Rijbaanregels?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijbaanregels?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:14

Mistic schreef:
Zijgangen hebben voorrang, al ligt het er wel aan hoe de regels op de stal zelf zijn gesteld.
Overigens ken ik ook de regel 1 les per bak.
Met 2 in de zelfde bak lessen en dan allebei bij een verschillende instructeur is imo erg onhandig.

Wie zegt dat er 2 instructeurs waren... Verward We hadden gewoon clubles hoor Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:17

Relaxed schreef:
Wie zegt dat er 2 instructeurs waren... Verward We hadden gewoon clubles hoor Knipoog

Dat heb ik er niet uitgehaald of ik heb er overheen gelezen.

Imo lijkt het me dan dat de instructeur de regels bepaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:20

Jaa maar hij is springruiter en hij zei ik weet alleen dat linksom voorrang heeft en dat je niet op de hoefslag moet stappen Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:20

ik ga met het rijmpje mee...
zo heb ik het ook altijd geleerd, met dien verstande dat een SB inderdaad op de hoefslag wordt uitgevoerd,dus dat deze niet als "zijgang" owrdt aangemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:08

Zoiezo vind ik dat je vanuit een sbw makkelijk van de hoefslag weer af kan rijden, dat wordt vanuit de travers alweer wat lastiger.. Knipoog

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:23

Ik vind het interessant, ik ga de KNHS eens mailen want ik kom dit met wedstrijden veel tegen. Ik maak overigens wel plaats als ik sb op de rechterhand rij maar goed, ik maak nogal snel plaats Bloos

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:30

Urielle schreef:
De ruiter die schouderbinnenwaarts reed imo: zijgangen hebben voorrang op alles.

Ha! Een medestander Haha! ...zie je wel dat ik voorrang had Cool

@Relaxed: ik hoop toch niet dat ik bij diegenen hoor die je wel kan schieten hè Knipoog Clown

Ben wel benieuwd wat de knhs er over zegt.

Maar ik heb altijd geleerd: links heeft voorrang tenzij je een zijgang rijdt. Maar goed over het algemeen mag je al blij zijn als je voorrang krigjt als je linksom rijdt...

xMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:21

Bij mij in de les gaat de linkerhand voor.
Maar meestal maken we wel plaats voor iemand die een zijgang rijd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:57

Rieja schreef:
Urielle schreef:
De ruiter die schouderbinnenwaarts reed imo: zijgangen hebben voorrang op alles.

Ha! Een medestander Haha! ...zie je wel dat ik voorrang had Cool

@Relaxed: ik hoop toch niet dat ik bij diegenen hoor die je wel kan schieten hè Knipoog Clown

Ben wel benieuwd wat de knhs er over zegt.

Maar ik heb altijd geleerd: links heeft voorrang tenzij je een zijgang rijdt. Maar goed over het algemeen mag je al blij zijn als je voorrang krigjt als je linksom rijdt...

Nee je weet wel welke 2 ik bedoel Tong uitsteken

Maar goed Rieja was dus degene die in sb aankwam en ik reed linksom en ging niet aan de kant Tong uitsteken Zodoende dat ik me het ineens toch serieus afvroeg hahaha Knipoog

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:24

Haha, wij hebben ook de manege ook wel een papier hangen, daar staat ook de zijgang heeft voorrang regel wel op geloof ik. Ik was er alleen altijd van overtuigd dat dat voor wijken en appuyeren geldt en dus meer voor het midden van de bak, omdat je voor de hoefslag immers de linksom regel hebt..

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:32

Bij ons is de zijgang-regel afgeschaft omdat bij ons iedereen heel veel schakelt en je dan dus het gedoe krijgt: ja, maar je zette de zijgang pas heel laat in en toen kon ik niet meer weg en blabla. Wij hebben alleen de links-gaat-voor regel (en in en uitstappen naast de hoefslag, als ik in stap aan het trainen bent, telt dat weer niet).

En dat je gewoon goed moet opletten. Ik train bijvoorbeeld veel met draf-halt-draf, als er dan iemand vlak achter je draaft en je kondigt het niet aan, dan heb je de poppen wel aan het dansen.

Met meerdere lessen (en instructeurs) in één bak werken wij met oortjes en als je even de ruimte wil, roep je gewoon: mag ik even de hoefslag/de diagonaal/wat dan ook.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:42

FloortjeM schreef:
Ik train bijvoorbeeld veel met draf-halt-draf, als er dan iemand vlak achter je draaft en je kondigt het niet aan, dan heb je de poppen wel aan het dansen.

Daar pak ik de binnenhoefslag altijd voor, maar op wedstrijd is het K*t om zoiets te rijden, want of je wordt in de weg gereden of je rijdt zelf iemand in de weg Clown

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:49

Misschien interpreteer ik het dan verkeerd, maar ik dacht altijd dat sb ook een zijgang was. Maar goed je hebt wel gelijk Yvonne, als je sb rijdt, kun je eigenlijk makkelijker even een volte indraaien. Zal je de volgende keer netjes voorrang verlenen Knipoog (nu onze mede-lessers nog.... Koe )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:07

Nou ik vraag me af of die het ooit leren...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:10

Nou als je vaker met de snelheid die je dinsdag had op ze afkomt, misschien wel Haha!