HELP mijn paard haat mijn vader?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: HELP mijn paard haat mijn vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:23

Ik ben ook zeer nieuwschierig..

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:43

Weet je al iets meer ?

Groetjes
plotie

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:56

Ik zie dit ergens ook wel als dominant gedrag hoor..

Een fries is helemaal verliefd op mijn merrie. Wanneer we met 3 paarden naast elkaar staan en de fries in het midden dan kijkt hij ook met zijn oortjes naar voren naar mijn merrie maar zodra hij het andere paard ''ziet'' gaan zijn oren echt plat in de nek en ook willen bijten, trappen, aanvallen. Ongeacht of dit nou een merrie/ruin/hengst is. In de wei rent hij ook constant rondjes om mijn merrie heen.

Dit vindt ik wel erg overeenkomen met wat de topic starter beschrijft..

Het is natuurlijk wel zo dat jou pony een verleden heeft en waarschijnlijk jou wil beschermen tegenover je vader. Dit is misschien niet kwaad bedoelt vanuit jou pony gezien maar toch zeker erg ongewenst gedrag. Ik zou dit ook zeker duidelijk corrigeren. Je zegt dat jou pony jou vanaf het begin geaccepteerd en dus ook gerespecteerd? heeft, wanneer dit zo is moet jou pony dus duidelijk onder de indruk zijn wanneer jij hem corrigeert, dit zou het probleem dus moeten verhelpen.

Wat is er uit de reading gekomen?

goldiejack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:41

mijn pony heeft dat ook,. maar dt komt omdat hij slechte ervaring met mannen heeft gehad,. vroeger is ie namelijk dekhengst geweest en trokken ze m aan zn oren na beneden en ook denk ik dat ie met de zweep is geslagen aangezien ie daar doodsbang voor is.. als de staljongens komen dreigt ie ook en duurt het soms wel anderhalf uur voordat ze m uit zn box hebben.. bij mij is ie de liefste pony die je je kan wensen.. ik weet ook niet of je het valse gedrag tegenover mannen er nog uit krijgt aangezien paarden niet snel wat vergeten.. wat ik je kan aanraden is om eens naar zn achtergrond te zoeken en hopelijk kan je vader langzaam maar beetje toch zn vertrouwen winnen.. straf je het gedrag ook af als ie zo doet tegenover je vader ? en wat meestal wel lukt is zn vertrouwen winnen met voer,,.. lukt dit ook niet dan denk ik dat het onbegonnen werk is.. Lachen