ANKY Technical Casuals: kleding & producten, wat vind jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: ANKY Technical Casuals: kleding & producten, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:59

Ik heb een bodywarmer, een trui en een mouwloze polo van Anky. Ik vind ze allemaal stuk voor stuk heerlijk zitten. Helaas is de trui niet is super staat meer, waardoor ik 'm egenlijk niet vaak gebruik maar de bodywarmer gebruik is echt dagelijks. Die vind ik echt super. Daarvan is ook helemaal niets stuk oid en ik heb 'm nu zo'n jaar. Die was iets van E65 geloof ik, vond ik nog wel te doen. Maar vaak is het inderdaad belachelijk duur..Das wel jammer.

De mouwloze polo vind ik ook errug fijn, echt heerlijk voor in de zomer. Vind het echt fijn als ik die weer aan kan Haha! Moet echt meer van die scoren Schijnheilig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:17

Ik heb veel kleding van anky, super kwaliteit en het zit perfect.
Ik weet dat voor de achterliggende technologie wat betaald moet worden, maar over het algemeen vind ik het echt duur Nagelbijten / Gniffelen
Vooral de fleecevesten... het zijn onwijs goede vesten maar al snel 100 euro.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:12

Ik heb helemaal niks van Anky. De dekjes zijn recht en dus wil ik ze niet op mijn paarden hebben liggen. Daarbij vind ik Anky spullen veel te duur. Bovenkleding koop ik liever bij Zeeman ofzo. Zit lekker en goedkoper.
Qua broeken is het voor mij heel lastig. De meesten zijn te kort en knellen om het middel. Dus Anky broeken vallen al zeker af.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:28

Ik heb al mijn bovenkleding en een paar jassen van ANKY. Heerlijk spul! Blijft super mooi, heb spullen van een paar jaar oud die er nog als nieuw uitzien. Lachen
De pads zijn ook fijn, ze passen jammergenoeg alleen niet onder mijn springzadel. Boos!
De broeken vind ik trouwens niet zo fijn, heb er ooit eentje gehad en die zat toch een stuk minder dan pikeur of cavallo.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:08

Ik heb alleen de Technical Boots van Anky, ben er tevreden mee, vergeleken met andere soortgelijke beschermers kwamen ze er zelfs iets voordeliger uit.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:18

Oeps: als ik erover nadenk hebben we bijna alles van Anky: zadel, hoofdstel, pads (stuk of 20), bandages, westrijdjasje, jassen, sweatshirts, vesten, rijbroeken, sokken en t-shirts. O ja, ook nog een staldeken en een vliegendeken. Merendeel overigens gekocht in de uitverkoop of tweedehands (behalve het zadel). Waarom: na tig keer was blijft alles supermooi, de kleuren vervelen niet gauw en mócht je ooit ergens genoeg van hebben, dan kun je het nog voor een prima prijs weer verkopen (en dat is bijna met geen enkel ander merk).

Moet wel zeggen dat we van de laatste 2 collecties eigenlijk niets meer gekocht hebben: beetje rare kleuren en rare kleding. Wat ik wel mooi vond leek dan weer op dingen die we al hebben. Ze moet dus wel oppassen zichzelf niet te gaan herhalen of te extreem bezig te gaan (ga voor mijn dochter écht geen rijbloes met roezels kopen om doordeweeks mee te rijden; ik zie me al staan als ik dat moet gaan strijken iedere week). Ook moeten de kleuren wel een beetje praktisch blijven: een zachtgeel jasje voor in de winter: één keer slobber geven aan mijn paard en ik kan het weer wassen (koop ik dus niet)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:30

Heb een aantal spullen van Anky :
Een bodywarmer
Winterdeken
2 zadeldekjes

Ben over dit allemaal eigenlijk heel erg tevreden.
Kwa spullen voor mijn paard vond ik het het geld ook wel waard.
Kleding van Anky koop ik verder eigenlijk niet want dat vind ik veel te duur Vork

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:40

Netje schreef:
Oeps: als ik erover nadenk hebben we bijna alles van Anky: zadel, hoofdstel, pads (stuk of 20), bandages, westrijdjasje, jassen, sweatshirts, vesten, rijbroeken, sokken en t-shirts. O ja, ook nog een staldeken en een vliegendeken. Merendeel overigens gekocht in de uitverkoop of tweedehands (behalve het zadel). Waarom: na tig keer was blijft alles supermooi, de kleuren vervelen niet gauw en mócht je ooit ergens genoeg van hebben, dan kun je het nog voor een prima prijs weer verkopen (en dat is bijna met geen enkel ander merk).

