Wedstrijd rijden zonder voorlezer mee te nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Wedstrijd rijden zonder voorlezer mee te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:24

Ik rijd mijn proeven uit mijn hoofd, geeft geen enkele probleem bij me. Ik kan meerdere proeven, uit meerdere klasses in mijn hoofd houden. En het is alleen maar makkelijker geworden, nu je toch maanden dezelfde proef moet rijden. Ik rijd zelfs fijner uit mijn hoofd, dan wordt ik niet zo afgeleid door de herrie van mijn lezer Haha!
Maar als dat je niet lukt, kan je altijd op het terrein vragen of iemand je wil lezen. NAdeel is alleen dat dat weer extra stress geeft, als je het ter plekke moet gaan regelen.

Theresa_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:18

Ik zou voor de zekerheid wel iemand meenemen, want als er op de wedstrijd nou niemand is die je wil voorlezen... Je kan toch ook niet alleen naar een wedstrijd? Je hebt toch wel iemand nodig om je te helpen met opzadelen, enzo?

Theresa_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:19

En als dat niet mogelijk is, een voorlezer meenemen, zou ik de proef wel uit het hoofd leren. Dat moet sowieso, want als de voorlezer te laat is, weet je zelf waar je heen moet. Suc6 Clown

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:32

ponyparadijs schreef:
LisaB schreef:
Leuke sport he, dat paardrijden. Gezellig met z'n allen je hobby uitoefenen/. Jammer dat elkaar helpen daar niet bij hoort voor sommigen

Weet je wat het probleem is? Dat niet iedereen een ander in zijn of haar waarde laat. Dat is pas jammer. Weet je als je iemand niet persoonlijk kent en dus niet kan oordelen over het feit of iemand wel of niet klaar staat voor andere moet je dit soort dingen niet zeggen.

Als jij paardrijden alleen leuk vindt als een ander jou helpt is dat jammer. Ik geniet ook zonder hulp!!

Zo..jij voelt je aangesproken! Clown

Ik heb een paar jaar geleden op een manege hier in de buurt wel eens voorgelezen. Dan belden ze speciaal van het bestuur of ik kon komen. Voor mij zegt dat dan wel iets, want ze vragen je niet zomaar.
Op officiele wedstrijden vind ik het wel anders, omdat je mensen niet kent en er maar op moet hopen dat ze goed lezen. Als het mij gevraagd wordt, dan wil ik zeker wel lezen, maar na een halve dag proeven voorlezen houdt mn stem het ook wel voor gezien en dan zeg ik dus ook rustig nee!

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:43

Me vriend zou een enkele keer mee kunnen dus ik ga hem even om toveren tot voorlezer Haha! en er zal ook weleens een vriendin mee willen/kunnen dus als die niet kunnen zou ik me proef gewoon goed moeten voorbereiden en zoals ik hoor vinden de meeste mensen het niet erg om een proefje extra voor te lezen en anders zit ik toch met een probleem Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:54

Uit je hoofd leren voor de zekerheid en op de wedstrijd iemand om voor te lezen vragen.
Ik heb het ook een tijd lang gedaan, maar het is toch wel wat stresserig. Nagelbijten / Gniffelen

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:59

Ik ben sinds kort verhuisd, naar de andere kant van het land. Ik ken hier nog niet zo veel mensen en me vriend durft me niet te lezen (dyslectisch) Ik ga dus altijd alleen op wedstrijd.
Als je gewoon op tijd naar de wedstrijd gaat en bij het inschrijven of zij iemand weten die je kan voorlezen is er altijd wel iemand!
Ik start hier nu alweer een tijdje en heb nog nooit gehad dat niemand me wilde voorlezen!
We zijn allemaal onze hobby uit aan het oefenen, een lezer van een andere combinatie wil je vast wel voorlezen! en anders iemand daar van stal of bestuur.

