Wat is de indeling van jullie spullen in de zadelkast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Philadelphia

Re: Wat is de indeling van jullie spullen in de zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:40

hier nog 1 ...maar heb nu een normale kast en een grote kast..P
nu past het wel..nja soms ook nog proppen
heb de meeste kasten van de manege:P
mja vergelijken met de spullen die ik heb vind ik het meevallen
hou er niet van oms paardepsulle thuis te hebben..
dus heb al mijn dekens op stal:P

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:19

plaatsgebrek, kheb er ook altijd last van.....
ik heb zo'n gewone ijzeren zadelkast (zoals ze verkopen in de ruitersportzaken, erg bekend dus Knipoog ), nog een extra zadelsteun aan de muur hangen en 3 plastic bakken (1 grote, en 2 kleinere...)
in mn kleine plastic bakken zitten bandages, een extra cap, handschoenen en chaps
in mn grote bak mn zweetdekens, extra singels, halsters ....
en dan de kast Haha!
onderaan is het maar een rommelboeltje van borstels, peesbeschermers, verzorgingsproducten, handschoenen....
langs de zijkanten hangen (momenteel) ongebruikte bitten, sporen, een schaar, borstriem, martingaal
aan de 2 hoofdstelhouders hangen 3 hoofdstellen en een halster
op mn zadel liggen 2 bontonderleggers en een gelpad
en dan bovenaan (HET netste deel van de kast :p) ligt mn cap, nog 4 sets bandages ofzo, en dartussen nog wat handschoenen...
en dekjes liggen in een hele toren bovenop mn kast....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:25

Ik heb een muur met hoofdstellen en longeerlijnen, een muur met eraan 4 zadels. 1 kist met spullen als hulpteugels enzo, een kist met halsters. een kast met troep en 2 hangers waar het mentuig aan hangt.
En een kast waar alle dekjes en overige toebehoren liggen.
En een zolder waar de dekens liggen

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:19

Ik heb 1 kast en een ladenkast in de ladenkast ligt van alles en nog wat haha Bloos , En in de grote kast verzorgingsspullen en borstelbak en dat soort dingen, Maar heb echt heel veel thuis zadel hoofdstel dekjes dekens omdat bij ons alles gestolen was op de manege wil ik het er liever niet meer laten liggen.

Het is wel heel vervelend alles mee naar huis nemen maarja, heb niet echt een andere keus denk ik Pling

Maar ik vind dat je zadelkast er netjes opgeruimd uitziet, ikzelf ruim ook elke week me kast op ik denk dat dat gewoon nodig is Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:26

ik heb er 2 zadelsteunen in zitten die vol hangen met hoofdstellen een longeersingel halsters en touwen Clown
de plank bovenop daar liggen peesjes en bandages en het 1 en ander aan supplementen.
onderin mijn kast staan de flesjes met shampoo anti-klit wondspul enz en er ligt een deken...
dan staat er op mijn kast het hoefvet/teer schoonmaakzooi voor het leer met bijbehorende sponsjes en poetsdoeken...
en de rest wat niet in mijn kast past (zadels en dekens en dekjes) liggen er naast Clown

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:22

wij hebben een smalle hoge kast met 1 schap en de bodem en een tafelpoot dwars erin als zadelsteun en in die kast zit/staan.
een vzhzadel met dekje,springzadel met dekje,2 hoofdstellen, poetskoffer, bodyprotector, cap ,zweep, 2 paar peesbeschermers, shampoo en meer van dat spul, emertje hoefvet, vliegendeken, poesttasje van een meisje dat maar 1 keer in de week rijdt,en ja hij zit propvol haha.maar het past

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 14:33

Ik vind het heel handig bedacht, die tafelpoot Ja

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:29

wat ben ik blij dat ik op de boerderij sta alles dus gewoon voor me alleen heb. Moet er niet aan denken om op een pension te staan dan heb ik wel 5 kasten nodig... andes past ht echt niet. Ik heb een grote kast maar die staat geheel vol met allerlij spul voor me paard. zweetdekens bandages en me cap...

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:48

heyy..
mijn kast heb ik gewoon poetsspullen hoofdstel longeersingen behalve me zadel die neem ik mee naar huis ik ben namelijk bang dat ie gestolen word:P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:38

wij hebben mazzel dat we per paard een kastje krijgen en dus 4 paarden hebben Clown

1e kast is gevuld met alleen dekens en schabrakken. Hier hebben we de zadelsteun uit laten halen.
2e kast hangen de hoofdstellen in van mijn 2 paarden, een statiedeken, cap, 4 emmers, mijn laarzen. Plus een mandje met de reserve borstels.
3e kast hangen de hoofdstellen in van de paarden van mijn vriend, statiedeken, zijn cap, beenbeschermers en laarzen.
4e kast hangen 2 longeersingels en de reserveonderdelen qua tuig en is tevens het medicijnkastje.
Zadels hebben we bewust thuis ivm diefstal, wat dus ook in het voorjaar van 2007 gebeurd is.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:37

sjakie schreef:
wij hebben mazzel dat we per paard een kastje krijgen en dus 4 paarden hebben

jij hebt op zich wel een handige indeling vind ik! Pling

bij mij ligt alles door elkaar heen en de spullen die ik altijd gebruik liggen vooraan en zo voor het grijpen Bloos

