Derby laarzen en jullie ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

Re: Derby laarzen en jullie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:11

haha ja, ik heb ook van die niet-standaardmaten, waardoor je in bijna geen enkele laars past Tong uitsteken
(lang leve de maatwerk wat dat betreft Tong uitsteken )

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:23

Derby kun je inderdaad zo mee weg lopen. Ik ben er gewoon gelijk mee gaan rijden en dat ging prima. Ik hoefde ze niet in te lopen, ik had ze alleen goed hoog gekocht dus enkel wat bulten en blauwe plekken in m'n knieholtes Clown
Maar ik vind ze nog steeds geweldig Lovers

Ik ben gewoon telkens teruggegaan met die hak naar de winkel en daar hebben ze 'm teruggestuurd. Telkens gratis gerepareerd. Ik had de laarzen geloof ik 2/3 weken, ik steeg af en toen lag m'n hak eraf! Terwijl ik op m'n tenen terecht kwam..
Maar omdat ze zo lekker zitten maakt dat het echt wel goed, als ik die stijve Petries zie ben ik blij dat ik Derby's heb Haha!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:31

ik heb ook de softjumpers...heb ze nu al 2/3 jaar zijn nog super mooi alleen had ik net als een aantal andere hier dat mijn hak er opeens afviel. Ik heb hem toen gewoon bij de schoenmaker laten maken. Ik heb in het begin wel erg last gehad met inlopen ik had ze vrij hoog gekocht en toen ze gingen zakken drukte het ingezakte deel steeds op mijn enkels en knokkels zegmaar. Dat heeft een tijdje erg pijn gedaan, maar nu zitten ze heerlijk.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:35

Breek me de bek niet open over Derby !
Anderhalf jaar geleden kocht ik een paar, waar ik erg zuinig op ben geweest !
Maar de laars scheurt gewoon open bij de voet !!! Langs de zool, door de zool heen en over de voet.
Het bleek erg slechte kwaliteit leer te zijn, ik kan mijn laarzen gewoon dubbelvouwen !!!!

Ik raad het je zeer sterk af.
Ik heb nu Petrie Elegance besteld, die raad ik je aan ! Daar kun je jaren mee doen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 13:56

leeuwenberg schreef:
ik heb de Derby topper besteld, ongeveer 3 weken geleden.
Ik moet dus nog even wachten. Ik ben blij dat ik goede verhalen hoor over Derby en de service ervan.

Iemand enig idee van de levertijd? Toen ik belde voor informatie zeiden ze 2 á 4 weken. Toen ik ze in de winkel had laten aanmeten zeiden ze 6 á 8 weken levertijd.

Bij mij was de levertijd 1,5 week Haha!:D
Het was echt snel!!.. Derby heeft een goede en snelle service maar het ligt ook per ruitersportzaak denk ik Knipoog

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 14:00

Simba_ schreef:
Maar de laars scheurt gewoon open bij de voet !!! Langs de zool, door de zool heen en over de voet.
Het bleek erg slechte kwaliteit leer te zijn, ik kan mijn laarzen gewoon dubbelvouwen !!!!

Ik heb nu Petrie Elegance besteld, die raad ik je aan ! Daar kun je jaren mee doen.

Dit is idd wat minder leuk om te horen..
erg vervelend Ach gut
gelukkig ben je nu blij met je petrie's waar ik weer slechte ervaringen mee heb Nagelbijten / Gniffelen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:12

Ik heb mijn Derby's al meer dan zeven jaar en ze zijn nog altijd super!! (Veel gebruikt).
Ik moet wel zeggen dat ik ze alleen aantrek tijdens het rijden en er niet de hele dag mee rondwandel. Ik heb ze al vaak laten verzolen (want ja, zolen slijten nu eenmaal) en onlangs een kleine reparatie gehad vanwege een los stiksel. Zoals het er nu naar uitziet kunnen ze nog jaren mee

Mijn zus heeft hetzelfde model al 9 jaar en die zijn ook nog steeds super, al zijn die wel een jaar of twee buiten gebruik geweest.

Volgende keer zeker weer Derby!! Ja

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:13

meliiSsatjje schreef:
Simba_ schreef:

Dit is idd wat minder leuk om te horen..
erg vervelend Ach gut
gelukkig ben je nu blij met je petrie's waar ik weer slechte ervaringen mee heb Nagelbijten / Gniffelen

Mijn petrie's zijn nog niet binnen. Dus dat is ook maar afwachten haha Knipoog

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:36

Yinari schreef:
Ik heb mijn Derby's al meer dan zeven jaar en ze zijn nog altijd super!! (Veel gebruikt).
Ik moet wel zeggen dat ik ze alleen aantrek tijdens het rijden en er niet de hele dag mee rondwandel. Ik heb ze al vaak laten verzolen (want ja, zolen slijten nu eenmaal) en onlangs een kleine reparatie gehad vanwege een los stiksel. Zoals het er nu naar uitziet kunnen ze nog jaren mee

Mijn zus heeft hetzelfde model al 9 jaar en die zijn ook nog steeds super, al zijn die wel een jaar of twee buiten gebruik geweest.

Volgende keer zeker weer Derby!! Ja

Dat is lang! Mij hebben ze in de winkel ook gezegd dat ze niet om te lopen zijn, hoe lekker ze ook lopen, omdat de hakken idd snel slijten ^^

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:39

Ik vind het nog wel meevallen hoor. Mn trainingslaarzen heb ik het grootste gedeelte van de dag aan op stal. Heb ze nu iets van 2 jaar, en voor 2 weken terug pas voor het eerst laten verzolen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:41

Rijlaarzen heten niet voor niets rijlaarzen. Haha!
M'n oude Petries heb ik overal voor gebruikt. En dat zie je. Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Heb nu Derby Marlies. Superfijne laars. Maar ik trek ze wel alleen aan met rijden.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:42

Nee klopt Needje. Ik heb 2 paar Marlies. Maar rij meerdere paarden per dag. Beetje lastig om dan steeds te wisselen. Daarom ook apparte voor de training en voor op concour.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:47

Ik heb inmiddels met mijn Derby's gereden. En natuurlijk waren ze niet meteen helemaal soepel ofzo, maar ze reden een stuk makkelijker dan mijn eerste rijlaarzen. Ze liepen ook erg makkelijk en kon in iedergeval al mijn hakken goed uittrappen, wat ik bij mijn eerste paar rijlaarzen niet kon Tong uitsteken
Ja, ben er super tevreden mee!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:01

Ik heb best oude Derby's (model weet ik niet, het is er een met coating), en ik vind ze te erg ingezakt en het model vind ik ook niet zo, beetje lomp, vooral bij de enkels. Ik denk dat het per model verschilt hoor!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:17

Ik heb al wat oudere Derby's. Z'n nu al 3 jaar dagelijks gebruikt, door de modder gelopen enzo. Maar ze zitten heerlijk. Voor het mooie zijn ze te 'klein' geworden. Maar ze zitten zo lekker!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:16

Fritsiej schreef:
Ik heb al wat oudere Derby's. Z'n nu al 3 jaar dagelijks gebruikt, door de modder gelopen enzo. Maar ze zitten heerlijk. Voor het mooie zijn ze te 'klein' geworden. Maar ze zitten zo lekker!

ik vind ze ook super fijn zitten..
heb geen blaren of andere pijnlijke zooi gekregen van mijn net nieuwe laarzen, gelukkig! (of het moet nog komen) Haha! Clown

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:47

Ik heb derbij dressuur laars, vrij stijfe laars maar zit lekker. Geen idee welk model