Ik heb nog nooit gehad dat ik niemand vond dus zou je niet zo druk maken!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:31

Ik ben zelf voorlezer van een vriendin, maar in het zomerseizoen kan ik vaak niet mee omdat ik dan zelf aangespannen wedstrijden heb. Zij gaat dan alleen en vraagt daar of iemand haar kan voorlezen. Er zijn altijd mensen bereidt om te helpen, hier in de regio tenminste wel. Als ik mee ben lees ik vaak genoeg ook meerdere mensen voor. Anderen helpen mijn vriendin op andere dagen uit de brand, dus doe ik wat terug.

Blosssom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:17

Uit je hoofd leren is een oplossing, maar ikzelf had daar altijd teveel moeite mee, door de zenuwen.
Ik vroeg altijd of voorlezer van de ruiter voor mij, mij ook wou lezen. Dit alleen als ik niet voor die tijd
een bekende was tegengekomen die wel even wou lezen. Vaak zijn er genoeg mensen die graag even jou willen helpen!

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:50

Ik kan totaal niet uit mijn hoofd leren, heb hetzelfde probleem als voornoemd: eenmaal te paard, en zeker in de ring is het blanco in mijn hoofd.
Vroeger regelde ik altijd iemand van het terrein, altijd nog gelukt gelukkig. Zelf lees ik ook met plezier andere mensen voor, vind het zelfs wel leuk om te doen.
Tegenwoordig gaat mijn vriend mee om te lezen. Ik heb tekeningetjes voor hem gemaakt en een kruis waar hij het volgende onderdeel moet lezen en dat gaat hartstikke goed. Althans het B en het L, het Z wordt moeilijker, omdat ik zelf daar de letters ook niet goed van ken, maar we hebben nog even gelukkig hahaha.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:48

Leuk dat je vriend overstag is Urielle, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijn man weigert pertinent om in het openbaar te lezen. Hij kan het wel, want als we alleen op stal zijn, wil hij het boekje nog wel eens pakken. Maar zodra er 'dressuurtrutjes' op het terrein zijn, weigert zijn stem dienst volgens hemzelf Haha!

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:37

erleyne schreef:
Leuk dat je vriend overstag is Urielle, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijn man weigert pertinent om in het openbaar te lezen. Hij kan het wel, want als we alleen op stal zijn, wil hij het boekje nog wel eens pakken. Maar zodra er 'dressuurtrutjes' op het terrein zijn, weigert zijn stem dienst volgens hemzelf Haha!

haha hier heeft mijn vriend dus ook last van als die alleen is kan die best redelijk voorlezen maar zodra er andere mensen bij zijn Koe

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:10

Nou, het heeft een hele tijd geduurd (maar Erleyne weet dat nog wel Haha! ). Hadden we thuis geoefend en kwamen we op concours en ging hij nog iemand zoeken omdat hij niet durfde Rolleyes
Maar toen heb ik gezegd dat ik liever had dat hij fout las, dan steeds een andere lezer (die het ook niet altijd goed doen) en met de tekeningetjes erbij en mijn belofte dat ik de proef uit mijn hoofd leer, gaat het voortaan hartstikke goed! Ik vrees dus gewoon een kwestie van blijven zaniken hahaha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:09

Ik denk persoonlijk dat het handiger is om een voorlezer mee te nemen, of in iedergeval te regelen.
bij ons was er laatst ook een vrouw van buitenaf en die moest dus een Z2 proefje rijden maar ze had niemand meegenomen die haar kon voorlezen, maar ze moest ook laat op de dag rijden. niemand die natuurlijk voor haar wilde lezen.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:36

SteffiiY schreef:
Ik denk persoonlijk dat het handiger is om een voorlezer mee te nemen, of in iedergeval te regelen.

