Hoevaak paardrijkleren/jas in de was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

Re: Hoevaak paardrijkleren/jas in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:07

jassen was ik als ze echt vies worden. Stinken gaan ze vaak toch wel Tong uitsteken

En broeken dat verschilt. Meestal elke keer na ongeveer 2 keer rijden, maar ik rijd hoofdzakelijk toch maar een keer per week. Maar soms ga ik vaker, en dan wel eens een paar dagen achter elkaar, en dan doe ik 'm ook een paar dagen achter elkaar aan.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:07

Ik probeer steeds van die jassen te kiezen met een kunstof buitenkant, sopje er over en het ziet er weer uit. En dan was ik ze twee of drie kerr per seizoen. ik heb nu een stoffen jas (afdankertje van mijn vriendin) super jas. Ik moet hem echt wel een keer in de drie weken wassen en daar wordt hij wel kaler van ja, maar ja het is dan ook een paardenjas. Daarom heb ik in de stal liever een afdankertje of een jas die al twee seizoenen mee gegaan is als dagelijkse jas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:27

Ik heb 2 paardenjassen, mijn goede jas draag ik amper naar stal. Moet zeggen dat mijn jas op stal altijd uitgaat en dat ie dus amper naar paard ruikt Vork
Gaat in de was als ie of héél vies is of héél erg stinkt, maar dat duurt wel een maand of 3!

Broek ligt eraan, kan na 7 keer dragen zijn, kan na 1 keer.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:18

Paardenspullen hoef je niet zo gek vaak te wassen, maar hang ze bijvoorbeeld af en toe even buiten om lekker uit te waaien!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:37

Ik doe mijn broek eigenlijk na 1 keer dragen al wassen, soms na 2 keer dragen. En ik heb een broek die al minstens 5 jaar zo meegaat en nog steeds niet versleten is.

Bovenkleding is meestal een trui die ik al aan had, dus die gaat daarna ook in de was.

M'n jas was ik eigenlijk zelden, omdat die niet zo snel vies is. Ik denk 1 keer in de 3 maanden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 09:31

mrie schreef:
Ik probeer steeds van die jassen te kiezen met een kunstof buitenkant, sopje er over en het ziet er weer uit. En dan was ik ze twee of drie kerr per seizoen. ik heb nu een stoffen jas (afdankertje van mijn vriendin) super jas. Ik moet hem echt wel een keer in de drie weken wassen en daar wordt hij wel kaler van ja, maar ja het is dan ook een paardenjas. Daarom heb ik in de stal liever een afdankertje of een jas die al twee seizoenen mee gegaan is als dagelijkse jas.

Ja dat doe ik ook, deze jas had ik eerder ook naar school aan, maar die hoefde niet zovaak in de was omdat ik hem alleen in de winter aan had en hij niet (zo) smerig werd.

Mijn bovenkleding maakt me niet uit nee, want dat zijn ook bijna altijd kleren die ik al aan had. En die worden niet zo heel snel vaal/dun.

Maar vind het zo vies dat ik de hele tijd met zo'n stinkende jas rond loop, net alsof ik me niet gedoucht heb ofzo Sigaar , terwijl hij net uit de was komt. Febreze is denk ik ook niet iets...?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:50

Jas was ik alleen als die echt vies is, stinken doet die toch wel, maar ik zorg wel dat die niet bij mijn gewone jassen hangt, want ik heb wel gemerkt dat de andere jassen daardoor ook gaan stinken.
Rijbroeken meestal na 2 x rijden.
Doen jullie ze in de droger? Dat heb ik 1 x gedaan omdat ik met spoed een rijbroek nodig had, maar hij is wel iets gekrompen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:52

Febreze is denk ik ook niet iets...?[/quote]

Ik heb ooit eens gelezen bij de dierenarts dat febreze heel schadelijk is voor je katten en honden, zou dit ook niet voor paarden zijn? Ik weet ook niet in hoeverre dit schadelijk is en wat ze ervoor moeten doen om 'vergiftigd' te worden, maar als ik zulke berichten lees dan hoef ik het spul ook niet meer.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:12

Broeken en bovenkleding gaan de was in na 2-3 keer dragen, of als ze echt heel goor zijn.
Mijn paardenjassen gaan 1x in de 2-3 maanden in de was. Of als ze ook heel erg goor zijn. Dat ze wat naar paard ruiken maakt me niet veel uit, daar zijn het mn paardenjassen voor!

