brede kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Re: brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:48

Ik heb ook erg brede kuiten, ik heb derby laarzen. Heb ze opmaat laten maken Haha! zitten heerlijk Haha! wel duur trouwens 430 euro, dat was ook het duurste model laars Bloos

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:54

Rubberen laarzen kun je laten oprekken (mijn zusje liep het bij hypo plaza doen);)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:18

Ik heb ook vrij forse kuiten, en ik heb lederen rijlaarzen op maat laten maken. Dat zit zo ontzettend fijn. Eerst had ik Petries, nu Lipica's, die laatste zijn niet eens zo heel duur Lachen .

jolientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:49

Heb dit probleem ook,,heb het zoeken eigenlijk opgegeven en aangezien ik toch neit van plan ben om wedstrijden te rijden vind ik chaps een prima idee Knipoog Deze gebruik ik wel haast nooit,,bvergeet ze altijd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:56

ja naja, ik heb brede kuiten en daarnaast ook nog eens lange benen kennelijk...

iig extra wijd versies, zijn nooit ook nog eens extra lang.. Echt vervelend! Heb wel 2 jaar geleden laarzen bij petrie gekocht, en viel nog net binnen de reguliere maten.. (kuiten 42 en hoogte 47) Maarja, kuiten en benen gegroeid.. Zit nu dus aan de 44 en 50 Sigaar

Dus heb nu chaps op maat laten maken bij parlanti.. Ze zijn erg mooi, maar ook aan de prijs (250.. En je hebt ook nog een goedkopere versie Lachen )... En de verwachte levertijd, kwamen ze ook niet na 4/6 weken... Is 4 maanden geworden oid...

Vind ze wel stukken mooier dan bv. petrie chaps Lachen

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:55

Je zou ook een stuk stiek ertussen kunnen laten zetten (chaps).
Mijn moeder werkt nl. bij een schoenmaker,
en die krijgt vaker dit soort dingen voorgeschoteld.
Dan wordt opgemeten hoeveel ruimte erbij moet en daar wordt netjes stiek tussen gezet,
en het blijft er netjes uitzien.
Het is maar een idee.. Bloos

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:38

Denisevm schreef:
Je zou ook een stuk stiek ertussen kunnen laten zetten (chaps).
Mijn moeder werkt nl. bij een schoenmaker,
en die krijgt vaker dit soort dingen voorgeschoteld.
Dan wordt opgemeten hoeveel ruimte erbij moet en daar wordt netjes stiek tussen gezet,
en het blijft er netjes uitzien.
Het is maar een idee.. Bloos

Dit wilde ik idd net ook voorstellen. Bij de laarzen van een vriendin ook laten doen. Dan kun je gewoon de laarzen kopen die je hebben wil zonder rekening te houden met de kuitmaat. En voor 25,- ofzo kun je ze dan breder laten maken!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:40

Ik heb leren chaps van Eric Thomas, rond de 50euro geloof ik. Ik heb donkerbruine, gaan t/m xxl en zijn erg fijn! (heb ze in combi met donkerbruine ariat jodphurs met rits) zit ook veel stiek in die chaps. Verder he ik Petries op maat laten maken, maar isniet helemaal goed gegaan (veel te strak) ga nu lipica's op maat laten maken, ik meen me te herinneren, lipica's op maat gemaakt met veters en rits 170,-!
Succes!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:08

ik heb dit probleem dus ook...
ik heb nu chaps met klitteband.
maar een tijdje terug ook wezen kijken voor laarzen,bij 1 kwam ik er wel in maar zaten ze iets te strak en ik heb ook t probleem dat ik niet zo groot ben en dus de laarzen te hoog zijn bij mijn knieholte Bloos

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:28

ik heb ook dikke kuiten, en heb korte beentjes.alle maal erg onhandig dus. ik heb toen kieffer xl short genomen. Die passen perfect bij mij Knipoog ik heb ze toendertijd voor 90,- gekocht, en ze zien er nog steeds netjes uit Haha!

