Help, welke helm zit nou eens goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Re: Help, welke helm zit nou eens goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:00

Afbeelding

Hier een foto van de achterkant van de Tipperary die WendyBZ al noemde. Ik vind het persoonlijk een zalige cap. Hij laat je oren vrij, is licht van gewicht, zeer goed ventilerend. Gewoon een fijne cap voor best een redelijke prijs.
De Troxel Spirit gaat trouwens tot maat 60.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:46

maar als ik die foto zie zit ie dus wel over je oorlelletje? Dat is dus bij mij het grootste probleem.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:55

Nee, bij mij niet. ik heb kleine oren hahaha. Nee hoor, maar je kunt het punt waar de bandjes samenkomen lager verstellen, zodat ze niet je oorlelletjes raken.

__REPLAY__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:44

Ik heb er nu 1 van Happy Valley en die zat in het begin wel goed, maar nu niet meer..
Verder zitten casco's bij mij ook niet lekker, die gaan ook altijd scheef staan.
Ik volg dit topic even, ben wel benieuwd of er iets passends bij zit Tong uitsteken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:28

iemand toevallig ervaring met de Troxel Sierra? Ik heb hem opgehad bij Horse Event, maar dat was en M, die ging t/m 58 en ik moet 59 hebben. Nu zie ik dat ie er eindelijk is in 59 en in het bruin. Zat al te denken dat ik dan maar een bruine, fijn zittende, voor training aanschaf en een goedkopere, minder lekker zittende voor wedstrijd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:42

Ergens verder naar onderen staat mijn topic, met exact hetzelfde probleem. Alleen past die dure cap mij dus ook niet.... Ik rij nu met een Casco, dan strak aandraaien zodat hij blijft zitten, maar omdat ik ook nog eens een groot hoofd heb, drukt de harde voorkant tegen mijn hoofd..... Erg vervelend.

Ik ben een brief aan het schrijven naar oa HH, of ze niet een smal model cap kunnen gaan maken. Misschien ook een idee voor jou. Als ze veel brieven krijgen, gaan ze vanzelf andere modellen maken (hoop ik tenminste.....).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:54

Bij de troxels: als je een winkel kunt vinden waar ze er meerdere verkopen, dan is het de moeite waard om te gaan passen. De pasvorm verschilt wel wat, namelijk. De Sierra zat bij mij het lekkerst (ook lekker licht, en apart), maar vond ik iets te duur. De Legacy Gold lijkt ook goed te zitten - die is het dus geworden. Daarnaast heb ik nog de Laredo (ik denk dat het die was) gepast, en die was wel te breed. Kortom: het verschilt ook wat per model.

Maar, troxel biedt verstelbare binnenwerken, 2 diktes en met de mogelijkheid om extra flapjes om te vouwen waardoor deze beter aansluit. Grote kans dus dat het met wat puzzelen goed pasbaar te maken is.

Smallere modellen bij de andere caps is absoluut een goed idee. Er zijn veel meer mensen die daarmee geholpen zijn.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:22

Voordeel is dat ik de Troxel Sierra al gepast heb Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 12:44

Ik heb na een tip op goed geluk de Horka besteld hier op bokt. En wat denken jullie, die past! Hij heeft grotere openingen bij de oren waardoor die daar dus niet meer schuurt!!