Als ik mn jassen was, doe ik altijd een stel tennisballen in de wasmachine en droger om te voorkomen dat de voering gaat klonteren.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:42

broek 1x in de week/ 2 weken.
Jas niet zo vaak.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:27

Jassen doe ik pas in de was als ze echt heel erg smerig zijn of stinken.

Rijbroeken en bovenkleding gaan vaak na 2-3 keer dragen in de was.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:19

Ik heb mijn jas nog nooit in de was gedaan Vork
En heb hem al 2 jaar.
Mijn broek gaat gaar 2/3x rijden de was in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:30

Mijn jas gaat maar 1 keer per jaar in de was. Aan het eind van het winterseizoen, dan ga ik weer bodywarmers/vesten dragen en dan gaat de jas in de was en vervolgens de kast in. Hij ruikt wel naar paarden en is best vies (qua vlekken) maar ik kan daar niet mee zitten. Rijbroek draag ik 4-5 keer, tenzij het regende, dan gaat 'ie meteen de was in. Anders slijt het allemaal veel te snel.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:57

m'n broek gaat meestal na 1 of 2 keer rijden, bovenkleren ook.
jas gaat meestal 1 x per 3 maanden

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:03

Mijn broeken gaan na 2x de was in. Truien en onderkleding ook.
Mijn jas stinkt altijd ontzettend... omdat ik ook 5 dgn in de week werk met dieren (naar kuil, stront enz.) .
handschoenen stinken ook ... maar ja je kan blijven wassen.
Dus hij gaat 1x in het half jaar in de was. Dan stinkt ie maar :d

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:32

mijn rijbroek/paardrijsokken/paardrijtrui en t-shirt dat ik eronder heb gaan in de was als ik ze een keer aan heb gehad.
mijn jas gaat in de was wanneer ik eraan denk Clown
vies wordt hij altijd wel, al is hij gewassen is hij dezelfde dag alweer vies, dus dat is een beetje te overbodig om het elke dag te wassen...

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:54

mijn rijbroek gaat na 3 keer rijden in de was, mijn shirt (sokken Vork ) etc na 1 keer.
met mijn jas doe ik veeeel langer voordat hij in de was gaat.. het gaat toch wel ruiken naar paarden, en hoe vaker je hem wast, hoe slechter hij wordt

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:07

Toen ik mijn pony nog had ging mijn rijkleding in de wintermaanden elke week de was in, omdat je me anders vanaf een kilomter ver al kon ruiken. Pony lag nogal graag in zijn eigen zeik Scheve mond
De zomermaanden was het altijd verschillend. Meestal deed ik alleen het truitje wat ik aan had gehad elke week of dagelijks in de was.
En op dit moment rij ik niet zo veel meer, dus nu gaat me rijkleding om de maand in de was of eerder als het nodig is.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:37

Ik gebruik de kleren waarin ik rij alleen bij de paarden. Jas, laarzen broek etc. Dus niet naar school, als het niet vies (= onder de modder o.i.d.) is gaat het niet in de was.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:11

Ik doe een week, soms 2 weken met 1 rijbroek.
Jas meestal een maandje.
Ligt er ok aan hoeveel ik rij in een week.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:00

Elke keer als ik me rijkleren heb gebruik leg ik het bij de was neer, zodat het de volgende dag weer schoon is.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:54

ik was ze na 2 a 3 keer gebruiken
de jas doe ik wat langer mee
en kijk hoe vies het is

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:26

Meestal 1 keer in de week, met broeken wel 2 keer

dammie_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:33

Als je een broek niet op 40 graden mag wassen van het etiket, dan helpt het ook om hem op 30 graden te wassen met een extra spoeling. Haal je toch meer vuil & zweet eruit. En dan aan de lucht opdrogen, en nooit in de droger doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:36

Ik ben 4x in de week bij de paarden. M'n rijbroek gaat na een week in de was en shirtjes en truien na 2x paarden.