Begrijp ik nu goed dat altijd als jij je paard uit stal haalt, dat dit richting de bak is? Verder denk ik uit je verhaal op te maken dat je paard veel op stal staat, aangezien deze niet zonder toezicht in de bak kan staan.
Frisheid en gewoonte werken je hierin tegen denk ik. Het idee van Cassidy doorbreekt de gewoonte en geeft je als eerste meer grip op je probleem. Maar het is zeker niet dé oplossing.
Die zul je moeten zoeken in het doorbreken van de gewoonte; stal uit = bak in. Je kunt ook de poetsplek als gewoonte nemen om je paard even stal uit/ stal in te halen om bv. deken te wisselen. Of vlak voor het eten geven, of voor een poetsbeurt tussendoor. Of even 10 minuten aan de hand verderop grazen.
Verder zul je ook aan de longe moeten werken, dat je paard daarbij zijn eigen weg zoekt daar klopt ook al iets niet namelijk. Succes.
@bienotje: nee, ze gaat niet altijd de bak in, maar wel vaak. Naast de bak loop ik soms op de weg of moet ze op de poetsplaats staan. Verder kan ze nu gelukkig wel zonder toezicht naar buiten (wel met een goed slot dat ze echt niet los kan maken!), alleen niet heel de dag. Ze wil inderdaad graag naar buiten, hopenlijk kan ze van de zomer heel de dag in de wei.