merries blijf van mijn lijf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: merries blijf van mijn lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:17

Dan voelt mijn merrie zich duidelijk geen merrie. Een minuut zonder aandacht is een minuut te veel!

Ze vind het heerlijk om geaait en gepoetst en geknuffelt te worden. Ze kroelt met alles en iedereen, van paard tot kat tot mens! Hoe meer aandacht hoe beter Lachen

speedy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:15

Ik heb merries meegemaakt die niks van een man moesten hebben. Echt agressief naar mannen toe. Boos! Of het hun geur is of hun stem of lichaamstaal, ik weet het niet maar ik snap nu wel wat ze bedoelen als ze dit in een advertentie aangeven.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:19

Mijn merrie vind heeft dat ook wel. ze houd niet van knuffelen en aaien, zo is ze altijd al geweest terwijl haar zusje echt een knuffelkont is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:42

maar mijn merrie houd ook wel van aandacht, maar ze wil niet dat ik haar bij haar buik en kont en benen enzo ga aaien

umba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:37

Nou mijn merrie heeft daar geen last van. Je kunt er mee knuffelen, ze vindt het heerlijk om gepoetst te worden en ook als andere paarden aan haar zitten vindt ze dat geen probleem. Ze gilt nooit als er een paard aan haar zit. Maar misschien heb ik wel een super merrie.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:40

Mijn ruin is een typische blijf van mijn lijf dus het geld neit alleen voor merries

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:43

je komt het inderdaad vaker tegen bij merries dan bij mannelijke paarden........ het enige wat je kan doen is het respecteren

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:23

speedy66 schreef:
Ik heb merries meegemaakt die niks van een man moesten hebben. Echt agressief naar mannen toe. Boos! Of het hun geur is of hun stem of lichaamstaal, ik weet het niet maar ik snap nu wel wat ze bedoelen als ze dit in een advertentie aangeven.

Idd mijn merrie heeft dit ook een beetje.Ze is niet agressief maar ze moet er ook niet veel van hebben.
Verder is mijn merrie een echte knuffelkont.Nooit aandacht genoeg.Ik mag haar overal aanraken en aan haar buik voelen.Ik kan er praktisch onderdoor lopen,opzij duwen echt alles kan ik met d'r.Heeft wel een tijdje geduurt hoor maar we hebben vertrouwen inelkaar.Ze is wel heel eenkennig en bij anderen laat ze echt niet alles toe.Soms met een hap als het moet.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:08

Ik heb 2 merries: de ene wordt graag geaaid en krijgt graag aandacht. De ander is een absoluut 'blijf-van-mijn-lijf' paard, soms laat ze zich voorzichtig wat over de neus aaien, maar meestal draait ze direkt haar hoofd af. Ik kan haar op wel overal aanraken, ze laat het toe, maar vind het niet prettig. Ze is over het algemeen gelaten onder mijn aanrakingen, zelfs bij het borstelen. Ze is wel vriendelijk en nieuwsgierig en komt graag naar je toe, snuffelt aan me, maar vindt aaien maar niks. Ik raak haar dan ook vrij weinig aan, het gekke is dat ik juist met dit paard een enorme klik heb.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:47

Ik heb 3 jaar een merrie verzorgd en ik kon echt werkelijk alles met haar! Ik mocht overal aanzitten, niks vond ze een probleem.. ik kroop zelfs onder der buik door als ik aan de andere moest zijn (dat kan wel gevaarlijk zijn maar ik vertrouwde haar gewoon 100%) en ze heeft me ook nooit iets gedaan. Dus denk dat het gewoon aan je paard ligt, want zover ik dus weet hebben niet alle merries dit. En het zou toch ook kunnen voorkomen bij een hengst of ruin?

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:57

ik denk inderdaad dat dit heel erg verschil per paard. Mijn merrie's vinden alles best zolang het op hun voorwaarden gaat. Poetsen is oké maar van knuffelen ed. moeten ze niet zoveel hebben. Elk paard heeft zijn/haar eigen karakter net zoals bij mensen moet je daar mee om kunnen gaan/leren gaan. Je kan veel veranderen en verbeteren, maar als het haar karakter is.. dan krijg je het er waarschijnlijk niet uit! Persoonlijk hou ik wel van een eigenwijze pony!haha

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:26

'blij-van-mijn-lijf' betekent absoluut niet hetzelfde als onvriendelijk of boosaardig hoor ! Ik vertrouw mijn merrie 100%, ze zal me zeker niet trappen of bijten en heeft respect voor mij. Maar ik respecteer ook dat zij niet graag aangeraakt wordt en laat haar daarin dan ook in haar waarde.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:28

verschilt enorm per paard. De moeder van mijn merrie moet ook niks van tutten hebben, mijn merrie daarentegen kruipt het liefste in je en is altijd bij je, en staat te genieten van een uitgebreide poetssessie. Tis dus echt de één voor de ander.

_Sascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:50

Mijn shetlandermerrie vind het juist heerlijk als ik aan d'r zit. Ze vind het heerlijk om gekriebeld te worden, als het aan haar ligt heb ik handen te weinig Haha!
Ook vanaf haar hoofd in een beweging naar haar achterhoef vind ze heerlijk, echt 'aaien' zegmaar. En als je stopt gaat ze helemaal beuken met haar hooft tegen mijn arm, van ga nou doohoor! Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:53

Wij hebben wel echt een merrie-merrie Nagelbijten / Gniffelen. Echt super eerlijk dat wel. Je kan der gewoon poetsen en aaien etc. Maar als je onverwachts tegen haar aan stoot, of haar aanraakt dan krijg je een zéér beledigte blik op je af Nagelbijten / Gniffelen. Geniaal dat beest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:57

Bij mensen is Warina een echte knuffelkont, bij paarden gedraagt ze zich wel als een merrie, incl gillen en meppen Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:13

jah dat doet misty ook, gillen bij andere paarden Tong uitsteken