Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Ik snap wat je bedoelt
Ik zie mensen ook echt wel een paard op de rem trekken zonder door te zitten..dus niet voor iedereen logisch
En ts heeft last ervan omdat hij terug komt in tempo, hoe doet zij dat dan in overgangen?
Ik heb nooit ander geleerd dan dmv doorzitten, lijkt me ook maar een raar gezicht dmv blijven staan

Saskiaatje schreef:@RunningKawa: Maar het was niet alleen een vraag voor hem, ook voor mezelf.
Maar als het niet mag, dan houdt het op.
runningkawa schreef:Saskiaatje schreef:@RunningKawa: Maar het was niet alleen een vraag voor hem, ook voor mezelf.
Maar als het niet mag, dan houdt het op.
sorry, snap je ff niet
runningkawa schreef:Bij de jonge paarden zit je eigenlijk niet door, dus daardoor leer ik die dan onbewust aan dat er bij doorzitten een overgang komt.

Wellicht mag het wel... maar omdat het je punten kan kosten zou ik het toch dmn doorzitten proberen. 
Het paard mag namelijk niet terug komen op het doorzitten, hij mag pas terug wanneer jij er met je zit en eventueel handen aanleiding toe geeft.
Het doorzitten alleen mag geen terug werkende reactie krijgen.... dan is imo het paard niet voorwaarts genoeg of heeft hij/zij ooit een link gelegd tussen doorzitten en terug gaan naar stap oid. _Loes_ schreef:Mij is ooit verteld dat je dan op het einde van de diagonaal mag wisselen. Dit doe ik nu al heel lang en heb er nog nooit commentaar op gehad. Je moet je paard/pony toch op tijd terugnemen in tempo en dan heb je ook nog tijd om van been te wisselen zonder te storen.
Maar of er verschil wordt gemaakt tussen 2x staan of 2x zitten, weet ik niet.