. Ik rijd nu met assymetrische beugelblokjes en heb er geen last meer van. Als hij toch doorknakt (en dat is eng), dan tape ik hem wel in voor ik ga rijden. Blijkbaar heb ik net hetzelfde probleem als Kaj, en je kan er echt niks aan doen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik rijd nu met assymetrische beugelblokjes en heb er geen last meer van. Als hij toch doorknakt (en dat is eng), dan tape ik hem wel in voor ik ga rijden. Blijkbaar heb ik net hetzelfde probleem als Kaj, en je kan er echt niks aan doen
Biepje schreef:Ik heb het ook, mijn ligamenten zijn een paar keer finaal doorgescheurd en dat komt niet meer goed. Ik rijd nu met assymetrische beugelblokjes en heb er geen last meer van. Als hij toch doorknakt (en dat is eng), dan tape ik hem wel in voor ik ga rijden. Blijkbaar heb ik net hetzelfde probleem als Kaj, en je kan er echt niks aan doen
Flyaway1988 schreef:Daarnaast heb ik een sport-brace of hoe noem je zoiets. Een hele strakke elastieke band die je om je enkel en voet doet wat heel erg dun is van materiaal. Het zit heel erg stevig en heeft zo niet nog meer effect dan intapen!
Maar zo kun je goed op je zit oefenen zonder last van je enkels te hebben, en als je paard wat rustig is, kun je veel dressuur oefeningen ook heel goed zonder stijgbeugels uitvoeren.
En mijn rijden er op aanpassen. Gelukkig rijd ik western, dus kan ik veel doorzitten. Ben ook geen ruiter op topnniveau dus ik hobbel gewoon lekker aan. Als ik pijn krijg ga ik wat rustiger aan doen.