Ik ben het deels met Ineke2 eens, stilstaan is stilstaan blijven proberen en geduld hebben je mag best streng zijn. als hij weg loopt en hem dan weer terug zetten op de zelfde plek dat werkt niet dan wordt het alleen maar erger het is een paard van 3,5 jaar dus het is voor hem al moeilijk dat er iemand opstapt. Hoe langer het duurt hoe zenuwachtiger je paard wordt.
hij is pas 3,5 jaar vaak doen ze dit om dat ze nog te weinig evenwicht hebben, en jij er dan een soort van aan gaat hangen om op te stijgen hun reactie is om in evenwicht te blijven is gaan lopen dit is heel logisch van een jong paard.
Probeer je teugels goed op maat te hebben je buitenteugel iets korter, zorg dat hij goed stil staat doe er niet te lang over want daar worden jonge paarden ongeduldig door. Dus halt houden teugels goed opmaat voet in de beugel en gelijk opstijgen en rustig gaan zitten. Zorg echt dat het niet te lang duurt.

en gebruik je stem hulp duidelijk zeg halt...... zeg braaf als hij stil staat gaat hij lopen zeg je weer halt. staat hij stil zeg je weer braaf en ga je gauw maar rustig zitten en blijf je stem gebruiken.
Niet schreeuwen of slaan want dan gaat het helemaal niet lukken houd er rekening mee het is een jong paard met weinig evenwicht.
succes ik ben benieuwd hoe het van de week gaat
Ps jullie geven allemaal adviesen maar jullie kijken niet echt naar de leeftijd van het paard want ik denk dat hij ook nog niet zo lang onder het zadel is. Daar moeten jullie ook naar kijken