Draflinger schreef:
Moet er niet aan denken om op een pension te staan dan heb ik wel 5 kasten nodig... andes past ht echt niet. Ik heb een grote kast maar die staat geheel vol met allerlij spul voor me paard. zweetdekens bandages en me cap...

5 kasten voor 1 paard? Wow! ik doe het bijna andersom 1 kast voor 4 pony's/paarden Clown

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:20

Ik heb mijn zadel in een aparte zadelkamer voor pension/leaseklanten en mijn dekens over een rek bij zijn boxdeur, dat scheelt al heel wat..
Heb dus verder alleen wat poetsspullen, halsters, rubberen laarzen (voor de modder) hoofdstel, wat zwepen en op het 'plankje' bovenin cap enzo.
In onze andere kluis liggen nog wat kleine frutsels en een zak voer en nog een cap en rijlaarzen.
Shabrakjes bewaren we allemaal thuis, dat scheel héél erg in ruimte!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:24

Ik denk toch dat ik idd nóg maar eens een keer alles bijlangs moet en kijken wat ik echt nog nodig heb. Dekens wil ik ook graag voor de stal hebben, maar dat gaat niet omdat het buiten stallen zijn.

Ladyjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:23

Pff Dat heb ik nou ook altijd een over volle kast. ik ben er over na aan het denken om een 2 de kast erbij te nemen. maar je kan ook zoals ik nu heb gedaan wat dingen thuis neer leggen. suc6!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:40

Gelukkig heb ik de paarden aan huis staan en een hele zadelkamer voor mezelf. Vork
Bij mij zijn de zadelkasten ook altijd veel te klein. Je moet er ook zoveel spullen in kwijt. Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:20

pff ik heb intussen 4 kasten, waarvan 2 mega en zelfs daar passen mn spullen niet in. Heb wel een oplossing gevonden: een hoop spullen de verkoop in Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:32

Ik kan niets meer missen. Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij he? Hoe groot je kast ook is, hij is altijd te klein ROFL

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:36

Ik weet niet of je box een luik heeft zegmaar? met tralies die je open kan doen? Daar kan je je beschermers aan hangen. Knipoog (Luik open dan he.) Verder gewoon aantal grote boxen kopen. 1 voor was spullen 1 voor hoefspul enz.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:38

Heeeel strikt kijken wat je vaak gebruikt en wat niet. Iets wat je bijna nooit gebruikt kan je thuis bewaren of iig helemaal achterin. Spullen die je vaker nodig leg je wat meer vooraan, dan heb je iig bij dagelijkse dingen het minste last van je volle kast Tong uitsteken

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:51

bekend probleem Nagelbijten / Gniffelen
mijn kastje is ook gewoon te klein voor de spullen die ik er in heb liggen Bloos
nu heb ik best wel een kleine kast, vind ik zelf (1 meter hoog, bij 0,5 meter breed, bij 0,5 meter diep)
thuis hebben we wel een aardig grote kast (oude kledingkast) waar we alle overige spullen in hebben liggen, maar zelfs die is nog te klein Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 20:54

Renee__ schreef:
Ik weet niet of je box een luik heeft zegmaar? met tralies die je open kan doen? Daar kan je je beschermers aan hangen. Knipoog (Luik open dan he.) Verder gewoon aantal grote boxen kopen. 1 voor was spullen 1 voor hoefspul enz.

Nee, alleen een onderdeur. Bovendeur zit er helemaal niet aan. Ik heb al mazzel dat mijn paard de deur altijd dicht heeft omdat ze er anders tussenuit knijpt, maar de andere paarden staan achter kettingjes. Die kunnen dus heel ver naar buiten hangen en rousen alles weg waar ze bij kunnen. Nagelbijten / Gniffelen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:10

Ik heb maar een klein hokje, van ik denk ogn 80 cm hoog, bij 70 diep en 50 breed? Mijn zadel ligt in het midden op een zadelsteun. M'n sjabrakken liggen erboven op. Eronder hangt mn cap. Op de bodem staan 2 platte bakken van de ikea. In de ene zitten verzorgignsspullen zoals manensnijkam en lastiekjes en alles. En de andere borstels. Achter deze bakken liggen mn bandages, hoefvet en andere potten. Naast de bakken equistar en rotstraalspray. Verder liggen m'n chaps en sporen op de bakken. Snap je het nog? Clown Haha!