Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en een nette proef neerzetten
isolde schreef:Hallo allemaal,
Ik rijd momenteel een merrie NRPS merrie (stokmaat ongeveer 1.53). Ik zou graag met haar wat wedstrijd ervaring willen opdoen. Alleen het probleem is dat ik zelf 21 jaar ben en dus verplicht bij de paarden zal moeten gaan rijden. Ik hoor van verschillende mensen dat je vaak toch oneerlijk gejureerd wordt..ik was dus benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn? en of jullie nog bepaalde tips hebben omtoch goede punten te scoren!
Groetjes van Isolde

MariekeS_ schreef:@ Deniesje:ja hoor, dat mag gewoon![]()
Ik rij nu ook een half jaar met een Haflinger in de B tussen de paarden, en ik heb nog nooit gehad dat ik benadeeld werd. Wel heb ik het idee dat je er toch iets harder voor moet werken. Een middendraf van een Haflinger is veel minder spectaculair dan die van een swingende warmbloed en zal dus al snel 'minder' lijken. Je moet je pony gewoon goed voor elkaar hebben (een paard natuurlijk ook) en een nette proef neerzetten

Als in het leuk omprutsen op wedstrijd en ook de dressuurproef zelf. Wp bij de pony's halen was makkelijker als het niet helemaal netjes ging, dan bij de paarden