Moet wel zeggen dat we van de laatste 2 collecties eigenlijk niets meer gekocht hebben: beetje rare kleuren en rare kleding. Wat ik wel mooi vond leek dan weer op dingen die we al hebben. Ze moet dus wel oppassen zichzelf niet te gaan herhalen of te extreem bezig te gaan (ga voor mijn dochter écht geen rijbloes met roezels kopen om doordeweeks mee te rijden; ik zie me al staan als ik dat moet gaan strijken iedere week). Ook moeten de kleuren wel een beetje praktisch blijven: een zachtgeel jasje voor in de winter: één keer slobber geven aan mijn paard en ik kan het weer wassen (koop ik dus niet)

Ik denk dat die blouse meer bedoeld is om zo aan te doen.
Ik vind het fijne spullen en ik ben in bezit van de volgende spullen:
3 rijbroeken
2 vestjes
1 trui
3 polo's
3 Ankypads
1 wit wedstrijd shirtje
1 paar sokkenen
Ja het is idd prijzig maar de kwaliteit is super! Ik hoop dat het draad van de rijbroeken weer verbeterd is en dat niet de naden eruit knappen.

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:51

Ik vind het echt te duur, soms kan je twee (of meer) van hetzelfde maar dan van een ander merk kopen en ben je even duur of goedkoper uit.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:55

Het is duur maargoed ik heb:
6 ankypads
1 bodywarmer
1 shirt

Kwaliteit is goed maar het zou wel iets minder prijzig mogen zijn dan hadden ze veel meer klanten denk ik!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:07

In principe vind ik het veelste duur. Je hebt dezelfde kwaliteit spullen (ook in leuke kleurtjes ed.!) in buitensportwinkels voor minder geld.
Maar ik heb twee shirtjes uit de allereerste anky-collectie, en die draag ik nog steeds met plezier.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:33

Ze zitten heerlijk, ik vind de prijs wat hoog liggen, maar voor de prijs heb je wel iets terug!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:19

Anky is wel duur, maar ook van goede kwaliteit!!
Ik heb een jas en een t-shirtje van Anky, en ik heb ze allebei al zo'n 3 jaar en het zit nog allemaal perfect!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:05

Ik heb diverse anky producten, oa halster, dekje, vesten, shirts en wedstrijd blouse. Ben er zeer over te spreken. Heb geluk dat ik veel met korting heb kunnen kopen of gekregen heb maar ik zou het geld er zeker voor over hebben, hele goede kwaliteid die mooi blijft na tig keer wassen. Ik heb een vest nu al ruim 3,5 jaar en is nog steeds even mooi.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:08

Jammergenoeg te duur.
Ze lijken me heel lekker zitten.
Maar ik hou het bij hh

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:45

Ik denk dat zeker voor de ruiters zonder eigen beestje dat ze Anky vaak links laten liggen. Ik heb de laatste tijd wel meer paardrijkleding gaan kopen omdat ik steeds meer op stal ben 7 ik vind het leuk en fijn zitten, maar ik rij doorgaans niet meer dan 2 keer per week. Ik moet het gauw hebben van uitverkoop, een bon Haha! of de wat goedkopere merken. Ik ben namelijk een student en zoiets is vaak een hele uitgave wat ik niet altijd kan en wil opbrengen. Als je een eigen paardje hebt of een bijrijdpaardje en veel rijdt, zal je er ws. meer in investeren. Ik vind Anky dan ook veels te duur, als ik iets echt leuk en uitzonderlijk vind, kijk op het prijskaartje maar ben dan alweer snel genezen..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:16

Ik heb bijna alles van Anky

een stuk of 30 pads
bandages
Deken (echt geweldig)
Laarzen
rijbroek
vesten truien
t shirts
halsters
Jas

Wat ik ook geweldig vind van Anky dat ze Xs en XXs hebben heb toevallig van de jas een M gekocht maar dat komt omdat ik altijd heel dik gekleed ben.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:13

ik draag al jaren ankykleding en heb ook het 1e versie van het zadel, gebruik de pads, het zadel en heb de petrie anky ellegance.

ik ben over het algemeen eigenlijk zeer tevreden over de producten en over de service. ik werk in een ruitersportzaak en ben dus ook bekend met het bedrijf zelf.

ik heb qua kleding, 7 coltruitjes, een aanral vesten en truien, 1 broek en zomershirts en 2 jassen. de pads laarzen en de deken vind ik ook er goed. over de kwaliteit van deze producten ben ik zeer tevreden, sommige dingen vanaf het 1e seizoen en deze zijn nog steeds in zeer goede staat!

