huur betalen als paard er niet is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TaanStippel

Re: huur betalen als paard er niet is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:53

Hier kan je dan gewoon minder betalen, bijvoorbeeld in de zomermaanden als mn paard het land opgaat, betaal ik reserveringskosten voor de box maar niet de volledige mep en dat is ongeveer de helft.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:41

Op zich snap ik wel als je moet betalen, die box wordt namelijk vrij gehouden. Ik zou het het eerlijkst vinden als je bijv. de helft van het normale stalgeld moet betalen, maar het hele bedrag vind ik ook niet echt kunnen. Je maakt immers dan geen gebruik van voedsel en stro.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:22

en vergeet het arbeidsloon niet, jouw box hoeft immers niet uitgemest te worden, evenals gevoerd en het binnen en buitenzetten van het paard als dit van toepassing is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:13

je zou kunnen afspreken dat je die 4 maanden een pak minder betaald en dat hij in die 4 maande de box wel kan gebruiken voor een ander paard of net wat ..
en dat je op de dag dat je terug komt je box wel weer gewoon hebt
zou misschien n optie kunnen zijn

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 00:18

Iedereen bedankt voor de reacties. Er wordt idd gevoerd, uitgemest en binnen en buiten gezet, dus dat scheelt zeker (arbeidskosten) als mijn paard er niet staat. Ik moet nog even overleggen met de stalhouder, maar zou het heel redelijk vinden als er een gedeelte van de stalkosten af zou gaan.
Ik zit in Groningen en heb mijn paard aan de rand van Groningen stad, dus dat is ook nog eens heel rustig. Dat zal ook zeker schelen; het is hier niet zo dat er een drukte is voor een stal wanneer deze vrijkomt, bovendien zitten we dan ook nog eens in midden zomer wanneer de meeste dieren toch wel bijna dag en nacht buiten staan.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:28

gewoon ff met de eigenaar om tafel en anders moet je iets op papier zetten. Als je dan na 4mnd terug komt dat je box daadwerkelijk vrij is en niet ineens verhuurd is. Maar meer als een 50 euro zou ik niet gerechtigd vind als het normaal 155 is. Scheelt maar 100 euro, maar hij hoeft er niks voor te doen in feite. Is in feite maar iets van een 3 euro per dag wat het hem scheelt. Als je rekent dat het geen stro, water, brok en arbeid kost is hij dan goedkoper uit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:07

Ja maar hij kan er ook een ander paard opzetten dus eigenlijk verliest hij er dan toch aan.

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:59

Als je echt de box gereserveerd wilt houden voor je eigen paard, vind ik het logisch dat je daar iets voor betaald...
( wel over praten .. als het paard er niet is..eet hij ook niets en hebben ze er ook geen werk aan) dus zou een gereduceerde prijs moeten zijn.

als het je niet uitmaakt in welke box je paard komt te staan als je daar weer in pension gaat...
zou ik er ook niets voor willen betalen...

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:58

poes schreef:
Ja maar hij kan er ook een ander paard opzetten dus eigenlijk verliest hij er dan toch aan.

Dat vind ik wel meevallen. Stel dat hij er een ander paard inzet, krijgt hij 105 euro meer ( als je bv 50 euro boxhuur betaalt ). 105 euro : 30dgn= 3,5euro per dag wat hij zou mislopen. Maar als je gaat rekenen wat je kwijt bent aan stro, brok, electra, water en vooral arbeidsloon kan dat nooit uit.

Daarom vind ik 50 euro nog een keer netjes, maar zeker niet meer.

Desondank ben je natuurlijk volledig afhankelijk van de staleigenaar wat die zegt/ doet. Kan me voorstellen als hij een flinke lijst met wachtenden heeft dat hij niet akkoord gaat. Maar als je er bv al een poos staat, mag je toch ook wel een beetje medewerking verwachten ( vind ik )

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:17

ik hoef niks te betalen, maar we zitten ook niet vol, dus er is altijd wel een box. dat betekent dat hij m dus niet voor mij hoeft te blijven reserveren.. Lachen vind het zo wel makkelijk, kan ze lekker een maandje echt de wei op

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:24

zoals eerder gezegd vind ik kale huurpijs redelijk. Dus zonder de kosten die ze normaal kwijt zijn aan voer/stro/uitmesten e.d. Deze kosten hoeven ze dan niet te maken en vind ik dat je daar niet voor hoeft te betalen. Daar lopen ze niks mee mis.
Ben benieuwd hoe het afloopt Lachen