bodyprotector wel/niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: bodyprotector wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:17

Ik heb hem bij de Divoza gekocht, ze hielpen me goed Lachen wel beperkte keuze maar bijna overal hebben ze er niet veel hangen
Ik ben zelf erg blij met de service van Divoza Haha! (kreeg nog 50% korting bij de kassa omdat ze uit de collectie gingen, terwijl dat nergens stond aangegeven dus ze hadden dat niet hoeven te geven Lachen )

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:34

Ja ik ben verder ook heel tevreden over divoza, dus dan gaan we daar maar heen om ze te halen. Knipoog

En mazzel! Dat zijn leuke meevallers Haha!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 09:15

Ik heb sinds gister ook die van HH. Hij zit lekker! Tuurlijk wel even wennen... Lachen
Sloot mooi aan en is niet duur maar kwam volgens een ervaren verkoopster als beste uit een test van de BIT.

Ik ga hem gebruiken voor de cross en het springen Lachen

Joetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 09:23

Ik vind het bijzonder verstandig rijden met een BP en vooral met een jong paard

TKTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 09:26

Ik zou het zeker doen, een BP kopen. Ik heb er een omdat het bij ons op de manege al verplicht is als je wilt springen.
Aan het begin(zeker als ie nog koud is) is het even wennen, vooral omdat jeje armen niet meer tegen je lichaam aan kan leggen. Je voelt je een beetje als een bodybuilder hehe. Maar na 10 min stappen merk je er al haast niks van.
Het is inderdaad erg belangrijk dat de BP goed past. Dit kan je testen door in de winkel op een zadel te gaan zitten, als je dan als het ware uit het zadel geduwt word doordat de BP aan de achterkant te lang is, dan past ie dus duidelijk niet:P
En de prijzen van die dingen zijn niet eens meer zo hoog, zeker sinds dat ze verplicht zijn geworden in Belgie(teminste dat werd mij verteld in de winkel) Ik heb die van mij voor 60 euro gekocht.
Heel erg blij en tevreden mee!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 11:12

Ik ben gister dus bij Mr. Ed geweest om eens bp's te passen,
ik heb die van HH aan gehad en van Kieffer, die van HH vond ik toch fijner zitten.
Al is het wel een heel harnas was je om hebt. Tong uitsteken
Ik vond het het meest vervelendste bij je oksels zeg maar daar was het best dik, en dan zat je met armen verder uitelkaar of hoe moet je dat uitleggen?!
Ik bedenk me nog even, of ik ga nog andere passen.
Maar eigelijk wil ik eens met een bp aan RIJDEN, dus ik ga eens kijken of ik eentje kan lenen ?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:14

Ik weet wat je bedoelt, dat had ik dus met die van HH. Bij die ik nu heb, van Air-o-Wear, heb ik dat helemaal niet! Die is wat minder..'propperig' zeg maar. Knipoog

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 18:23

SpikkelFire schreef:
Ik weet wat je bedoelt, dat had ik dus met die van HH. Bij die ik nu heb, van Air-o-Wear, heb ik dat helemaal niet! Die is wat minder..'propperig' zeg maar. Knipoog

Okey, en hoeveel kost die ?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:04

€180
Maar ik kreeg 50% korting bij Divoza omdat die uit de collectie ging.

swingfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:21

Ik heb ook een bodyprotector aangeschaft voor het springen.
als ik normaal rij dat heb ik hem niet om, maar als ik spring geeft me als eerste meer zelfvertrouwen.
en geloof me, als je valt helpt het!!! ik kan het echt aanraden!

ik heb niet eens een idee welke ik heb, ik heb er 1 gekocht die lekker zat!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:34

Ik zit er tegenwoordig ook aan te denken.. Krijg steeds meer en vaker verhalen te horen over mensen met rugklachten (serieuze klachten, gebroken ruggen, verschoven wervels e.d.) En heb zelf al een behoorlijke tijd last van mijn rug na een aantal vallen van verschillende paarden en pony's.. Rijd nu op stage verschillende jonge pony's, en ben gister ook weer goed tegen de vlakte gegaan en mijn rug laat wel weer van zich horen nu... Dus het BP plan is zeker aanwezig... Nagelbijten / Gniffelen

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:08

ik heb ook een bodyprotector gekocht van premiere.. een fijn ding, kostte 109,95 Haha!
na 10 min rijden vergeet je dat je hem omhebt Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:51

xMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:31

Tja; als ik spring gebruik ik altijd een bodyprotector.
Vind het wel wat veiliger, ik zou dr 1 kopen als ik jou was! Ja

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:33

Ik rijd al 3 jaar met een bodyprotector, en vind het superfijn rijden.
Het geeft [bij mij tenminste] wat meer stevigheid in onder andere je rug.
Ikzelf heb er eentje van USG, en die vind ik toch 100× fijner dan die van
bv. HH. Die van HH is namelijk veel harder en zit niet fijn. Ik zou voor
USG gaan! Lachen

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:34

Als ik geen body protector aan zou hebben gehad, zou ik met springen nu al 2 keer een gebroken rug hebben gehad..
Ze helpen bij je ribben en je rug een gedeelte.
Zelf spring ik nu door deze voorvallen met springen niet meer zonder bodyprotector! vind het zo veel veiliger.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:19

ik zweer erbij, ik heb een how's racesafe bodyprotector. Goedgekeurd voor de paardenrennen. Protectortje is wat lacger en beschermd m'n staartbeen ook. Heb een lycra onderstuk waardoor hij ook niet omhoog kan schieten.
Super licht, zeer comfortabel en heeft m'n rug en ribben al meer malig gered Haha!
Op http://www.canter-equipment.nl staat die ook. Hij is alleen een slaggie duurder dan de gemiddelde.
Afbeelding deze heb ik, alleen de buitenstof is van gaas en de blokjes zijn nu voorzien van gaten voor betere doorluchting.

Bericht van de website
De How`s Racesafe bodyprotector voldoet aan de hoogste norm ( BETA 2000 / EN 13158 niveau 3 ) .

Door de beweging van de 80 afzonderlijke blokjes foam past deze bodyprotector zich superfijn aan het lichaam en wordt er constant lucht gepompt in de kanalen tussen de blokjes wat voor optimaal draagcomfort zorgt. Aanpassing met veters in de lende welke er tevens voor zorgen dat de bodyprotector snel van u afgehaald kan worden in geval van nood.

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:18

Die heb ik ook !! zit heerlijk net een bodywarmer.
Trek hem niet aan als ik op een "gewoon" zadel rij, dan is de achterkant soms een beetje irritant. Wel als ik jonge paarden aan het beleren ben, moet zeggen helpt goed als je gelanceerd word.