweek Drie overnachtingen en drie ritten van vier á vijf uur. Incl. maaltijden. €275,-
Week Zes overnachtingen en 20 tot 25 uur paardrijden naar eigen idee in te delen in deze week. €425,-

Ook heb je Svarava in Tsjechië, voor 5 dagen/4 nachten €350, maar daar kun je denk ik ook een arrangement op maat maken. Prijzen voor een overnachting variëren van €12.50 (groepsacco zonder ontbijt) tot €30 (1-persoonskamer met ontbijt). Een buitenrit kost €12 per uur en een dagrit inclusief picknick €60. Wil je dus een week (zo-za), dan kan je 5 dagen rijden (dagtochten), komt het op €480 uit (zonder avondeten).

Maar met jouw budget (max. 500 euro voor de reis), moet je echt denken aan landen zoals België, Frankrijk, Duitsland, Polen, Kroatië, Tsjechië.
Ik heb een auto, dus dat scheelt ook weer in de kosten als je met meerdere bent. Reken op ongeveer €250 aan benzine voor de heen- en terugreis Lachen

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:58

x_spekkie_x schreef:
Ook heb je Svarava in Tsjechië, voor 5 dagen/4 nachten €350, maar daar kun je denk ik ook een arrangement op maat maken. Prijzen voor een overnachting variëren van €12.50 (groepsacco zonder ontbijt) tot €30 (1-persoonskamer met ontbijt). Een buitenrit kost €12 per uur en een dagrit inclusief picknick €60. Wil je dus een week (zo-za), dan kan je 5 dagen rijden (dagtochten), komt het op €480 uit (zonder avondeten).

Dit is zeker voor mensen met een wat beperkter budget erg geschikt. Leuke paarden, Nederlandse begeleiding, super accommodatie en een gezellige sfeer. In overleg is er een hoop mogelijk!