1 keer heb ik een vestje gehad dat na 1 keer wassen extreem ging pillen, dat hebben we toen direct retour gestuurd, daar heb ik mijn geld voor terug gekregen.

over de service, levertermijn en klachten afhandeling ben ik zeer tevreden. ik vind ook dat de prijs goed is. dit ligt goed in verhouding.

ook over het zadel ben ik zeer tevreden, ik heb het nu 6 jaar en het is dagelijks gebruikt op 1 paard. het ziet er nog zeer goed uit. beter als mijn kieffer die na 1 jaar al ernstige slijtage plekken had in de vorm van de verflaag die er zeer snel afsleet.

in de winkel krijgen we af en toe wat producten terug, maar over het algemeen komen mensen ook eerder terug met een merk product waar klachten over zijn dan met een goedkoop product. maar overdreven veel klachten zijn er zeker niet.
als ik kijk naar de klachten kan ik alleen maar concluderen dat er bij dit bedrijf veel nieuwe materialen worden gebruikt, en vind ik het dan ook niet meer dan normaal dat er zo af en toe eens wat mis gaat.
we krijgen overigens net zoveel producten terug van bijvoorbeeld kentucky of cavallo.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:20

ik heb een rijbroek van anky en ik zweer er echt bij, heb van veel verschillende merken broeken, maar mijn volgende broek wordt ook zeker weer een anky, ik heb geen last van loszittende naden en de pasvorm is voor mij perfect. Daarnaast vind ik hem ook heel mooi van kleur en hij blijft ook mooi na veel wassen. Echt heel tevreden mee.

Daarnaast al regelmatig spullen van Anky gekocht, maar dat heb ik allemaal doorgestuurd naar Australië Tong uitsteken Daar woont nl. een vriendin van me die groot fan is van anky zelf, dus die kan ik heel blij maken met die spullen Lachen

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:29

patjelisa schreef:

een stuk of 30 pads

Even off topic: waarom toch zoveel pads? Die dingen zijn in no time weer droog! Wij hebben twee Anky pads voor twee ponys, worden ongeveer 3x per week gebruikt. Behalve wat zwarte strepen van de laarzen zijn ze nog als nieuw, ze zijn ongeveer twee jaar oud. Ik vind het fijn dat er weinig haren in blijven steken, je kunt ze goed wassen en drogen in de droogtrommel en ze krimpen niet. Ze blijven goed liggen en hebben leuke kleuren. Verder hebben we niets van Anky, ik vind de kleding niet zo leuk.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:32

Dat het net op de markt was heb ik eens een Ankysjaal gehad voor mijn verjaardag. Dat ding is vervolgens echt nooit gebruikt.

Ik vind het allemaal veel te duur en kíjk er niet eens naar in de winkel. Ik koop mijn paardrijtruien wel bij Zeeman, hooguit bij C&A (het wordt toch altijd stinkend smerig)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:30

Marmot schreef:
patjelisa schreef:

een stuk of 30 pads

Even off topic: waarom toch zoveel pads? Die dingen zijn in no time weer droog! Wij hebben twee Anky pads voor twee ponys, worden ongeveer 3x per week gebruikt. Behalve wat zwarte strepen van de laarzen zijn ze nog als nieuw, ze zijn ongeveer twee jaar oud. Ik vind het fijn dat er weinig haren in blijven steken, je kunt ze goed wassen en drogen in de droogtrommel en ze krimpen niet. Ze blijven goed liggen en hebben leuke kleuren. Verder hebben we niets van Anky, ik vind de kleding niet zo leuk.

Omdat ik gewoon van setjes hou Knipoog

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 01:54

Ezmee schreef:
ik denk bijna dat de pikeur collectie duurder is dan de Anky. Terwijl ze op sommige dingen gelijk zitten.

de pikeur dekjes zijn veel goedkoper, nl 35 euro en daar zit wel zon omhoogvorm in bij de schoft. daar heb ik er 1 van na een half jaar nagedacht te hebben omdat ik het turquoise zo mooi fel vond. Moet wel zeggen dat die dingen geweldig droog worden/blijven cq zweet transporteren zeg! Alleen mijn HAFdekje overtreft het. dat is helemaal super vooral na een enorm lange buitenrit, ook qua drukverdeling schijnt HAF super te zijn, en dat is ook te merken
qua anky:
ik heb alleen een jas van anky in de uitverkoop en die is heeerlijk warm en heel mooi turquoise.
verder is het veel te duur voor mij Lachen en ik ben heel blij met de goedkoopste harry horse rijbroeken, duurdere wel geprobeerd van HH en euronogwat en vind ik niet of minder lekker zitten Haha! dus dat is nogal handig dan bespaar ik ook nog eens geld, nou heb ik ook geen pikeur of ankybroek geprobeerd...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:34

Ik vind de kleding echt veel ste duur, die koop ik daarom ook niet. Wel koop ik af en toe een pad en dan soms al heb ik geld over nog bandages van Anky Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:39

ik vind juist dekjes die omhoog vormen bij de schoft verschrikkelijk. Daar zit maar 1 vorm in, en dat is niet meer aan te passen aan je paard. Je trekt de pad toch op in de kamer? Als ik een uur gereden heb ligt de pad aan het einde van mijn training nog steeds hoog in de kamer. Dus ik hoop van harte dat ATC de pads niet aan gaat passen, ze zijn super (op die zuurstokkleuren na dan...)

De kleding vind ik ook erg fijn en qua prijs vergelijkbaar met de collecties van Pikeur, Kentucky of Musto.