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:29

xxlisa94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:10

Ik heb ze op maat laten maken, ik weet niet hoe oud je bent maar ik zal het pas doen als je voeten zijn uitgegroeid omdat het erg duur is. Het kost namelijk algauw ergens tussen de 350 en 450 euro.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:17

Momenteel rij ik met jodphurs omdat ik nog geen laars ben tegengekomen die ik pas. Zo vervelend! kleine voeten, brede kuiten, korte benen - geen laars te vinden voor mij! Maar ik ga doorzoeken tot ik er bij neer val, hoe dan ook, laarzen zal ik krijgen Cool

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:57

ik heb ook brede kuiten en het probleem is vaak dat de kuitmaat breder word als de voetmaat ook groter is, en dan word het dus weer te groot

zelfs de extra brede versies zitten zo krap dat de ritsen op barsten staan of gaan niet dicht,( heb dus altijd chaps aan met het stiek helemaal uitgerekt)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:01

Ik had de Global chaps, maar gingen kapot. En heb nu de Petrie's op maat laten maken, zitten als gegoten. En kosten €100,-.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:25

Ik heb kuitmaat 40, wel bij hoogte 55. Nergens te vinden in standaard maten. Ik heb mijn laarzen bij lipica vandaan.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:43

hoefnageltje schreef:
Momenteel rij ik met jodphurs omdat ik nog geen laars ben tegengekomen die ik pas. Zo vervelend! kleine voeten, brede kuiten, korte benen - geen laars te vinden voor mij! Maar ik ga doorzoeken tot ik er bij neer val, hoe dan ook, laarzen zal ik krijgen Cool

Nou ik heb mijn rijlaarzen hoor! Ik heb idd doorgezocht tot ik er bijna bij neerviel en al bijna een afspraak gemaakt voor op maat gemaakte rijlaarzen van tegen de 200 euro. Nog eenmaal gezocht bij een ruitersportzaak en alle laarzen in mijn maat gepast en uiteindelijk paste er een lage kinderlaars in maat 35/36 met een wijde schacht supergoed voor slechts 33 euro Cool De aanhouder wint Haha!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:22

Ik ben ook van de volslanke kuit en kleine voet Knipoog !
Ik heb nog leren laarzen met rits te koop staan misschien voor iemand? zie mijn onderschrift 2e regel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:52

Ik heb mijn laarzen op maat bij Derby bestel gisteren. Dus kan je nog niks vertellen, maar hoor ern goede verhalen over. Daarbij denk ik dat ik de kroon span kwa dikte kuiten. Mijn hele onderkant is gezegend met Surinaamse billen, benen en dus dito kuiten. Haha! Heb dan wel weer een smalle taille, maar ik zou het helemaal niet erg vinden als mijn billen en benen een paar cm krompen Haha!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:54

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:58

Ik heb een extra rits ingezet in mijn gaithers, omdat de rits kapot was, en nu heb ik ook meer ruimte voor mijn kuiten. Verder heb ik ook de mountain horse laarzen extra wijd.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:03

Bij Super Horse in Breda kun je chaps kopen t/m maat XXXXL

Dan moet je echt denken aan kuitmaat 52/53 cm hoor!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:05

Mountain Horse High rider. Prima laars, stoer en te verkrijgen in normaal en extra breed. Ik pas normaal en heb iets stevige kuiten.

Esly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:14

Ik heb ook een probleem..
Ik heb lange benen. ruim(47cm nodig voor chaps/laarzen)
bredekuiten (40/42)
en maat 39.. ik kan je vertellen dit is echt niet overal te krijgen.

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:50

Hier nog eentje....39 41/42 46 pff.
gelukkig heb ik met chaps geen problemen maar wil nu weleens laarzen hebben maar wel voor een schappelijke prijs.