Je moet maar net iemand hebben die zo gek is iedere keer weer mee te willen (maar ik heb voor Kerst een waardebon gekregen voor weer een jaar groomen dus ik zit tot eind 2008 goed Vork )

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:37

Urielle schreef:
SteffiiY schreef:

Je moet maar net iemand hebben die zo gek is iedere keer weer mee te willen (maar ik heb voor Kerst een waardebon gekregen voor weer een jaar groomen dus ik zit tot eind 2008 goed Vork )

Ja, maar meestal zijn er op de wedstrijden waar je komt weinig mensen die je even willen helpen. misschien is de proef uit je hoofd leren een idee?

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:53

Nou, gelukkig tref ik altijd hele behulpzame mensen en ik start toch echt wel op een breed gebied, van Eindhoven tot Rotterdam! Ik kan zelf echt geen proeven leren en ik moet eerlijk zeggen dat op een concours waar de sfeer zo is dat er echt niemand voor wil lezen, ik geen tweede keer te gast zou zijn. Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:29

Urielle schreef:
Nou, gelukkig tref ik altijd hele behulpzame mensen en ik start toch echt wel op een breed gebied, van Eindhoven tot Rotterdam! Ik kan zelf echt geen proeven leren en ik moet eerlijk zeggen dat op een concours waar de sfeer zo is dat er echt niemand voor wil lezen, ik geen tweede keer te gast zou zijn. Bloos

Mee eens! Ik heb de ervaring dat er op de meeste wedstrijden heel veel mensen niet te beroerd zijn om even een proefje voor te lezen (mits ze het een beetje kunnen, anders doen ze het natuurlijk niet). Als je het vriendelijk vraagt en ze ook bedankt zullen ze het ook graag weer doen, hoor Lachen.
Maar toch ken ik altijd de proef uit mijn hoofd, om ongemakkelijke situaties te vermijden.

Taarislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:15

vraag het aan een vriendin of iemand van je stal!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:54

Omdat het niet altijd even makkelijk is om een voorlezer te regelen ken ik mijn proeven altijd uit mijn hoofd. Ik heb echter een angst om ze echt uit mijn hoofd te rijden, dus als er iemand mee kan ben ik altijd blij en anders vraag ik op het terrein zelf iemand. Ook niet iedereen wil meerdere proefjes lezen, maar meestal lukt het wel. Inmiddels ga ik het eens proberen met een jong meisje. Heb een advertentie op MP gezet en we gaan eens kijken of het wat word. De dagen dat zij niet kan kan ik altijd nog een beroep op vrienden/kennisen/stalgenoten doen.

Maaike746

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:52

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Ik wil ook maart/april op wedstrijd en ik heb ook geen voorlezer. Mijn moeder gaat wel mee, maar zij heeft nooit echt paardgereden en weet helemaal niet wat ze voorleest.Verward Dus ja dat wordt dan lastig.
Maar vind uit je hoofd leren ook niet fijn, omdat je je in de proef beter met andere dingen bezig kunt houden en de kans groot is dat je iets vergeet. Ik denk dat ik maar gewoon ga en ik hoop maar dat er inderdaad vriendelijke mensen rond lopen die mij even willen voorlezen, want ja dar moet je het dan toch maar van hebben weinig andere keus. en misschien leer ik voor de zekerheid maar even mijn proef uit mijn hoofd. Lachen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:46

Sinds afgelopen jaar rijd ik de proeven gewoon uit mijn hoofd en dat vind ik erg prettig. Ik ga regelmatig alleen op pad met ons paard en daarnaast fluctueert mijn gehoor dus kan het voorkomen dat ik zeer slecht hoor op de dag dat ik wil starten. Het grappige is dat ik op bijna iedere wedstrijd wel mensen tegen kom die aanbieden om bij me voor te lezen als ze horen dat ik alleen ben. Niet nodig maar wel erg leuk Ja.

Mijn man las voorheen meestal voor en las ook voor bij mensen die om wat voor reden dan ook geen voorlezer hadden.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:36

Ik ga ook regelamtig alleen op pad en regel meestal ter plekke een voorlezer. Soms is het wel lastig, want dan ben je meer met het zoeken naar een voorlezer bezig, dan dat je geconcentreerd aan het llosrijden bent.